  • Data: 2006-02-18 20:55:29
    Temat: Re: Moher na pasach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:

    > Przepraszam bardzo, ale gdzie ja napisałem, że należy rozjeżdżać?

    Nigdzie.

    > Może łaskawie wskażesz - albo przestaniech drażnić insynuacjami.

    To nie była insynuacja, tylko wstęp do dalszego wywodu :-)

    > Ja tylko mówię, kto IMHO powinien dostać mandat w tym przypadku
    > (oczywiście przy założeniu, że opis był w miarę wierny) i czyja
    byłaby
    > wina w przypadku "trafienia" (tj. gdyby wyskoczyła przed samochód
    parę
    > chwil później).

    Parę chwil później, to by była jej wina. Ale jak już rzeczony "moher"
    pełzał przez tę zebrę, to skoro gościowi udało się zatrzymać, nie
    powinien jej spędzać z pasów klaksonem. Nie powinien, bo ona miała
    pierwszeństwo.

    Tak po zastanowieniu się, to dochodzę do wniosku, że opisanej
    sytuacji obydwie osoby powinny dostać mandat. Piesza za wtargnięcie
    przed nadjeżdżającym pojazdem oraz wymuszenie pierwszeństwa, zaś
    kierujący za nadużycie sygnału dźwiękowego (chyba że nie mógł przed
    pasami zahamować i ostrzegał staruszkę, by uciekała).