eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUtrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem? › Re: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
  • Data: 2008-01-22 14:12:02
    Temat: Re: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Przemysław Bernat pisze:
    > Dnia Tue, 22 Jan 2008 21:41:00 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >
    >> Dnia 22.01.2008 Przemysław Bernat <p...@p...com> napisał/a:
    >>> ile nie została wyłączona). Wprawdzie nie można reklamować tej samej
    >>> usterki z gwarancji, a potem z tytułu niezgodności, ale sprzedawca nie musi
    >> Co tego zabrania?
    >
    > To rzeczywiście dobre pytanie. Przekonany byłem, że tak właśnie jest, ale
    > ustawa o sprzedaży konsumenckiej nic na ten temat nie mówi. Poproszę kogoś
    > o rozwianie moich wątpliwości. Może coś mi się pomyliło.


    Warunkiem odpowiedzialności sprzedawcy jest to, aby został on
    poinformowany o usterce w ciągu 2 miesięcy od chwili powstania wady.
    Jeśli zatem gwarancję chcemy realizować u gwaranta, a nie u sprzedawcy,
    a po nieskutecznej reklamacji z tytułu gwarancji chcemy dochodzić
    roszczenia od sprzedawcy, to może się okazać, że 2-miesięczny termin już
    minął.

    Jeśli natomiast gwarant=sprzedawca, to fakt reklamowania z tytułu
    gwarancji jest już poinformowaniem sprzedawcy o wadzie, więc w tym
    przypadku przeszkód kolejnej reklamacji z tytułu niezgodności z umową
    nie widzę.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1