  • Data: 2023-04-22 20:45:55
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.04.2023 o 20:27, Shrek pisze:
    > A tymczasem badania statystyczne pokazują że po trzech miesiącach nie ma
    > różnicy a wręcz skuteczność bywa ujemna (co da się też wytłumaczyć -
    > jesteś chroniony więc następuje kompensacja ryzyka).

    Mnie jeszcze do głowy przyszło, że szczepili się bardziej narażeni.
    Pracownicy służby zdrowia, mundurówka - bo wiedzieli, że są bardziej
    narażeni. Tak więc moim zdaniem te badania, to tak trochę o dupę potłuc.

    Zauważ również sposób zbierania danych. Nikt nie zbierał danych o
    śmierci na Covid, bo ludzie umierali na inne choroby. Statystycznie na
    Covid umierała każda osoba, która była nim zarażona, o ile tylko nie
    zginęła na miejscu wypadku.

    Masa ludzi umarła, bo szpitale tak skomplikowały procedury przyjęcia, że
    ludzie w karetkach przed szpitalami umierali. Przy czym absolutnie nie
    twierdzę, że źle zrobiono, że wprowadzono takie procedury. Może i
    uratowały więcej ludzi, ale fakt, że sporo ludzi umarło przed progiem.
    Ilu z nich by przeżyło? Tego nie wie nikt, bo pewnie zdrowych do
    szpitali nie wożono.

    No i teraz jeszcze jedna uwaga. My to oceniamy przez pryzmat tego, co
    wiemy po dwóch latach, a rząd musiał reagować na bieżąco. Nam się dobrze
    krytykuje, bo nie musieliśmy podejmować tych decyzji. Natomiast
    nierozliczenie osób winnych ewidentnych afer (tych z respiratorami
    przykładowo), to proszenie się o podobne akcje w przyszłości. Przy czym
    ja jedynie lobbuje za zbadaniem tego, a nie uderzaniem w ciemno.
    --
    Robert Tomasik