  • 1. Data: 2020-07-30 06:52:36
    Temat: Prawo pracy COVID
    Od: Karol <y...@j...pl>

    W placówce banku z powodu COVID wprowadzono rotacyjny system pracy
    kasjerów. Zespół podzielony został na dwa i w jednym tygodniu pół zespołu
    pracuje w placówce, a drugie pół siedzi w domu, nastepny tydzień na odwrót.

    Na jakiej zasadzie połowa zespołu jest w domu ? Czy oni siedząc w domu i
    nie wykonując żadnych zadań, bo nie da się wykonywać pracy zdalnej,
    pracodawca nie umozliwił.
    Czy ci co siedzą zgodnie z grafikiem w domu są w pracy ?
    Czy mogą jednak powiedzieć, że mają wolne ?

  • 2. Data: 2020-07-30 09:21:59
    Temat: Re: Prawo pracy COVID
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.07.2020 o 06:52, Karol pisze:
> [...]
    > pracodawca nie umozliwił.
    > Czy ci co siedzą zgodnie z grafikiem w domu są w pracy ?
    > Czy mogą jednak powiedzieć, że mają wolne ?

    Jak ONI to robią, to nie wiem. Ale tak ogólnie:

    Przeważnie to kwestia godzin. Placówka jest (przykładowo) czynna od 8:00
    do 20:00, czyli 12 godzin dziennie. Niekoniecznie są to godziny przyjęć
    petentów, ale tam jest jeszcze kilka innych rzeczy do zrobienia. W
    normalnym czasie robi się dwa zespoły. Jeden pracuje 8~16, drugi 12~20.

    W czasie COVID-19 W jednym tygodniu jeden zespół pracuje 8~20, w drugim
    drugi. W banku kilka różnych rzeczy zdalnie robić można, bo nie tylko
    się klientów obsługuje. Robią telefoniczny marketing, Piszą pisma,
    wykazy, statystyki itp. Tak więc te 4 godziny można zdalnie dorobić.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-07-30 09:27:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > się klientów obsługuje. Robią telefoniczny marketing, Piszą pisma,
    > wykazy, statystyki itp. Tak więc te 4 godziny można zdalnie dorobić.

    Mogą mieć też zmniejszony wymiar godzin i co za tym idzie etatu na
    pewien czas. Mogą też mieć jakieś zadania do wykonywania w domu. Po
    prostu trzeba by się dowiedzieć jak tam mają zrobione, bo rozwiązań jest
    wiele.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 4. Data: 2020-07-30 11:05:21
    Od: Patryk <p...@b...pl>

> [...]
    > pewien czas. Mogą też mieć jakieś zadania do wykonywania w domu. Po
    > prostu trzeba by się dowiedzieć jak tam mają zrobione, bo rozwiązań jest

    W sklepie kolegi czynnym 11-19 tak to zrobili, że drugi zespół ma
    przekierowane telefony i informuje dzwoniących klientów o stanach
    magazynowych, mają dostep do programu magazynowego, który przenieśli do
    chmury.

  • 5. Data: 2020-07-30 15:35:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.07.2020 o 11:05, Patryk pisze:

> [...]
    > przekierowane telefony i informuje dzwoniących klientów o stanach
    > magazynowych, mają dostęp do programu magazynowego, który przenieśli

    W banku jest masa zajęć, które można robić zdalnie. Jakieś badanie
    ryzyka kredytów, marketing telefoniczny i emailowy. Po za tym można
    pracownikom z powodu COVID skrócić pracę. u nas skracają, jak w pokojach
    jest po 40°C.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-07-30 16:32:17
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > ryzyka kredytów, marketing telefoniczny i emailowy. Po za tym można
    > pracownikom z powodu COVID skrócić pracę. u nas skracają, jak w pokojach

    Ale podobnie jest/było w państwowych urzędach.
    Połowa siedzi w domu (teoretycznie w domu pracuje)
    a połowa urzęduje w biurze.
    Oficjalna przyczyna (przynajmniej u mnie w mieście) że
    jak przyjdzie chory interesant i zarazi to tylko część
    personelu trafi na kwarantannę i urząd będzie funkcjonował.
    Obstawiał bym że panki kombinują podobnie.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2020-08-02 23:10:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Jul 2020 09:21:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > petentów, ale tam jest jeszcze kilka innych rzeczy do zrobienia. W
    > normalnym czasie robi się dwa zespoły. Jeden pracuje 8~16, drugi 12~20.

    Albo 7:30-15:30 i 13:30-20:30.
    Bo trzeba ostatnich klientow zaltwic, kase zdac.

    > W czasie COVID-19 W jednym tygodniu jeden zespół pracuje 8~20, w drugim
    > drugi.

    Ale co na to Kodeks Pracy?
    bo 8h to norma, ale powyzej ... godziny nadliczbowe, chyba ze
    "regulamin stanowi inaczej". Ale zmieniac regulamin ?

    Jeszcze jest najprostsza metoda - pracuja polowe, ale bank placi
    calosc. Przez miesiac stac ich, ale to juz trzy,
    a od rzadu cos tam wyciagna.

    > W banku kilka różnych rzeczy zdalnie robić można, bo nie tylko
    > się klientów obsługuje. Robią telefoniczny marketing, Piszą pisma,
    > wykazy, statystyki itp. Tak więc te 4 godziny można zdalnie dorobić.

    Roboty jest mnostwo, ale niekoniecznie dla stanowiska "kasjer".
    Choc pewnie przydaloby sie infolinie wzmocnic.

    J.

  • 8. Data: 2020-08-04 07:52:41
    Od: Karol <y...@j...pl>

    Dnia Sun, 2 Aug 2020 23:10:18 +0200, J.F. napisał(a):

    > Roboty jest mnostwo, ale niekoniecznie dla stanowiska "kasjer".
    > Choc pewnie przydaloby sie infolinie wzmocnic.
    >
    > J.

    Przy większych transakcjach gotówkowych jeden kasjer autoryzuje transakcję
    drugiemu, ale zawsze to robili tak, ze drugi przychodził do pierwszego i
    wpisywał swoje hasło na jego komputer. W COVID to niemozliwe, bo unikają
    kontaktu. Informatycy nie przerobili systemu, aby kasjer dzwonił do kasjera
    i tamten robił to w swoim komputerze.
    Po za tym drugi też zerka na papiery transakcyjne, zdalnie, bez kamery jest
    to niemozliwe.

    Marketingu placówka nie prowadzi, od tego jest inny dział w innym mieście,
    delegowania pracownika byłoby zbyt kosztowne

    To samo z infolinią.

    W tym banku kasjer zajmuje się tylko wykonywaniem przelewów i
    wpłatą/wypłatą gotówki innych zadań nie ma. Zresztą to placówka
    korporacyjna. Mała firma do 5 mln obrotu rocznie nie załozy w tej placówce
    konta, jeśli jednak załozy, a komputer wykryje mniejszy obrót, to obsługę
    takiego klienta przekierowują do placówki 5 ulic dalej, aby tu przychodzili
    tylko ci najwięksi.