  • Data: 2007-08-06 09:23:56
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:f8v3ls$8p1$1@news.onet.pl...
    >W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 13:24
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <f8v38f$650$2@news.onet.pl>):

    > No taka sama argumentacja... Wpływ świateł na spalanie jest w granicach
    > błędu pomiaru zapewne. Więc bardziej bym się martwił tym, że benzyna już
    > kuźwa prawie 5zł kosztuje a nie że kroplę na 100 więcej spalę.

    W skali roku to dużo szczególnie dla srodowiska, jak sie zwiekszy za 15 lat
    zachorowalność na nowotwory z powodu wiekszej chemi w atmosferze to bedziemy
    jezdzic ze zgaszonymi swiatlami, to jest pewne. Auto moze Ci mniej pali bo
    moze zapomniales ze zmieniles filtr powietrza, kable WN, swiece, koła
    napompowałes ustawileś moze zbierznosc kol, lub w tym sezonie mamy nizsze
    srednie cisnienie atmosferyczne, jest jeszcze taka mozliwosc ze podswiadomie
    wciskasz mniej gazu poniewaz wiesz o tym ze jazda na swiatlach powoduje
    wieksze zuzycie paliwa, lub jak juz sam napisales cena paliwa jest prawie
    5zł wiec napewno jezdzisz oszczedniej, albo przeczysciles troszke silnik z
    nagaru jezdzac czesciej w tym sezonie w dluzsze trasy z rodziną a jak
    wiadomo na trasie auto lubi mniej spalić :)

    > No tak, bo oczywiście ,,koguty'' ma w kieszeni, a światła na samej
    > górze...

    > Nie jestem teoretykiem. Jeżdżę po drogach od 17 lat. w latach 90 jeździłem
    > starymi maluchami z prądnicą i też słyszałem opowieści, jak to światła
    > niszczą akumulator. I jakoś mi nie zniszczyły... Teraz maluchów prądnicą
    > już nie ma, to ludzie dramatyzują, że kroplę paliwa spalą więcej albo że
    > karetki nie widać...

    Dramatyzują bo nie ma dowodów na to ze swiatła poprawiaja bezpieczenstwo i
    nikt tego nie udowodni - za tym kryją sie tylko pieniądze. Nasz kraj powoli
    sie rozwija, drogi sie poprawiają, robi sie wiele modernizacji skrzyzowan ,
    na osiedlach montuje sie zwalniacze, mamy ciut lepiej drogi oznakowane, moze
    niedlugo bedzie wiecej autostrad, buduje sie wiecej obwodnic, jezdzimy
    leprzymi samochodami itd i ciekawe jest to ze nikt o tym nie mowi tylko o
    dwoch zarowkach.