  • Data: 2009-07-22 06:11:03
    Temat: Re: Niechciana korespondencja
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Big Jack pisze:

    > No właśnie. Nie bez przyczyny położyłem nacisk na słowo sok. Ale skoro
    > nie widzisz różnicy, to zaliczasz się do tej samej grupy gospodyń
    > domowych z Gdańska, które różnicy nie widzą, więc po co przepłacać?
    > Nektar to nie sok. Ponad 3 lata temu zaintrygowany zniknięciem z rynku
    > wymienionych soków napisałem do Hortexu. I co się okazało? Ano to, że te
    > soki przez nadmierną kwasowość nie spełniały unijnych norm i ich
    > producenci zostali zobligowani do dostosowania swoich produktów. A jak
    > dostosować? Trochę soku, reszta woda i cukier. I w ten sposób zniknęły
> [...]

    Otóż to - położyłeś a nie wiesz o czym piszesz. :(

    W w zasadzie Polsce nigdy nie było soków w sprzedaży bo sok to
    praktycznie to, co się wyciśnie z owoców, bez żadnych dodatków (z małym
    wyjątkiem).

    Zniknięcie określenia 'sok' i zastąpienie słowem 'nektar' jest
    oczywiste, bo choćby 1 % wody więcej wymusza taką zmianę - a produkty
    przemysłowe właśnie zawsze takie były. Co innego mamine i babcine
    przetwory. :)

    Ot, cała tajemnica. :)
    (oczywiście w dużym uproszeniu, ale oddająca sedno sprawy).

    Acha - dodatek cukru do soków (w ściśle określonej ilości) kiedy owoce
    są kwaśne nie jest złamaniem zasady iż nazwa 'sok' przysługuje wyłącznie
    naturalnemu produktowi. A więc Hortex wcisnął Ci kit albo ... źle
    pamiętasz. :(

    --
    spp