    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5ffcc1ab$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <rtjj5r$prg$1@gioia.aioe.org>
    <5ffdc2c6$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtkial$pfn$1@gioia.aioe.org>
    <5ffe09cc$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtm66i$kld$1@gioia.aioe.org> <5ffec5a2$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtmima$4ml$1@gioia.aioe.org> <5ffed981$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtmoq3$132e$1@gioia.aioe.org>
    <5ffef811$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60041fce$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <600446d7$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60046b35$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <6004c130$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Date: Tue, 19 Jan 2021 21:51:02 +0100

    W dniu 19.01.2021 o 13:59, Budzik pisze:

    > Pytałem o prosta sprawe - ilu kierowców ukarano za wyprzedzanie
    > rowerzystów w odlgełosci ponizej metra. Powinno być takich sytuacji
    > tysiace bo to nagmienne.

    Zwłaszcza w zimie, to tego masa :-) Nie mam zielonego pojęcia, ilu
    kierowców za to ukarano. U mnie sporo ścieżek rowerowych i góry, więc po
    drogach rzadko rowerzyści jeżdżą. Sam jak jeżdżę, to staram się nie
    plątać pod kołami. nie przypominam sobie, by ktoś mnie wyprzedzał zbyt
    blisko. Z linijką nie jeżże. Ale nie mogę wykluczyć że w Twojej
    lokalizacji to problem.

    > A ty mi odpowiadasz ze przeciez rowerzysci tez sie wpychaja. Kiedy
    > ci zwracam uwage ze przeciez ten metr ich nie dotyczy to zaczynasz
    > sie rozwodzic ze powinien. Super rozmowa.

    No bo moim zdaniem powinien. Co w tym dziwnego, że mam takie zdanie.

    > I tu jest miedzy nami klu sporu. Ja uwazam ze zaden policjant nie
    > powinien nawet probowac tego mandatu wystawić. A juz na pewno nie
    > powinien tego robić na swiezym powietrzu probujac w ten sposób tak
    > naprawde "walczyc" z pokojowym protestem.

    Uważasz, że dla protestującego pokojowo takim problemem jest założenie
    maski?

    > Podsumujmy: policjant wcale nie jest taki niewyedukowany prawnie jak
    > wczesniej twierdziłes. Policjant wie ze te przepisy sa watpliwe.
    > Policjant wie rowniez ze brak maseczki na swiezym powietrzu to zadny
    > wykroczenie bo nie ma szkodliwości czynu. Ale policjant dla swietego
    > spokoju problem ze swoimi przełozonymi przerzuca na barki obywatela
    > probujac nakładac na niego mandat, w rezultacie kierujac sprawe do
    > sadu i powodujac "upierdliwośc" dla obywatela.

    Przełożony, to też policjant - to tak na marginesie. Poprzednio
    twierdziłeś, ze ten policjant wie, ze są niekonstytucyjne. teraz już
    doszedłeś do tego, ze są wątpliwe. Ale one są i nie jest rolą
    policjanta, by wątpić. Bo to nie jest Kościół, by cokolwiek opierać na
    wierze, bądź jej braku.

    > Nie rozmydlaj, Robercie. Rozumiem ze twoim zdaniem mandatowanie na
    > protestach za brak maseczki, spisywanie protestujacych to
    > rzeczywiście troska o dobro obywateli i walka z pandemia? Serio?

    Ale co tu do rzeczy ma moje zdanie?

    > A 100 radiowozów pod domem prezesa to normalne czynnosci porzadkowe?
    > ;-D

    A co to ma z omawianym przez nas problemem wspólnego? Ile radiowozów
    strzegło domu Generała Jaruzelskiego, jak biegali za jego życia tam
    politycy obecnego obozu politycznego?

    --
    Robert Tomasik