  • 121. Data: 2020-08-04 13:07:36
    Temat: Re: Mir domowy a rodzina
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 11:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > Błąd.
    > A dobrze założyć w drzwiach do pokoju zamek.
    > Wtedy to nawet "kto się wdziera do zamkniętego pomieszczenia".

    Rzuć okiem na art. 343§2 kc, a zrozumiesz, że jesteś w błędzie. :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 122. Data: 2020-08-04 20:45:40
    Od: Zbynek11 <g...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Rzuć okiem na art. 343§2 kc, a zrozumiesz, że jesteś w błędzie. :-)

    Aha, czyli chyba sprawa już jasna?

    Bo jak zrobimy tak:
    Mama idzie na zakupy, wpada ekipa, przenosi rzeczy mamy do małego
    pokoju, a nasze do dużego i zamykamy go na klucz.

    Mama się zdenerwuje odrobinkę tylko, bo zaraz umawia inną ekipę,
    która, jak my będziemy w pracy, już bez pośpiechu, paląc papierosa
    za papierosem, po wyłamaniu przez mamę zamka od pokoju, przenosi
    nasze rzeczy z powrotem do małego.

    I zostaje jak było.

    Słyszałem od prawnika od nieruchomości o przeniesieniu rzeczy
    starszej osoby, pod jej nieobecność, do innego pokoju. I niby było
    to zgodne z prawem i zasadami współżycia społecznego. Na zasadzie,
    że nie jest sprawiedliwe, aby jedna osoba mogła zajmować
    niewspółmiernie większą powierzchnię, gdy rodzina tłoczyłaby się w
    małym pomieszczeniu.
    W necie nic podobnego nie znalazłem.

    Z.

  • 123. Data: 2020-08-04 21:10:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 20:45, Zbynek11 pisze:

    > W necie nic podobnego nie znalazłem.

    Przede wszystkim, przy współużytkowaniu wyłączność na jakimś terenie, to
    tylko kwestia zgody reszty współużytkowników.

    --
    Robert Tomasik

  • 124. Data: 2020-08-05 00:58:09
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Starsza pani wcale nie brzmi żle.

    Na żadną starszą tak nie mówię. Nigdy nie mówiłam, bo ja sę potrafię
    porozumiewać i ze starszymi i młodymi.

    --
    animka

  • 125. Data: 2020-08-05 12:52:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    u2 <u...@o...pl> wrote:

    > ty wredny homofobie animka to lesbijka

    Jedno nie wyklucza drugiego.

    --
    Wchodzi lekarz po obchodzie do gabinetu i mówi do kolegów:
    - Uśmiejecie się, jak wam powiem, kto umarł...

  • 126. Data: 2020-08-08 01:43:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-04, Animka <a...@t...ja.wp.pl> wrote:

    > Na żadną starszą tak nie mówię. Nigdy nie mówiłam, bo ja sę potrafię
    > porozumiewać i ze starszymi i młodymi.

    Jestem z Ciebie dumny, niemniej moja 92-letnia matka tak o sobie mówi,
    więc nasuwa mi się tu takie podejrzenie, że problem może tkwić w Tobie,
    a nie uniwersalnie pejortywnej percepcji tego określenia :)

    --
    Marcin

  • 127. Data: 2020-08-08 01:50:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Zły wniosek. Wniosek jest taki, że prawo posiadania chroni wszystkich
    > współposiadaczy, również tych z mniejszego pokoju.

    No to dlaczego postulowałeś w jednym z pierwszych postów, że potrzeba
    jednak zgody sądu? Może syn spakowac klamoty (starszej) pani i je
    przenieść do klitki, czy jednak nie może? A jeśli nie może to z czego to
    wynika?

    --
    Marcin

  • 128. Data: 2020-08-08 01:53:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-04, Zbynek11 <g...@w...pl> wrote:

    > Aha, czyli chyba sprawa już jasna?
    >
    > Bo jak zrobimy tak:
    > Mama idzie na zakupy, wpada ekipa, przenosi rzeczy mamy do małego
    > pokoju, a nasze do dużego i zamykamy go na klucz.

    Mama czeka aż syncio z synową jadą na wakacje. Tydzień z plusem chyba
    wystarczy. Zmienia zamek.

    --
    Marcin

  • 129. Data: 2020-08-08 14:50:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > jednak zgody sądu? Może syn spakowac klamoty (starszej) pani i je
    > przenieść do klitki, czy jednak nie może? A jeśli nie może to z czego to

    Dlatego, że jeśli współposiadacze nieruchomości nie mogą dojść do
    porozumienia, to decyduje sąd. Ochronę posiadania wprowadza 342 kc, a w
    wypadku lokalu mamy jeszcze 343(1) kc, a w odniesieniu do sytuacji z
    naszego posta jeszcze warto rzucić okiem na art. 352§2 kc, bo moim
    zdaniem "starsza pani" posiada salon na służebności.

    Natomiast pomysł ze współużytkowaniem tego salonu opieram na tym, że
    zgodnie z art. 346 kc "Roszczenie o ochronę posiadania nie
    przysługuje w stosunkach pomiędzy współposiadaczami tej samej
    rzeczy, jeżeli nie da się ustalić zakresu współposiadania."
    Konsekwencją tego jest sytuacja, że "starsza pani" nie ma podstawy do
    domagania się salonu na wyłączność.

    Natomiast przenoszenie cudzych rzeczy po wspólnym mieszkaniu, to już ma
    znamiona złośliwości, czy niepokojenia, a na dłuższą metę nawet może
    wyjść z tego stalking. Ja bym raczej odradzał takie akcje, bo jak
    "starsza pani" złoży zawiadomienie,m to może się to skończyć jednak
    interwencją organów ścigania.

    --
    Robert Tomasik

  • 130. Data: 2020-08-08 19:14:02
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Jestem z Ciebie dumny, niemniej moja 92-letnia matka tak o sobie mówi,
    > więc nasuwa mi się tu takie podejrzenie, że problem może tkwić w Tobie,
    > a nie uniwersalnie pejortywnej percepcji tego określenia :)

    Może problem tkwi we mnie, ale moja 98 letnia matka (późno mnie
    urodzila, mam dużo starsze rodzeństwo) tak o sobie nie mówiła. Mój
    skarb, moja kumpelka nie żyje już od trzech lat.
    Wczoraj posłuchałam sobie piosenek Kory (umarła w dzień urodzin mojej
    matki) i sobie popłakałam.

    https://www.youtube.com/watch?v=oTF8jMPLtxM

    --
    animka