    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jezdza po chodnikach
    Date: Thu, 12 May 2022 09:28:36 +0200

    Dnia Wed, 11 May 2022 23:56:02 -0700 (PDT), rowerex rowerex napisał(a):

    > Ale po przesiadce na rowery umiejętności poruszania się po jezdni u wielu
    > zaczynają niemal zupełnie zanikać... I pomyśleć, że prawo jazdy uprawnia też do
    > kierowania motocyklami do jakiejś tam pojemności...

    Jeżdżę dużo rowerem po mieście i okolicy (autem też). I powiem wam że
    częściej demonstrują nieznajomość przepisów kierowcy aut niż rowerzyści.
    Parę razy zdarzyło mi się być op... przez kierowców że nie jadę ścieżką
    rowerową tylko po jezdni, choć jako żywo żadnej ścieżki tam nie było :)
    Nagminne jest nieuwzględnianie pierwszeństwa rowerzysty na drodze
    rowerowej przez wyjeżdżających z ulicy podporządkowanej. Nie wspomnę
    już o wyprzedzaniu "na gazetę" albo o zajeżdżaniu drogi - wyprzedzi cię
    taki matoł na 30 m przed skrzyżowaniem a potem ci przed nosem ostro
    hamuje. Do wielu nie dociera że rowerzysta niekiedy ma obowiązek jechać
    lewą strona pasa :) i pyskują.
    --
    Jacek
    I hate haters.