  • Data: 2006-06-22 15:21:37
    Temat: Re: Ziobro - nowa interpretacja prawa.
    Od: "akala" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:e7e822$e99$1@atlantis.news.tpi.pl
    > Rafał [###k...@N...gazeta.pl.###] napisał:
    >

    > Na praktykę prawa składa się istniejacy stan prawny oraz linia
    > orzecznictwa. Jak napisał Przemek, to zatrzymanie samochodu jako
    > narzędzia służącego do popełnienia wykroczenia lub przestępstwa jest
    > zgodne z obowiązującym prawem od dawna.

    Zastanawiałem się kiedyś nad takim problemem : czy faktycznie samochód jest
    narzędziem służącym do popełniania przestępstwa, gdy kierowca prowadzi go w
    stanie nietrzeźwym ?
    Nie mam wątpliwości ,gdy chodzi o taką sytuację, że przy pomocy samoochodu
    zniszczono komuś celowo inny samochód, celeowo przejechano leżącą osobe itp
    ,ale czy prowadzenie samochodu w stanie nietrzeźwym jjjest takim
    przestęstwem, by uznać ,że tyen samochód jest narząedziem tego przestępstwa.
    Przecież istotą tego przestępstwa nie jest samochód tylko stan nietrzeźwości
    kierowcy.
    Z moich wątpliwości nie należy wyciągać wniosku że popieram pijaków na
    drodze, napewno nie, ale wydaje się, że nim zaczną zabierać samochody warto
    przeanalizować dokładnie przepisy, ponieważ może się okazać znowu bże
    polski podatnik z powodów nieprzemyślanych pomysłów ministrów, będzie musiał
    zwracać pieniądze.

    akala