    From: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomierniki ciepla
    Date: Mon, 16 Sep 2002 10:51:05 +0200

    > Tak jak pisze Pearl: ustawa wymaga "opomiarowania" każdego
    > budynku. Ale NIE wymaga pomiaru ciepła dostarczonego do każdego
    > lokalu, całkiem legalnym rozwiązaniem jest np. ryczałt
    > (np. "od ogrzewanego metra kwadratowego" -

    to będzie niby trochę OT, ale czy osoby czytające ten wątek
    nie byłyby łaskawe podać, jakie w skali roku
    ponoszą koszty na ogrzanie m^2 powierzchni
    (podłogi, rzecz jasna)?

    przykładowo, ja mieszkam w budynku, w którym
    nie zamontowano podzielników, a ponieważ
    jest to ostatnie piętro&zabytkowa instalacja,
    więc ciepła woda do kaloryferów dochodzi
    z ogromnym trudem; na niższych piętrach
    - ciepłe grzejniki, a u mnie - zimne;
    jak nastawić w wymiennikowni wyższe paramety-
    wszystko gra, lecz pojawia się argument o wyższych kosztach.

    g.