  • Data: 2006-02-19 08:04:46
    Temat: Re: Moher na pasach
    Od: "W...@w...pl" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:dt79dr$8ub$4@inews.gazeta.pl...

    > :) pl.rec.humor

    i co cie tak bawi??

    Gdybyś zadał sobie trud sięgnięcia do ustawy, to twoja wypowiedź była by
    bardziej związana z tematem wątku.

    Pieszy ma pierwszeństwo na przejściu, a nie na chodniku! Wtargnięcie na
    przejście jest zabronione. Jeśli pieszego na przejściu jeszcze nie ma, nie
    ma mowy o pierwszeństwie - a czym jest ustąpienie pierwszeństwa, doczytaj
    sobie w ustawie w art.2 pkt.23

    Prawo o ruchu drogowym...

    Art. 13.
    1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z
    przejścia dla
    pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed
    pojazdem.

    Art. 2.
    Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    11) przejście dla pieszych - powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów lub
    torowiska
    przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną odpowiednimi
    znakami drogowymi;

    Art. 14.
    Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,
    b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
    2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
    3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas
    przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
    4) przebiegania przez jezdnię;

    W,