  • Data: 2009-10-29 23:00:52
    Temat: Re: Kolizja
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Źle zaparkował - fakt. Ale jego pojazd nie stał się przez to
    > niewidzialny - więc uszkodzenie wynikło ze złej oceny odległości, czyli
    > Twojego błędu.

    Zgadza się. Chyba trzeba będzie bulić...

    Wieki temu miałem coś podobnego. Przyjechał jakiś oracz, zaparkował sobie w
    centrum DC, na środku ulicy (!) i poszedł coś załatwiać. Godziny szczytu,
    przejazd był na styk, ci z naprzeciwka mieli łatwiej, no i mieli
    pierwszeństwo. Momentalnie korek zrobił się za mną na kilometr, nastąpiła też
    blokada przecznic a wszyscy trąbili :). Spróbowałem przeskoczyć ale
    zachaczyłem gościa, u mnie bez śladów, u niego wyrwany zderzak i lampa.
    Wyskoczył ze sklepu i zaczął drzeć mordę, chciał kasę do ręki. Spokojnie
    zaparkowałem (było pełno miejsca na chodnikach, do dzisiaj nie wiem czemu on
    zaparkował na środku jezdni, chyba z lenistwa). Gościu zadzwonił po
    policmajstrów, przyjechali o dziwo dosyć szybko, zadecydowali momentalnie: po
    stówie na głowę, jemu za złe parkowanie, mnie za spowodowanie kolizji. On
    zapłacił, ja nie :), punktów karnych jeszcze nie było. Wtedy były jeszcze
    Kolegia ds. Wykroczeń i tam sprawa trafiła. Uratowało mnie lenistwo
    policjantów (nie stawili się na żadną z rozpraw) i odległe miejsce
    zamieszkania tego furmana (nie chciało mu się przyjeżdżać na te posiedzenia a
    mandat zapłacił od ręki - wtedy jeszcze tak było można). Po roku sprawa
    została więc umorzona :). Ale z dzisiejszej persperktywy to naprawdę nie wiem
    co lepsze było, bo z 5 razy musiałem jeździć na te posiedzenia a do tego
    odbieranie każdego wezwania to była jakaś godzina stracona na poczcie no i
    nerwy. Na dzisiejsze pieniądze to jakieś 200 zł (uwzględniając inflację) a
    jedyny pożytek ze sprawy był taki, że się gościu nauczył parkować, no i że on
    też musiał swoje odstać na poczcie :).

    Pozdrawiam

    Czapla