  • Data: 2004-08-31 23:27:33
    Temat: Re: Dostep do internetu - poufne dane
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <ch2u5h$f0v$1@opal.icpnet.pl>, Mariusz Murawski wrote:
    > Technologia Wi-Fi (802.11) nie jest w tej chwili w stanie zapewnic
    > bezpieczenstwa przesylanych danych. To bezpieczenstwo nie zalezy od tego
    > pana tylko od mozliwosci sprzetowych. A takich nie ma.

    MZ powinniście najpierw uściślić o jaki właściwie stopień bezpieczeństwa
    chodzi, bo w sumie praktycznie wszystko jest do złamania z tym że rzadko
    kto porywa się z motyką na słońce. Lecę juz od dosyć dawna 128bitowym
    WEPem (plus parę innych podstawowych dla 802.11b/g rozwiązań) z tym, że i
    tak mam manierę robienia większości rzeczy dodatkowo tunelując, w tym ruch
    www do serwera proxy. Myślę sobie, być moze i naiwnie, że takie
    rozwiazanie zapewnia całkiem spore bezpieczeństwo, a już na pewno jest
    tanie.

    Dodatkowo już prawnie i do inicjatora wątku: wątpię aby bezboleśnie udało
    się udowodnić przed sądem jakiekolwiek straty poniesione tą drogą. Samo
    znalezienie dziury w takim rozwiązaniu nie jest dowodem że np. tędy
    wyciekła informacja która naraziła uzytkownika na straty. Te ostatnie tez
    musza być wymierne.

    --
    Marcin