  • 1. Data: 2002-09-13 18:00:51
    Temat: Pomierniki ciepla
    Od: "Jurek \"goral\"" <p...@c...org>

    Pare dni temu w Teleekspresie podano jako ciekawostke ze te nasze
    pomierniki
    ciepla montowane na kaloryferach nie moga byc uznane jako przyrzady
    pomiarowe ,taka jest opinia urzedu od miar i wag , czy wiecie cos
    wiecej.Ciekawe jak do tego moglo dojsc ze potezne w sumie kwoty pieniedzy za
    ogrzewanie naszych mieszkan jest mierzona za pomoca przyrzadow bez
    legalizacji , a moze juz to jest niepotrzebne. Wystarczy nalac wody do
    butelki porobic kreski i zawiesic na kaloryferze i "kasa" leci
    'Goral"

    ---

  • 2. Data: 2002-09-13 18:30:07
    Temat: Re: Pomierniki ciepla
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    Czytaj Wprost
    Zrobieni na ciepło
    http://www.wprost.pl/index.php?opcja=news&id_newsa=1
    1341

    pozdro

  • 3. Data: 2002-09-13 19:06:30
    Od: "Gregory - Poznaniak" <g...@w...pl>

    Użytkownik "erchejms" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    | Czytaj Wprost
    | Zrobieni na ciepło
    | http://www.wprost.pl/index.php?opcja=news&id_newsa=1
    1341

    | pozdro

    A jeszcze były zarzuty, że podzielniki powinny być na grzejnikach montowane
    kluczami dynanometrycznymi z siłą 200 ( i tu nie pamiętam jednostki, N),
    gdzie w chwili obecnej wszystko montuje się zwykłymi wkrętakami

    --
    Gregory - Poznaniak
    Pyrlandczyk z krwi i kości

    Pyrlandia - kraina podziemnej pomarańczy

  • 4. Data: 2002-09-13 23:51:44
    Od: "Jacek P." <j...@p...fm>

    Użytkownik "Jurek "goral"" <p...@c...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > legalizacji , a moze juz to jest niepotrzebne. Wystarczy nalac wody do
    > butelki porobic kreski i zawiesic na kaloryferze i "kasa" leci

    Mimo wszystko nigdy nie narzekalem :-))
    Rok w rok mam zwroty i to niebagatelne!
    Minimum 1200 zł. Maximum ~2000 :-))))
    Przy rocznej oplacie circa 2800.

    pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2002-09-14 00:04:07
    Od: "Piotr C." <P...@M...com.INVALID>

    Użytkownik "Jacek P." <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Mimo wszystko nigdy nie narzekalem :-))
    > Rok w rok mam zwroty i to niebagatelne!
    > Minimum 1200 zł. Maximum ~2000 :-))))
    > Przy rocznej oplacie circa 2800.

    A czy w następnym roku składka była jakoś uaktualniana? Nie? Ha! U mnie tez
    nie, od początku, czyli '94 - zawsze mamy zwroty. Sąsiedzi też. Jeszcze nie
    spotkałem kogokolwiek, kto by dopłacał po rozdzieleniu kosztów. A więc
    pieniążki leżą sobie na lokacie, niestety nie mojej.

    pozdro

  • 6. Data: 2002-09-14 01:06:54
    Od: "technov" <t...@k...net.pl>

    chwila chwila!!!
    a czy nie jest tak że pomiar sprzętem bez legalizacji jest nie ważny?
    np. waga
    albo radar
    i inne
    ciekawe czy nie można by odmówić zapłaty wyliczonej na podstawie pomiernika
    ciepła?
    w końcu sprzęt podaje fałszywe wyniki?
    a może by zawiadomić o przestępstwie?
    np wyłudzenie albo oszustwo?
    warto by było nad tym się zastanowić
    gdyby waga w warzywniaku dodawała drugie tyle to właściciel po dwóch dniach
    by siedział w pierdlu.
    a tu co?
    Użytkownik Piotr C. <P...@M...com.INVALID> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:altucj$2hn$...@s...man.poznan.pl...

  • 7. Data: 2002-09-14 06:27:31
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "technov" <t...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > albo radar
    > i inne
    > ciekawe czy nie można by odmówić zapłaty wyliczonej na podstawie

    Zwracam uwagę, że nie jest to ani miernik, ani pomiernik. Jest to
    podzielnik. Z tego co mi wiadomo w każdym bloku powinien być zainstalowany
    miernik zużytego (dostarczonego) ciepła i to właśnie ciepło powinno być
    proporcjonalnie wg podzielników rozliczane, a że ludzie nie kwapią się do
    sprawdzenia ile faktycznie ciepła zużył blok (i czy taki miernik w ogóle
    istnieje), to dolicza się im zużycie, jakie narzuci administracja upychając
    swoje straty.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 8. Data: 2002-09-16 08:12:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Sep 2002, Jurek "goral" wrote:

> [...]
    >+ zuzyta energie i jak tutaj ktos zauwazyl jest to sytuacja gdy policja mierzy
    >+ szybkosc radarem bez legalizacji i "kroi" kierowcow.

    Niestety, nie jest to taka sama sytuacja.
    Są przypadki że pomiar musi być wykonany przyrządem (i wtedy
    wymaga się legalizacji itp), a są przypadki że tylko trzeba
    zapłacić i *jakoś* podzielić kwoty do zapłaty.
    Tak jak pisze Pearl: ustawa wymaga "opomiarowania" każdego
    budynku. Ale NIE wymaga pomiaru ciepła dostarczonego do każdego
    lokalu, całkiem legalnym rozwiązaniem jest np. ryczałt
    (np. "od ogrzewanego metra kwadratowego" - wcale nie jest
    oczywiste czy nie powinien to być metr kwadratowy powierzchni
    ścian - czyli z uwzględnieniem wysokości, a zazwyczaj nie jest)
    czy jakiś inny "wynalazek", np. rzeczony "podzielnik".

    Osobiście zwracam komu mogę uwagę na absurd przy stosowaniu
    podzielnika: każdy kto ma interes we wciśnięciu tegoż (podzielnika)
    opisuje jak to miło, kiedy ktoś "przykręci kaloryfer" (i marznie,
    narażając zdrowie) - bo mniej zapłaci.
    Natomist nikt z owych "specjalistów" nie rozważa przypadku
    kiedy ktoś uszczelnia okna i zakłada izolację na ściany
    - aby zużywając *znacznie mniej* ciepła utrzymać *taką samą*
    temperaturę.
    Otóż w przypadku zastosowaniu podzielnika - skończy się to
    tak, że zapłaci *minimalnie WIĘCEJ* (po ociepleniu),
    a NIE MNIEJ (mimo że faktycznie zużywa znacznie mniej ciepła !).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-09-16 08:51:05
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>

> [...]
    > lokalu, całkiem legalnym rozwiązaniem jest np. ryczałt
    > (np. "od ogrzewanego metra kwadratowego" -

    to będzie niby trochę OT, ale czy osoby czytające ten wątek
    nie byłyby łaskawe podać, jakie w skali roku
    ponoszą koszty na ogrzanie m^2 powierzchni
    (podłogi, rzecz jasna)?

    przykładowo, ja mieszkam w budynku, w którym
    nie zamontowano podzielników, a ponieważ
    jest to ostatnie piętro&zabytkowa instalacja,
    więc ciepła woda do kaloryferów dochodzi
    z ogromnym trudem; na niższych piętrach
    - ciepłe grzejniki, a u mnie - zimne;
    jak nastawić w wymiennikowni wyższe paramety-
    wszystko gra, lecz pojawia się argument o wyższych kosztach.

    g.

  • 10. Data: 2002-09-16 20:48:14
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 16 wrz 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    <s...@s...com.pl> zapodal(a):

> [...]
    > tak, że zapłaci *minimalnie WIĘCEJ* (po ociepleniu),
    > a NIE MNIEJ (mimo że faktycznie zużywa znacznie mniej ciepła !).

    NIeprawda podzielniki reaguja na temperature _grzejnika_ o nie otoczenia
    (przynajmniej w bardzo dobrym przyblizeniu). Nastepnia na podstawie
    wskazan podzielnika i liczby zebrerek grzejnika wylicza sie jaka czesc
    energii dostarczonej do danego budynku zuzyles.