  • Data: 2008-07-14 09:11:07
    Temat: Re: Oprogramowanie GNU/GPL
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 lipiec 2008 10:48
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807132146290.3652@quad>):

    > E, chyba przesadzasz, jeśli chodzi o *odrębne* oprogramowanie.
    > A wtyczka czymś takim jest.

    No ale na jakiej zasadzie działa wtyczka. Jest to kawałek dodatkowego kodu.

    > Możesz sobie nazbierać np. komercyjnych wtyczek do VirtualDub.
    > Ba, tego się NIE DA zabronić!

    No właśnie to jest dyskusyjne.

    > Jak sobie wyobrażasz możliwość "ugryzienia" przypadku, kiedy
    > wtyczka powstaje do *innego* programu a jej użycie jest możliwe
    > dzięki istnieniu translatorów API (programów, które umożliwiają
    > wykorzystanie wtyczek przeznaczonych dla jednego programu
    > w innym programie)?

    Idąc tym tropem, możesz dodać każdy kod do GPLa bez zarażenia, bo dodasz go
    jako ,,wtyczkę'', a po drodze napiszesz pośredniczący kod na GPL. Ale ta se
    ne da ZTCW.

    --
    Tristan