eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUtrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem? › Re: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
  • Data: 2008-01-22 12:54:49
    Temat: Re: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 22 Jan 2008 16:57:29 +0430, Pawel napisał(a):

    > Pytanie - czy wogole taki zapis w gwarancji ze zerwanie jakichs naklejek
    > powoduje jej utrate jest legalny?

    Tak jest legalny. Gwarancja jest udzielana z dobrej woli gwaranta. Nie musi
    on jej udzielać, a jeżeli mimo to bierze na siebie to zobowiązanie, to
    ustala jego warunki. Ty podpisując kartę gwarancyjną i reklamując sprzęt na
    gwarancji potwierdzasz, że znasz i akceptujesz warunki gwarancji. Jeżeli w
    warunkach gwarancji było zastrzeżenie, że zerwanie plomb skutkuje utratą
    gwarancji, to należało ich nie zrywać.
    Pozostaje Ci spróbować reklamować sprzęt z tytułu niezgodności z umową z
    ustawy o sprzedaży konsumenckiej lub rękojmi gdy był kupiony na firmę (o
    ile nie została wyłączona). Wprawdzie nie można reklamować tej samej
    usterki z gwarancji, a potem z tytułu niezgodności, ale sprzedawca nie musi
    wiedzieć, że komp był już w serwisie - no chyba, że w tym pośredniczył,
    albo sam jest gwarantem. Inna sprawa, czy ze względu na ślady rozbierania
    sprzętu nie odrzuci Twoich roszczeń jako bezzasadnych.


    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1