eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUtrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem? › Re: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
  • Data: 2008-01-22 14:04:36
    Temat: Re: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 22 Jan 2008 21:41:00 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Dnia 22.01.2008 Przemysław Bernat <p...@p...com> napisał/a:
    >> ile nie została wyłączona). Wprawdzie nie można reklamować tej samej
    >> usterki z gwarancji, a potem z tytułu niezgodności, ale sprzedawca nie musi
    >
    > Co tego zabrania?

    To rzeczywiście dobre pytanie. Przekonany byłem, że tak właśnie jest, ale
    ustawa o sprzedaży konsumenckiej nic na ten temat nie mówi. Poproszę kogoś
    o rozwianie moich wątpliwości. Może coś mi się pomyliło.

    Co ciekawe na sprzedawcy spoczywa obowiązek sprawdzenia plomb na sprzęcie,
    jeżeli udzielana jest gwarancja:

    "2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem
    dokument gwarancyjny; powinien także sprawdzić zgodność znajdujących się na
    towarze oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan
    plomb i innych umieszczonych na towarze zabezpieczeń."

    To chyba jednoznacznie określa, czy gwarancja może zależeć od stanu plomb.


    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1