  • Data: 2024-03-17 08:46:22
    Temat: Re: Co z tymi samochodami?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-03-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > I t mamy dokładnie taką sytuację - z łapanek wynika że mniej więcej co
    > setny kierowca jest "pijany". W skali roku łapiemy 100 tysięcy. W skali
    > dana mamy gdzieś 1/100 z 15 milionów, czyli ze 150 tysięcie. Czyli
    > szansa że cię złapią jest gdzieś 1:500. A jak będziesz się "ukrywał" i
    > patrzył na janosika gdzie stoją to pewnie gdzieś jedna na kilka tysięcy.

    Poza tym te kary też nie są chyba jakieś drakońskie. Ale to zabieranie
    to było coś od wyższych? 1.5 oo/o? Recydywa 1 oo/o?

    > Inna sprawa definicji "pijanego kierowcy". W cywilizowanej unii jest to
    > 0,5, u nas 0,2. Przy czym u nas liczyli się też rowerzyści, w szczytowym
    > okresie stanowili połowę "pijanych kierowców. Więc nie da się ukryć że
    > nie dość że łapanie tych kierowców jest mocno nieskuteczne, to żeby mieć
    > jakiekolwiek efekty dobiera się "z niewinnych". A mimo wszystko mamy
    > dobre statysytyki na tle unii. Tam lepiej łapią (nie chce mi się
    > wierzyć) czy u nas mniej piją przed jazdę?

    Może tam piją przewidywalniej.

    > Ale to byłby system tylko do wstępnego przesiewu. Potem normalnym alkomatem.

    > Wydaje się że analiza zdalna spektometryczna.

    Jak to nie problem. Co to jest problem.

    > A - ty chcesz alcolocka robić? Myślałem że rozmawiamy o tym jak
    > zatrzymywać do kontroli tylko podejrzanych.

    Chce żeby powiadamiało o rzeczywiście pijanym. Sytuacja w której stacę
    np. 1-2h bo zawiało z mycia szyb spryskiwaczem nie jest za bardzo
    akceptowalna.

    --
    Marcin