eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
  • Data: 2022-05-13 11:07:39
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.05.2022 o 08:05, Shrek pisze:

    > Odpowiedź jest oczywiście prosta i ją znasz;) Znacznie ciekawsze pytanie
    > jest czemu skoro blokujemy RT to nie można by na przykład zablokować TVN:P
    >
    > I odpowiedź w teorii też jest prosta - bo jesteśmy w stanie wojny
    > informacyjnej z innym państwem, więc "oczywiste" wydaje się że państwo
    > powinno móc w tej wojnie się bronić (a nawet "atakować"). Problem w tym,
    > że jak wielokrotnie pisałem - każde prawo ,umożliwiające popełnienie
    > władzy kurewstwa (choćby to prawo powstało w czystych intencjach),
    > powoduje, że w dłuższym okresie to kurewstwo zostanie popełnione

    Tyle, że w tym przypadku to konkretne prawo dotyczy konkretnych ścieków.
    Nie przewiduje, że państwa mogą sobie zablokować w/g widzimisię.

    > (niekoniecznie już w czystych intencjach). Zwłaszcza jak władza uważa
    > "że państwo to ja". Więc problem polega defacto nie na tym, że blokujemy
    > RT, a że za chwilę państwo/władza zacznie na podstawie tego precedensu
    > walczyć z "wrogiem wewnętrznym".

    Państwa reżimowe nie potrzebują precedensu żeby robić co chcą.
    Więc to tak jakby trochę inny temat.

    > Co już jawnie próbowała zrobić i gdyby
    > TVN nie był amerykański to zapewne by zrobiło skutecznie.

    I właśnie dlatego ten namordnik został wprowadzony na poziomie UE.

    > Albo inaczej - konfa otwarcie "tłumaczy" rosję, albo wręcz wspiera
    > medialnie. Stosunek do konfy mam określony w sygnaturce. Ale czy
    > popierałbym zdelegalizownie konfy na tej podstawie - no raczej nie. Z
    > naciskiem na raczej.

    Hmmm... czyli, jak rozumiem, delegalizujemy tylko partie jawnie
    faszystowskie, które w swoich statutach mają faszystowskie zapisy.
    A takie, które sprytnie takich zapisów nie robią, ale ich
    przedstawiciele i członkowie jawnie wszem i wobec we wszystkich
    możliwych "niezależnych" mediach/witrynach/blogach/podcastach szerzą
    fiutinowską propagandę i bezczelne kłamstwa, faszystowską ideologię,
    szczują na środowiska homo, rasizm i chuj wie jaki syf jeszcze,
    zostawiamy w spokoju? Niech sobie szerzą, zbierają legalnie fundusze i
    rosną w siłę, a normalni ludzie mają udawać, że nic się nie dzieje?

    > Temat ciężki a granica płynna. Tak jak pisałem -
    > mamy defacto otwartą "operację specjalną" z rosja, więc szczególne
    > warunki powodują szczególne działania. Ale osobną sprawą jest to, czy to
    > jest "dobre". Akceprujemy to w takich a nie innych warunkach. Problem w
    > tym, że te warunki (na szczęście) się kiedyś zmienią a metody i
    > precedens zostanie.

    Namordnik został nałożony na konkretny czas.
    Nie bez powodu.

    A szury mają rację.
    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr