  • Data: 2004-12-10 14:10:55
    Temat: Re: Sprawiedliwy wyrok
    Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A co to jest sprawiedliwość?
    > Potrafisz podać uniwersalną definicję? Albo chociaż zestaw cech, którym
    > powinien odpowaidać wyrok, żeby był sprawiedliwy?
    >

    > --
    > Falkenstein
    > Okoliczności obciążające przy wymiarze kary są następujące:
    > 1. idiotyzm oskarżonego; 2. zawracanie d... sądowi; 3. utrudnianie
    > skazania.
    Zadałeś trudne pytanie bo nie istnieje uniwersalna definicja sprawiedliwości.
    Kazdy przypadek niesprawiedliwości powinien być omawiany oddzielnie. W tym
    konkretnym przypadku można pokusić sie jednak o stwierdzenie że sprawiedliwy
    wyrok to taki który zaakceptuje większość społeczeństwa. Jest trochę mało
    danych co do wypadku. Wiemy że zdarzenie miało miejsce na przejściu dla
    pieszych. To sugeruje winę kierującego. Ale to tylko sugestia. Mogło być
    zupełnie inaczej. Zauważ że ja nigdzie nie pisałem o tym wyroku. Nie mam
    zdania bo jest za mało informacji. Zaistniałem bo wkurzyłeś mnie głupim
    tekstem. Tomek