  • 1. Data: 2021-02-13 18:09:28
    Temat: Przejmowanie i wykańczanie prasy
    Od: Kviat

    https://www.rp.pl/Historia/201019526-Jak-w-Niemczech
    -regermanizowano-prase.html

    "Dlaczego ta ,,demokratyczna" prasa, uzależniona od ośrodków
    zagranicznych, nie dostrzega tego, jak wspaniale zmieniamy ten kraj?
    Dlaczego nie potrafi dostrzec, jak wiele pomocy dają nasze programy
    socjalne, jak bardzo zmniejszyliśmy bezrobocie, jak przywracamy
    moralność po tym bałaganie stworzonym przez naszych poprzedników?"

    A JF jest zdziwiony, że kogoś, kto ma inne poglądy niż ja, nazywam
    faszystą...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2021-02-15 18:15:18
    Temat: Re: Przejmowanie i wykańczanie prasy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >moralność po tym bałaganie stworzonym przez naszych poprzedników?"

    >A JF jest zdziwiony, że kogoś, kto ma inne poglądy niż ja, nazywam

    Ale o co chodzi - programy socjalne to faszyzm, czy ich nie
    dostrzeganie to faszyzm ?

    :-)

    J.

  • 3. Data: 2021-02-15 19:31:17
    Od: Kviat

    W dniu 15.02.2021 o 18:15, J.F. pisze:
> [...]
    -regermanizowano-prase.html

    > Ale o co chodzi - programy socjalne to faszyzm, czy ich nie dostrzeganie

    Czemu ma służyć zadawanie takich głupich pytań? Uważasz, że faszyzm to
    zabawny temat?

    Tylko nie pisz, że naprawdę nie wiesz, czy programy socjalne to faszyzm
    i czy ich niedostrzeganie to faszyzm. I że faktycznie nie rozumiesz o co
    chodzi. Bo rozczarujesz Shreka, który uważa, że robisz to dla jaj.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 4. Data: 2021-02-16 17:58:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    -regermanizowano-prase.html

    >Czemu ma służyć zadawanie takich głupich pytań? Uważasz, że faszyzm

    Uwazam, ze u ciebie jakos wszystko jest faszyzmem. No moze nie
    wszystko, a tylko to, co Ci nie pasuje.

    >Tylko nie pisz, że naprawdę nie wiesz, czy programy socjalne to
    >faszyzm i czy ich niedostrzeganie to faszyzm.

    No bo nie wiem.
    Zle, ze mamy programy socjalne, czy zle, ze zagraniczna prasa nie
    dostrzega jakie one dobre ?
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-02-17 12:24:54
    Od: Kviat

    W dniu 16.02.2021 o 17:58, J.F. pisze:

    -regermanizowano-prase.html

    > Uwazam, ze u ciebie jakos wszystko jest faszyzmem. No moze nie wszystko,
    > a tylko to, co Ci nie pasuje.

    To źle uważasz.
    Co jest faszyzmem, a co nie jest faszyzmem możesz dowiedzieć się z
    podręczników.
    Najprawdopodobniej twoim problemem jest to, że sprawy typowo
    faszystowskie nie uważasz za faszystowskie, pomimo tego, że chodziłeś do
    szkoły i się o tym uczyłeś. I to nie jest moja wina.

    > No bo nie wiem.

    Bo masz 8 lat i jeszcze tego nie przerabiałeś?

    Skorzystaj z okazji i nadrób zaległości.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Faszyzm

    "Następujące elementy są najczęściej wymieniane jako integralne części
    faszyzmu: szowinizm, etatyzm, militaryzm, imperializm, totalitaryzm,
    antykapitalizm, antykomunizm, korporacjonizm, populizm, kolektywizm oraz
    opozycja do politycznego i ekonomicznego liberalizmu[5][6][7][8][9][10][11].

    Historyk Roger Eatwell wymienia cztery aspekty istotne w ideologii faszyzmu:

    Plan zmiany natury ludzkiej i stworzenie lepszego społeczeństwa;
    Naród lub rasa jako siły organizujące ewolucję i postęp;
    Krytyka kapitalizmu, liberalizmu i socjalizmu jako systemów
    rozbijających lub osłabiających wspólnotę;
    Wpajanie ludzkim umysłom faszystowskich wartości poprzez media i
    propagandę[11]."

    https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/faszyzm;3900060.ht
    ml

    "Ideologia faszyzmu nie gardziła demagogią społeczną, głosząc kres
    panowania wielkiego kapitału. Już 1919 sformułowano program socjalny,
    zapewniający m.in. 8-godzinny dzień pracy, minimalną płacę, opiekę
    socjalną i działania zmierzające do likwidacji chorób społecznych.
    Formułując hasła socjalistyczne poszukiwano kontaktu z masami; w miarę
    umacniania się systemu Mussolini -- podobnie jak Hitler w Niemczech --
    stopniowo odchodził od planów przekształceń gospodarczo-społecznych,
    szukając rozwiązania kwestii socjalnej w realizowaniu programu
    imperialnego."

    > Zle, ze mamy programy socjalne, czy zle, ze zagraniczna prasa nie
    > dostrzega jakie one dobre ?
    > :-)

    Źle, że mamy coraz więcej faszyzmu.

    https://krytykapolityczna.pl/felietony/przemyslaw-wi
    tkowski/w-polsce-nie-ma-zadnego-faszyzmu-odcinek-148
    8/

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 6. Data: 2021-02-17 12:33:28
    Temat: Re: Przejmowanie i wykańczanie prasy [Ma być Generalne Gubernatorstwo 2.0?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:
> [...]
    > moralność po tym bałaganie stworzonym przez naszych poprzedników?"
    >
    > A JF jest zdziwiony, że kogoś, kto ma inne poglądy niż ja, nazywam

    A jak Niemcy wykończyli niezależną prasę w GG?

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2021-02-17 17:13:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >faszystowskie nie uważasz za faszystowskie, pomimo tego, że chodziłeś
    >do szkoły i się o tym uczyłeś. I to nie jest moja wina.

    No ale ja nadal nie wiem, czy faszyzm jest wtedy, jak rzad wprowadza
    programy socjalne dla obywateli, czy wtedy, jak wolna prasa o tym nie
    pisze ... pozytywnie ?

> [...]

    >liberalizmu[5][6][7][8][9][10][11].

    >Historyk Roger Eatwell wymienia cztery aspekty istotne w ideologii

    A ja ci juz kiedys pisalem - ze kazde z osobna, to juz nie jest takie
    faszystowskie :-)

    > Plan zmiany natury ludzkiej i stworzenie lepszego społeczeństwa;

    A Ty nie chcesz lepszego spoleczenstwa? Chocby takiego bez "faszyzmu"
    ?

    > Naród lub rasa jako siły organizujące ewolucję i postęp;

    Tak to jakos Hitler podkreslal.
    Inni napiszą "panstwo i demokracja"..

    > Krytyka kapitalizmu, liberalizmu i socjalizmu jako systemów
    > rozbijających lub osłabiających wspólnotę;

    Jakiego socjalizmu? Przeciez w Niemczech to byl Narodowy Socjalizm !

    > Wpajanie ludzkim umysłom faszystowskich wartości poprzez media i
    > propagandę[11]."

    A nie starasz sie wpoic wartosci przez propagande?

    Wiem, twoje nie sa faszystowskie :-)

> [...]
    >panowania wielkiego kapitału. Już 1919 sformułowano program socjalny,
    >zapewniający m.in. 8-godzinny dzień pracy, minimalną płacę, opiekę

    Czyli dobra ideologia to jest 12-godzinny dzien pracy, czy 16-godzinny
    ?

    >socjalną i działania zmierzające do likwidacji chorób społecznych.

    A teraz spojrz na Szwecje gdzies od lat 1930-tych ... faszystowski
    kraj ?

    >Źle, że mamy coraz więcej faszyzmu.
    >https://krytykapolityczna.pl/felietony/przemyslaw-w
    itkowski/w-polsce-nie-ma-zadnego-faszyzmu-odcinek-14
    88/

    Hm, polowe moglbym zakwestionowac ...

    A bolszewizm to forma faszyzmu, czy absolutnie nie ?
    https://www.onet.pl/informacje/onetwarszawa/miesiecz
    nica-smolenska-ksiadz-w-kazaniu-porownal-protesty-ko
    biet-do-rewolucji/dmzpbek,79cfc278

    najlepiej im faszystowskie/bolszewicke poglady przykleic :-P

    J.

  • 8. Data: 2021-02-17 18:01:28
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Kviat napisał(a):
    > https://www.rp.pl/Historia/201019526-Jak-w-Niemczech
    -regermanizowano-prase.html

    Ale ty powołujesz się na lata 30.
    Lepiej se sprawdź co niemcy i francuzi robili w l.90

    cytl+v
    Niemce/FR
    ... jest to przede wszystkim rynek z dominującym kapitałem rodzimym
    Z kolei ograniczenia kartelowe wprowadzone na początku lat 90. przyczyniły się
    do inwestycji za granicą (tomasz lis lubi to:)), dzięki czemu niemieckie
    koncerny stały się przedsiębiorstwami transnarodowymi. Społeczną burzę i polityczną
    dyskusję wywołują natomiast inwestycje zagranicznych firm w rynek medialny
    Niemiec, tak było między innymi, kiedy brytyjski Mecom przejął udziały w
    wydawnictwie Berliner Verlag w 2005.

    Pierwszy link pdf z gogla:
    Koncentracja mediów i jej zapobieganie we Francji i Niemczech
    instytutstaszica.org

  • 9. Data: 2021-02-17 21:25:40
    Od: Kviat

    W dniu 17.02.2021 o 18:01, Astralny Rębajło pisze:
    -regermanizowano-prase.html

    > Pierwszy link pdf z gogla:
    > Koncentracja mediów i jej zapobieganie we Francji i Niemczech
    > instytutstaszica.org

    U nas trochę inaczej zapobiega się koncentracji mediów.
    https://natemat.pl/329565,orlen-kupil-polska-press-t
    ak-prasa-lokalna-trafia-w-rece-pis

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2021-02-17 23:06:00
    Od: Kviat

    W dniu 17.02.2021 o 17:13, J.F. pisze:

    > No ale ja nadal nie wiem, czy faszyzm jest wtedy, jak rzad wprowadza
    > programy socjalne dla obywateli, czy wtedy, jak wolna prasa o tym nie
    > pisze ... pozytywnie ?

    Ani wtedy, ani wtedy. Faszyzm jest wtedy, gdy jest faszyzm.

    Faszyzm jest wtedy, gdy faszystowski rząd wprowadza programy socjalne.
    Gdy wolna prasa nie chwali faszystowskiego rządu za wprowadzanie
    programów socjalnych, to nie oznacza, że ta prasa jest faszystowska.

    Albo jeszcze inaczej, jak dla jeszcze młodszego dziecka:

    Wprowadzanie programów socjalnych przez faszystów nie sprawia, że
    faszyści nie są faszystami.
    Cukierek dany dziecku przez pedofila nie sprawia, że pedofil nie jest
    pedofilem.
    Jeżeli wolna prasa nie pochwali pedofila za danie dziecku cukierka, to
    nie znaczy, że postępuje jak pedofil.

    To teraz już wiesz, czegoś się nauczyłeś, więc więcej już takich głupich
    pytań nie będziesz zadawał.

    > A ja ci juz kiedys pisalem - ze kazde z osobna, to juz nie jest takie
    > faszystowskie :-)

    A ja ci już kiedyś pisałem, że faszyzm, to coś więcej niż jedna cecha.

    > A Ty nie chcesz lepszego spoleczenstwa? Chocby takiego bez "faszyzmu" ?

    Po pierwsze, nie chcę zmiany natury ludzkiej. Nie przypominam sobie,
    żebym np. chciał zmuszać homo do "terapii".

    Po drugie, jestem pewien, że definicję "lepszego społeczeństwa" ty masz
    diametralnie inną niż moja, więc nie, nie chcę "lepszego społeczeństwa"
    tak jak ty to rozumiesz.

    > Tak to jakos Hitler podkreslal.
    > Inni napiszą "panstwo i demokracja"..

    No i?
    Wykształceni ludzie rozróżniają takie pojęcia jak "państwo", "naród" i
    "rasa", czy "postęp" i "demokracja". To nie są równoważne pojęcia.
    Więc co z tego, że inni tak napiszą? Będą tacy sami jak Hitler, bo
    napisali coś innego? Znowu ci się pogorszyło?

    > Jakiego socjalizmu? Przeciez w Niemczech to byl Narodowy Socjalizm !

    Serio? I co z tego? U nas jest prawo i sprawiedliwość, któremu nie
    podoba się prawo i sprawiedliwość. Przytulają takich ludzi jak
    Piotrowicz i nie przeszkadza im to równocześnie płakać, jaki to komuszy
    PRL zły, a jego funkcjonariusze to zbrodniarze.

    Już wiem skąd się u ciebie biorą te wszystkie głupie pytania. Masz
    poważny problem z kojarzeniem oczywistości.
    I zdaje się nie do końca ogarniasz różnice między nazizmem i faszyzmem.
    To grupa dyskusyjna, a nie szkoła, więc wypadałoby się zapoznać z
    tematem samodzielnie.

    > A nie starasz sie wpoic wartosci przez propagande?

    Faszystowskich wartości?!
    Dziecko drogie, dowiedz się co to jest propaganda. Nie każda propaganda
    jest faszystowska. Jest nawet gorzej niż myślisz... nie każda propaganda
    to zło.

    > Wiem, twoje nie sa faszystowskie :-)

    Niby wiesz... ale nie powstrzymało cię to przed zadaniem idiotycznego
    pytania.

    ml

    > Czyli dobra ideologia to jest 12-godzinny dzien pracy, czy 16-godzinny ?

    Dziecko drogie... spróbuj choć raz coś przeczytać ze zrozumieniem.
    Czy pedofil jest dobry, bo dał dziecku cukierek oblany czekoladą?

    Chcesz pogadać o tym, czy lepszy cukierek w czekoladzie, czy bez
    czekolady, to załóż osobny wątek, bo teraz rozmawiamy o wręczającym
    cukierki, a nie który cukierek jest smaczniejszy.

    tkowski/w-polsce-nie-ma-zadnego-faszyzmu-odcinek-148
    8/

    > Hm, polowe moglbym zakwestionowac ...

    Pewnie, że możesz. Płaskoziemcy kwestionują kształt Ziemi, ale faktów to
    nie zmieniło.

    > A bolszewizm to forma faszyzmu, czy absolutnie nie ?

    Jeżeli jeszcze tego nie wiesz, to masz okazję uzupełnić braki w
    wykształceniu.

    Powrotu do zdrowia