eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
  • Data: 2022-05-13 12:08:46
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.05.2022 o 12:01, Olin napisał:

    > Tu jest wszystko wyciemnione:
    > https://businessinsider.com.pl/biznes/russia-today-i
    -sputnik-blokowane-w-europie/p56dt93

    > Czy jesteś równie zaniepokojony wolnością słowa - a właściwie jej brakiem -
    > w Kacapii?
    > Pytam, bo tam można dostać 15 lat paki za "szerzenie dezinformacji" o
    > działaniach wojska.

    Nie wiem jak w przypadku rt, ale jak pisałem w innym miejscu - przy
    blokowaniu wrealu brak jest np konkretnych zarzutów, a co najważniejsze,
    brak jest jakiejkolwiek formalnej decyzji! Podejrzewam, że tu jest tak
    samo. Więc skoro jest wyłom, który pozwala w sposób nieformalny
    blokować, kogoś, bo "władza chce", to może to dotyczyć kogokolwiek i z
    jakiegokolwiek powodu. Podstawą blokowania nie powinna być lista
    przekazana operatorom a decyzja administracyjna dołączająca do listy -
    ci którzy uważają, że zostali skrzywdzeni mają wtedy coś, co pozwala w
    klarowny sposób zwrócić się do sądu, a w razie decyzji wydanej z
    przyczyn, które nie mają potwierdzenia w faktach możliwość ukarania
    urzędnika.

    Taka prosta rzecz, a jednak robi się "bez trybu". Jak napisałem,
    możliwe, że słusznie trafiło na listę, ale jeśli nie ma OFICJALNEJ
    DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ, to to co jedna lub druga gazeta sobie dopowie,
    to sobie napisze, choćby były to wierutne bzdury (co przy portalach typu
    rmf i kilku innych się spotkałem).

    --
    http://zrzeda.pl