  • Data: 2005-01-10 08:48:00
    Temat: Re: "Licencja" na używanie pewnego przedmiotu
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson wrote:
    > A niby po co Mirosoft chce by nakalejać nalepki? Pewnie po to by łatwiej
    > kontrolować czy na danym komputerze jest zainstalowany licencjonowany
    > system operacyjny. Nie ma naklejki - trudniej kontrolować. Ale to luźny
    > pomysł, nie bedę się upierał.

    Innymi słowy jesli wprowadzę do swojej licencji nakaz naklejania
    naklejki, to nie mam go prawnie jak wyegzekwować?

    > Przecież ja włąśnie mówiłem o ustepie 3-ym i używaniu programu wbrew
    > licencji do działaności gospodraczej.
    > Wyroków skazujących nie spotkałem. Ale teoretyczną możliwośc widzę.

    Tu chodzi o sytuacje, że kupujący musi wykonać pewną czynność nieistotną
    z punktu widzenia działania programu. Program jest w pełnej wersji a nie
    OEM (windows jest tylko przykładem, docelowo chodzi o mój program).

    Jeszcze raz zapytam: jeśli wprowadzę do "licencji" nakaz używania
    programu w zielonych skarpetkach, to czy mogę to prawnie wyegzekwować ?

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl