  • Data: 2008-07-14 09:27:09
    Temat: Re: Oprogramowanie GNU/GPL
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 lipiec 2008 11:21
    (autor Any User
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5f5q8$17hi$1@opal.icpnet.pl>):

    > A to już zależy od tego, w jakim stopniu kod własnej funkcjonalności
    > jest zintegrowany z kodem na GPL (czy nawet na nim oparty) - takim, jak
    > kod jądra Linuxa, kod różnych bibliotek itp.

    Dlatego biblioteki i inne takie są na LGPL w większości, chyba że autorom
    (jak np. MySQL, Qt) zależy właśnie na tym, aby albo zarazić albo zmusić do
    zakupu wersji komercyjnej. W sumie to uczciwe... piszesz na GPL, masz
    GPLowego MySQLa czy Qt. Piszesz dla środowisk własnościowych, kup wersje
    własnościowe. Wolność tego rodzaju wydaje się być uczciwsza niż wolność w
    stylu BSD.

    > Podsumowując: żadna siła nie zmusi firm do rezygnacji z własnych zysków
    > na rzecz "dobra ludzkości". GPL i wizje Stallmana są w związku z tym
    > utopią,

    I siakoś 20 lat z hakiem ta utopia działa i się rozwija...

    > której efekty trzeba omijać w mniejszym lub większym trudzie, a
    > żadnego konkretnego zysku nie przynoszą.

    korporacjom. Jakoś tak nie jest mi żal twórców własnościówki, zwłaszcza
    antywirusów, które już w ogóle są wyłącznie oszustwem i trzepaniem kasy na
    naiwnych.

    --
    Tristan