  • Data: 2005-01-09 21:17:41
    Temat: Re: "Licencja" na używanie pewnego przedmiotu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Johnson" <J...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:crs4vi$gt8$2@news.onet.pl...

    > A nie będzie to co najmniej przestępstwo z art. 119 prawa autorskiego?
    >
    > Art. 119. Kto uniemożliwia lub utrudnia wykonywanie prawa do kontroli
    korzystania z utworu,
    > artystycznego wykonania, fonogramu lub wideogramu albo odmawia udzielenia
    informacji przewidzianych
    > w art. 47,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.

    A w jaki on sposób niby to utrudnia? Nie nalepiając nalepki?

    > A gdy wbrew licencji będziesz korzystał z programu do prowadzenia
    działalności gospodarczej - art.
> [...]
    pseudonimu twórcy cudzy
    > utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie albo publicznie
    > zniekształca taki utwór, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub
    nadanie.
    > 3. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej w inny sposób niż określony
    w ust. 1 lub 2 narusza
    > cudze prawa autorskie lub prawa pokrewne określone w art. 16, art. 17,
    art. 18, art. 19 ust. 1 lub
    > 2, art. 20 ust. 1-4, art. 40 ust. 1 lub 2, art. 86, art. 94 ust. 4 i art.
    97,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.

    > Tak mi sie wydaje.

    A czy gość Twierdzi, że jest autorem tego programu?. To, o czym piszesz
    miało by miejsce, jakby pozmieniał w kodzie programu informację o
    autorstwie. Można było ewentualni rozważyć 115.3. ale w odniesieniu do
    użytkowania niezgodnego z licencją, o ile są różnice w cenie. Choć wina
    wcale nie taka pewna i kilka wątpliwości mam. W każdym razie jeśli kupię
    pełną wersje programu, a nie jakąś tam zniżkową, to mogę sobie z nią zrobić,
    co mi się żywnie podoba. Spotkałeś się z wyrokiem skazującym za brak nalepki
    MS, czy innej firmy?