  • Data: 2018-07-26 19:45:03
    Temat: Re: [OT] - Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26-07-18 o 08:21, m pisze:

    > Tak z ciekawości, czy jest jakiś immunitet na to że łamię prawo, ale na
    > rozkaz?

    Tak. W kodeksie karnym masz. Tak powyżej art. 340 :-) Ale nie jestem
    pewien, czy wiesz, o co pytasz. Bo moim zdaniem nie.

    > Żeby nie iść w stronę Norymbergi, powiedzmy że jestem policjantem
    > właśnie i (uwaga, przypadek hipotetyczny tylko!) podczas przeszukania
    > torby rozcinam ją zamiast otworzyć, bo tak mi albo kazał przełożony albo
    > taką dostałem interpretację przepisów z góry.

    Mamy tu uszkodzenie mienia. Jest w ustawie, ze za coś takiego.

    > Sprawa trafia do sądu, poszkodowany wygrywa, czy ponoszę
    > odpowiedzialność za bezprawne działanie które jest jednak działaniem na
    > rozkaz? Czy też jestem chroniony tym że na rozkaz i ochrona kończy się
    > dopiero sprawa jest na tyle poważna że trafia pod trybynały międzynarodowe?

    Właściciel torby dostaje odszkodowanie od Skarbu państwa. Komendant
    prowadzi postępowanie w celu wyjaśnienia, czy ciecie torby było zasadne.
    Torba, to dość dziwny przykład, ale wywalenie drzwi bywa na porządku
    dziennym. Też wywalając je formalnie się uszkadza. Wybija sie szyby w
    samochodach.