  • Data: 2008-07-13 10:50:18
    Temat: Re: Oprogramowanie GNU/GPL
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 13 lipiec 2008 11:02
    (autor axl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5cgok$b98$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Witam,
    > z tego co się orientuję oprogramowanie GNU/GPL nie pozwala na
    > zmodyfikowanie go do takiej postaci, aby było chronione prawem autorskim

    Ależ ono jest chronione prawem autorskim :D I to nawet dość restrykcyjnie.
    GNU/GPL to najbardziej restrykcyjna chyba z licencji WO.

    Nie chronione to są Public Domain, ale w polskim prawie nie ma PD, więc się
    nie da.

    > nie można by go samemu rozpowszechniać. Przykład: facet zmodyfikował nieco
    > skrypt Joomla! (GNU/GPL), sprzedaje serwsi na nim oparty na Allegro.pl i
    > zastrzega sobie m.in. takie rzeczy:
    >
    > "- Zakupiony serwis możesz sprzedać lub przekazać, jednak nie możesz
    > sprzedać go na Allegro przed upływem 3 miesięcy od daty zakupu"
    > "- Nie wolno Ci powielać serwisu i sprzedawać go na Allegro oraz poza tą
    > platformą pod innymi domenami"

    No to zależy co dołożył. Bo sama Joomla nie może zostać tak ograniczona, ale
    może np. dołożył swoje grafiki i skórki? To tak jak z niektórymi starymi
    grami -- silniki są GPL, a tekstury nie, więc powstają na ich silnikach gry
    pokrewne.

    --
    Tristan