  • Data: 2004-09-01 21:43:57
    Temat: Re: Dostep do internetu - poufne dane
    Od: Sero <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    User wrote:

    > Witam,
    > Mam pewien problem, mianowicie proboje podlaczyc znajomemu internet poza
    > miastem. Jedyny mozliwy sposob to droga radiowa na czestotliwosci 2.4
    > GHz. Znalazlem firme wszystko spoko. Zalezy mi na tym aby nikt nie byl w
    > stanie podsluchac/podejrzec danych wysylanych i odbieranych z komputera
    > posiadajacego wyzej wymieniony dostep do internetu. Pan z firmy jest w
    > stanie to zagwarantowac - przynajmniej tak telefonicznie powiedzial.
    > Cala rozmowa odbyla sie wczoraj, a ja dzis poczytalem troche o sieciach
> [...]

    Ja podejde do sprawy od strony technicznej :)
    Zobacz w jakim trybie dzialaja karty radiowe. Nadal wiekszosc sprzedawanych
    kart to IEEE 802.11b. Niektorzy twierdza, ze da sie zabezpieczyc dane
    wysylane tym standardem, ale w praktyce zlamanie klucza jakim sa kodowane
    takie dane (WEP, albo jakos tak) zajmuje okolo 5 godzin przy srednim
    obciazeniu, i mamy przy okazji spore straty w wydajnosci sieci. W IEEE
    802.11g PODOBNO da sie juz zaszyfrowac.

    p.s.
    Brales pod uwage ubezpieczenie danych? :)