  • Data: 2021-02-23 19:24:48
    Temat: Re: Przejmowanie i wykańczanie prasy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:XnsACDABE6086EC0budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >A co reklamuja w prasie zakłady produkujące bron dla armii?
    >Naiwny jestes?

    Chodzilo mi tylko o to, ze moze byc uzasadnione wydanie 8 mln na
    reklamy w gazecie o nakladzie 10 tys, niz 90 mln na reklamy w gazecie
    o nakladzie 100 tys.

    Ba - moze byc nawet bardziej uzasadnione wydanie 50mln w tej wiekszej
    gazecie, jesli trafia do lepszego czytelnika - tzn czytelnik jest
    statystycznie bardziej potencjalnym klientem.

    Aczkolwiek 8 mln na taki naklad wydaje mi sie juz dosc abstrakcyjne...

    A zaklady produkujace bron dla armii ... od nastawienia
    obywatela-podatnika moze ich przyszlosc zalezec, wiec niech sie
    reklamuja jakie to one swietne czolgi robia :-)

    >Co ma wnosic ta uwaga?

    Ze dzielenie kwoty przez naklad niekoniecznie ma sens.

    >Sprawdzisz?
    >Czy tylko bedziesz pytał?

    Nie sprawdze, bo jak, moze dalbym rade odszukac jakies upublicznione
    dane.

    Ale jak sie sugeruje, ze wladza finasuje przychylne media ... to moze
    warto by sprawdzic, czy poprzednia nie robila tak samo :-)

    rok 2016
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/w
    ydatki-na-reklame-w-telewizji-ministerstwa,57,0,2140
    473.html

    "Według raportu przygotowanego przez Kantar Media, spółki Skarbu
    Państwa i ministerstwa na reklamę w takich stacjach jak TVN, TVN24,
    Polsat, Polsat News, TVP1, TVP2, TVP Info wydały w sumie 54,8 mln
    złotych. To o 12 procent mniej w stosunku do pierwszego półrocza 2015
    roku.

    Zmniejszenie wydatków reklamowych nie dotyczy jednak wszystkich
    stacji. Według wspomnianego raportu kwota na reklamę zwiększyła się w
    przypadku TVP1 i Polsatu, ale znacznie mniej od tych podmiotów
    otrzymały telewizje Polsat News, TVN24 i TVN.

    W TVP1 wykupione przez Ministerstwa i spółki Skarbu Państwa reklamy
    kosztowały 19,3 mln złotych, a w Polsacie 14,9 mln złotych. Były one
    zatem wyższe odpowiednio o 4,4 procent i 11,9 procent."

    No i tak:
    -jak "panstwowe" spolki reklamuja sie wiecej w "panstwowej" telewizji
    .. to zle, czy dobrze ?

    -jak widac Polsat News stracil, ale Polsat zyskal ... wiec czy to
    czegos dowodzi ?

    "W przypadku Polsat News wydatki na reklamę spadły o 60,9 procent do
    poziomu 482 tys. złotych. Analogiczna tendencja dotyczy TVN24 i TVN,
    gdzie zmniejszyły się one o odpowiednio 53,2 procent do 1,58 mln
    złotych i o 43,1 procent do 4,7 mln złotych. Mniej wydano również na
    reklamy w TVP2 i TVP Info."

    J.