eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
  • Data: 2022-05-13 08:05:53
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pozostaje jeszcze filozoficzno-retoryczne pytanie, dlaczego blokować RT
    > skoro nie blokuje się obecnego TVP.

    Odpowiedź jest oczywiście prosta i ją znasz;) Znacznie ciekawsze pytanie
    jest czemu skoro blokujemy RT to nie można by na przykład zablokować TVN:P

    I odpowiedź w teorii też jest prosta - bo jesteśmy w stanie wojny
    informacyjnej z innym państwem, więc "oczywiste" wydaje się że państwo
    powinno móc w tej wojnie się bronić (a nawet "atakować"). Problem w tym,
    że jak wielokrotnie pisałem - każde prawo ,umożliwiające popełnienie
    władzy kurewstwa (choćby to prawo powstało w czystych intencjach),
    powoduje, że w dłuższym okresie to kurewstwo zostanie popełnione
    (niekoniecznie już w czystych intencjach). Zwłaszcza jak władza uważa
    "że państwo to ja". Więc problem polega defacto nie na tym, że blokujemy
    RT, a że za chwilę państwo/władza zacznie na podstawie tego precedensu
    walczyć z "wrogiem wewnętrznym". Co już jawnie próbowała zrobić i gdyby
    TVN nie był amerykański to zapewne by zrobiło skutecznie.

    Albo inaczej - konfa otwarcie "tłumaczy" rosję, albo wręcz wspiera
    medialnie. Stosunek do konfy mam określony w sygnaturce. Ale czy
    popierałbym zdelegalizownie konfy na tej podstawie - no raczej nie. Z
    naciskiem na raczej. Temat ciężki a granica płynna. Tak jak pisałem -
    mamy defacto otwartą "operację specjalną" z rosja, więc szczególne
    warunki powodują szczególne działania. Ale osobną sprawą jest to, czy to
    jest "dobre". Akceprujemy to w takich a nie innych warunkach. Problem w
    tym, że te warunki (na szczęście) się kiedyś zmienią a metody i
    precedens zostanie. Z mojego punktu widzenia nie powinnismy ich
    blokować... dlatego że i tak wielu szkód nie wyrządzą, co prawdopodobnie
    na krótko problem rozwiązuje. Ale problem tak naprawdę leży wyżej i
    lokuje się w ważnych zagodanieniach dotyczących wolności słowa i jak
    daleko państwo powinno w nią ingerować. I nie ma tu dobrego rozwiązania
    - zwłaszczy jak nie ma dobrej władzy a ta zawsze w tym zakresie będzie
    zła - pozostaje pytanie jak bardzo zła:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!