-
Data: 2010-04-11 13:01:56
Temat: Re: "Procedury"...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
"onet" hpsf3r$mmv$...@n...onet.pl
> Przeczytaj jeszcze raz i zastanów sie, co napisałeś. Żołnierz (a ten pilot był
żołnierzem), ma obowiazek wykonywać rozkazy, nawet
> jeśli grożą one jego śmiercią. W prawodawstwie polskim nie ma rozróżnienia czasu
wojny i pokoju w kwestii wykonywania rozkazów.
> Jesli każdy żołnierz (bo dlaczego tylko pilot ?) ma mieć prawo kwestionowania
rozkazów które zagrażają jego zdrowiu lub życiu jego
> lub kolegów (np. saper, kierowca czołgu, etc) to rozwiążmy armię już teraz a za
oszczędności kupimy osobiste samoloty dla każdego
> ministra.
Przełożony ma prawo do wydania rozkazu typu ,,proszę strzelić sobie w głowę''?
Ty nawet kwestionujesz artykuł 134 konstytucji. :)
-=-
Poza tym... Hm... Czy Ty myślisz, że tam było sto lat na dywagacje?
Pilot schodził do lądowania, w pewnym momencie kontrolerzy zauważają,
że samolot podchodzi źle, podają korekcje, tłumaczą zagrożenie, aż
wreszcie zabraniają lądowania -- co piloci ignorują. Piloci mają
kilka sekund na podjęcie decyzji o:
-- lądowaniu w krzakach tuż przed pasem i 150 metrów obok osi pasa
-- ponownym podejściu do lądowania na tym samym lotnisku
-- lądowaniu w Mińsku lub innym mieście, na prawdziwym lotnisku
dodają ,,gazu'', aby poderwać samolot (obojętne, co postanawiają,
trzeba poderwać) i za chwilę tłuką w drzewa, jedno z drzew odrywa
lewe skrzydło -- jest za późno na jakiekolwiek naciski.
IMO po prostu zabrakło czasu na jakiekolwiek naciski ,,władzy''.
Jest to ewidentny błąd pilota. Tam nie ma miejsca (czasu!) na naciski.
Pilot podchodzi do lądowania, wie o tym, że schodzi za szybko, ignoruje
obsługę lotniska (przełożony wg Ciebie nakazuje lądowanie przed pasem?)
i tłucze w drzewa przy próbie wznoszenia się.
Myślenie pilota jest ,,poprawne'', ale kontroler wie lepiej od niego,
jak leci samolot względem lotniska (bo on widzi lecący samolot) i jakie
zagrożenia czyhają na ten (i inne) samolot na tym, lotnisku. Mógł
bezpiecznie wylądować, gdyby słuchał poleceń kontrolerów, którzy
przekazywali informacje o zbyt ostrym schodzeniu -- przedwczesnym lądowaniu.
Pilot najwyraźniej uznał, że pas jest nie tam, gdzie był naprawdę.
O tyle śmieszne/tragiczne, że lotnisko było kontrolowane przez
Polaków na kilka dni przed tym lądowaniem. Samolot na pewno był
zaopatrzony w poprawną aparaturę :) umożliwiającą bezpieczne
lądowanie po omacku nawet bez Instrument Landing System,
o ile lotnisko było tam, gdzie powinno było być. :)
Ale jak przy Jakubowicz durny informatyk jedynie
sformatował dysk, tak tutaj ktoś zlekceważył błędy.
Ruscy są imo bez zarzutu! :) Podobnie z przełożonymi pilotów i w pewnym
sensie z samymi pilotami. Winnych wręcz nie ma. :) Wina jest tutaj rozmyta
jak zwykle w Polsce -- każdy dodał swój kamyk i w konsekwencji doszło do
tragicznego wypadku. Po części winni są piloci (choć byli doświadczeni,
to jednak za mało) po części winni są sami Ruscy, po części winni są
przełożeni pilotów, którzy zlecili/zaplanowali lądowanie na ,,lotnisku''
bez ILS, po części winni są ci, którzy lotnisko oglądali przed wizytami
premiera i prezydenta...
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 11.04.10 13:18 Andrzej Kłos
- 11.04.10 13:36 to
- 11.04.10 13:52 Robert Tomasik
- 11.04.10 14:03 Eneuel Leszek Ciszewski
- 11.04.10 14:07 Eneuel Leszek Ciszewski
- 11.04.10 14:08 Eneuel Leszek Ciszewski
- 11.04.10 14:36 Eneuel Leszek Ciszewski
- 11.04.10 15:45 tg
- 11.04.10 15:46 Alek
- 11.04.10 16:13 ===Tomy===
- 11.04.10 16:41 to
- 11.04.10 17:00 Robert Tomasik
- 11.04.10 22:15 onet
- 11.04.10 18:00 Eneuel Leszek Ciszewski
- 11.04.10 18:02 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Po nie udanej próbie egzekucji: Nigeryjczyk, który chciał zabić Polaka, nie odpowie za atak
- Patrolowanie kampusów
- Faktyczne opodatkowanie medianowej płacy w Polsce wyniosło 39,4% w lis. 2024r.
- Kiero od deregulacji III Rzeczy (pospolitej) w zaciąga kredyt w 17 bankach by ratować prywatny biznes
- zabezpieczenie płatności w biznesie
- Z jakiego paragrafu podlega ochronie (resortowa) flaga UE w RP3? Bo to nie flaga Obcego PAŃSTWA [KK-137.2]
- Ekstradycja Sebastiana M
- Donald Trump zapowiada ponowne otwarcie więzienia Alcatraz
- stary mandat
- Salwador
- Napadają na konduktorów
- Obciążyć "pracodawcę" na B2B.
- Czy na URZĘDACH RP3 można bezkarnie LATAMI wywieszać flagę obcego państwa? [podstawa prawna]
- Hejt na lekarzy i personel
- Re: Ilu ludzi skazano w RP3 z KK-257 za "mowę nienawiści" wobec Palestyńczyków?
Najnowsze wątki
- 2025-05-11 Po nie udanej próbie egzekucji: Nigeryjczyk, który chciał zabić Polaka, nie odpowie za atak
- 2025-05-09 Patrolowanie kampusów
- 2025-05-09 Faktyczne opodatkowanie medianowej płacy w Polsce wyniosło 39,4% w lis. 2024r.
- 2025-05-09 Kiero od deregulacji III Rzeczy (pospolitej) w zaciąga kredyt w 17 bankach by ratować prywatny biznes
- 2025-05-09 zabezpieczenie płatności w biznesie
- 2025-05-08 Z jakiego paragrafu podlega ochronie (resortowa) flaga UE w RP3? Bo to nie flaga Obcego PAŃSTWA [KK-137.2]
- 2025-05-07 Ekstradycja Sebastiana M
- 2025-05-07 Donald Trump zapowiada ponowne otwarcie więzienia Alcatraz
- 2025-05-07 stary mandat
- 2025-05-05 Salwador
- 2025-05-02 Napadają na konduktorów
- 2025-05-02 Obciążyć "pracodawcę" na B2B.
- 2025-05-02 Czy na URZĘDACH RP3 można bezkarnie LATAMI wywieszać flagę obcego państwa? [podstawa prawna]
- 2025-05-01 Hejt na lekarzy i personel
- 2025-04-30 Re: Ilu ludzi skazano w RP3 z KK-257 za "mowę nienawiści" wobec Palestyńczyków?