  • Data: 2011-12-30 07:37:21
    Temat: Re: Samoobrona, a sąd
    Od: SQLwiel <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-29 21:03, Henry(k) pisze:

    > Prawo siły zawsze stało wyżej niż prawa własności. Nawet w USA podawanym
    > często jako przykład gdzie można zastrzelić obcego na swoim terenie -
    > szczególnie jeśli to Indianin...

    Nie. Prawo siły staje się prawem dopiero w demokracji. Większość siłą
    narzuca swoje widzimisię jako "prawo". Choćby podatki, które w sposób
    oczywisty są rabunkiem większości gołodupców dokonywanym na mniejszości
    dysponującej własnością za pośrednictwem przekupnych przedstawicieli
    tejże większości.

    > Poza tym na pewno chodzi ci o ochronę prawa własności, a nie życia i
    > zdrowia? Co takiego masz w mieszkaniu co jest warte więcej niż ludzkie
    > życie?

    Cytowana anegdota (?) dowodzi, że mam prawo chronić swoją własność
    wszelkimi dostępnymi metodami. Jednak mając wybór, powinienem wybierać
    metody mniej definitywne dla przestępcy. Jeśli zrobię inaczej, to
    zarzuci mi się "przekroczenie granic obrony koniecznej".
    Wspomniany leśniczy wyboru nie miał.

    --
    Tnx. SQLwiel.