    Subject: Re: Mir domowy a rodzina
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <o...@t...home> <rg1mn3$1vg6$1@gioia.aioe.org>
    <o...@t...home>
    <5f25183d$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f25488f$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <rg7fbo$82q$3@gioia.aioe.org>
    <5f27fe19$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg90cv$1n00$1@gioia.aioe.org>
    <5f280b9d$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f281a59$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <R81WG.334798$Og6.189841@fx01.ams1>
    <5f2920a6$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <kNlXG.243889$dTb.92272@fx41.ams1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 8 Aug 2020 14:50:03 +0200

    > No to dlaczego postulowałeś w jednym z pierwszych postów, że potrzeba
    > jednak zgody sądu? Może syn spakowac klamoty (starszej) pani i je
    > przenieść do klitki, czy jednak nie może? A jeśli nie może to z czego to
    > wynika?

    Dlatego, że jeśli współposiadacze nieruchomości nie mogą dojść do
    porozumienia, to decyduje sąd. Ochronę posiadania wprowadza 342 kc, a w
    wypadku lokalu mamy jeszcze 343(1) kc, a w odniesieniu do sytuacji z
    naszego posta jeszcze warto rzucić okiem na art. 352§2 kc, bo moim
    zdaniem "starsza pani" posiada salon na służebności.

    Natomiast pomysł ze współużytkowaniem tego salonu opieram na tym, że
    zgodnie z art. 346 kc "Roszczenie o ochronę posiadania nie
    przysługuje w stosunkach pomiędzy współposiadaczami tej samej
    rzeczy, jeżeli nie da się ustalić zakresu współposiadania."
    Konsekwencją tego jest sytuacja, że "starsza pani" nie ma podstawy do
    domagania się salonu na wyłączność.

    Natomiast przenoszenie cudzych rzeczy po wspólnym mieszkaniu, to już ma
    znamiona złośliwości, czy niepokojenia, a na dłuższą metę nawet może
    wyjść z tego stalking. Ja bym raczej odradzał takie akcje, bo jak
    "starsza pani" złoży zawiadomienie,m to może się to skończyć jednak
    interwencją organów ścigania.

    --
    Robert Tomasik