  • Data: 2004-11-29 06:43:06
    Temat: Re: Pronienie - smierc dziecka
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mikolajczyk" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:codqr2$tiv$1@opal.futuro.pl...

    > Medycznie - tzn co okresla moment przejscia z " plodu" w "czlowieka"?

    Zdolność do samodzielnego zycia poza macicą

    > Slowekczko - zgodnie z Kodeksem Cywilnym osobowosc prawna POSIADA dziecko
    od
    > momentu poczecia

    To mamy rózne KC bo mnie uczyli, ze osobowość prawną mają osoby fizyczne od
    narodzin do śmierci. Urodzenie zaś jest rozumiane jako zjawienie się dziecka
    żywego poza ciałem matki. Martwo urodzone dziecko osobowosci prawnej nie
    nabywa i podmiotem prawa nie jest. KC .Artykul o ktorym napisałeś [w art. 8
    § 2} wg mojego KC został uchylony ustawa z dnia 30 sierpnia 1996

    HaNkA