  • Data: 2022-05-12 09:34:23
    Temat: Re: Jezdza po chodnikach
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 12 maja 2022 o 08:06:46 UTC+2 Hedvika napisał(a):
    > Moze ktos mi wytlumaczy, dlaczego Polacy i starsi i mlodsi decyduja sie
    > lamac przepisy ruchu drogowego i jezdza po chodnikach na rowerze,
    > zamiast chodzisz na piechote lub jezdzisz w tramwaju czy w autobusie.

    Dlaczego alternatywą dla jazdy rowerem łamiącej przepisy ma być
    rezygnacja z roweru, a nie jazda rowerem zgodna z przepisami?
    Pytam trochę żartobliwie...

    A odnośnie powodów - nie jeździłem rowerem w innych krajach, zwłaszcza
    "starej unii", ale w Polsce chodnikiem w mieście da się zwykle wszędzie
    dość, natomiast drogi dla rowerów bardzo często prowadzą "donikąd",
    a im więcej się ich buduje, tym w dziwniejszych miejscach się kończą.

    Jazda rowerem po chodnikach niewiele się różni od jazdy samochodem
    drogami przy których są chodniki, da się dojechać niemal wszędzie, bez
    kluczenia i jazdy meandrami, ale oznacza to rzecz jasna łamanie prawa.

    Próba jazdy rowerem zgodnie z przepisami jest niezmiernie upierdliwa,
    bo wymaga najczęściej jazdy irracjonalnymi meandrami, wielokrotnego
    przejeżdżania z prawej na lewą stronę drogi (zależnie po której jest droga
    dla rowerów), wielokrotnego włączania się do ruchu na jezdnię, a potem
    wielokrotnego powrotu na drogi dla rowerów, nie mówiąc o częstym
    pieszym pchaniu roweru przez przejścia i po chodnikach.

    Nawet największy uparciuch i idealista próbujący jeździć rowerem
    zgodnie z przepisami zostanie szybko zniechęcony, a nawet zmuszony
    do jazdy niezgodnej z przepisami na większości odcinków, które pokonuje.

    Pozdr-
    -Rowerex