  • 21. Data: 2022-01-18 07:22:23
    Temat: Re: Ile obecnie napraw z tytulu rekojmi / gwarnacji? [OT]
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Ja do Partii nigdy nie należałem. Nie wiem jak Ty, ale jeśli to była ta
    > od "towarzyszy", to było to na tyle dawno, ze spokojnie można Ci
    > wybaczyć tę głupotę. Z tym, że niezbyt pochlebnym jest, że się tym
    > popisujesz.

    Czy nazwanie kogokolwiek towarzyszem oznacza, że przypisuje mu się
    przynależność do Partii (jaka by ona nie była)?
    A co, jeśli ktoś ma na myśli towarzysza broni na ten przykład?
    A czy jest towarzyszem członek towarzystwa (dowolnego) dla drugiego członka?
    Czy takie podejście jak Tomasika (nie wiem jak tytułować, Pan,
    Towarzysz, Kolega, Jakiś Kmiot?) nie oznacza jakiejś wady nabytej w
    procesie indoktrynacji?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 22. Data: 2022-01-18 22:12:12
    Temat: Re: Ile obecnie napraw z tytulu rekojmi / gwarnacji?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.01.2022 o 21:14, Michał Jankowski pisze:

    > Od 2014 ponownie obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego opisujące rękojmię.
    > Zatem nie ma już rozróżnienia, że dla konsumenta "niezgodność z umową" a
    > dla przedsiębiorcy "rękojmia". Zawsze jest rękojmia, aczkolwiek prawa z
    > rękojmi dla przedsiębiorcy i konsumenta się różnią.

    A teraz mamy wprost prawo europejskie. Nie upieram się, tym nie mniej
    nie widzę powodu, czemu byśmy akurat rękojmie do konsumentów mieli
    stosować. Rękojmia, to rękojmia, a gwarancja, to gwarancja. Sprzedający
    powinien udzielać gwarancji nei gorszej, niż wynikająca z prawa i pewnie
    spokojne da się tego przed sądem dochodzić - cywilnym.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2022-01-19 14:35:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Coraz rzadziej udzielają.
    Spróbuj gdziekolwiek podbić druk gwarancji.
    A w druku napisano"bez pieczątki sklepu dokument gwarancji nieważny".
    Ciekaw jestem, ilu zrealizowało gwarancję np. 3-letnią na aku Centry.
    A coś co jest zapisane w prawie ogólnym ma mocną moc (np. możliwość zwrotu towaru
    zakupionego na odległość).

    -----

  • 24. Data: 2022-01-19 14:37:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    zoo-aquos.pl/pl/p/Filtr-Kubelkowy-SunSun-HW-3000-120
    0-3000lh-z-Wbudowana-Lampa-UV-C-9W/5239
    - na końcu. cyt. "- GWARANCJA 24 MIESIĄCE" i tyle.

    -----

  • 25. Data: 2022-01-21 00:50:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2022 o 14:35, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > A coś co jest zapisane w prawie ogólnym ma mocną moc (np. możliwość
    > zwrotu towaru zakupionego na odległość).

    Rozróżniasz gwarancje udzielaną przez sprzedawcę od tej udzielonej przez
    producenta?

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2022-01-21 00:58:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2022 o 14:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > zoo-aquos.pl/pl/p/Filtr-Kubelkowy-SunSun-HW-3000-120
    0-3000lh-z-Wbudowana-Lampa-UV-C-9W/5239

    > - na końcu. cyt. "- GWARANCJA 24 MIESIĄCE" i tyle.

    Zwróć uwagę, że owa gwarancja 24 miesiące jest "W ZESTAWIE", a zatem ja
    to rozumiem tak, ze to nie sklep udziela gwarancji, a producent, a oni
    ją dołączają w zestawie.

    Natomiast sklep opisuje swoją "gwarancję" w zakładce:
    https://zoo-aquos.pl/pl/i/Reklamacje/22. Teraz tu robią małą zmyłkę. Bo
    piszą, ze możesz skorzystać z rękojmi (tej udziela sprzedawca) albo
    gwarancji (tej udziela producent). Z czego Ty skorzystałeś? Bo formularz
    mają tylko do zgłoszenia reklamacji.

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2022-01-22 18:30:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeżeli jest dokument gwarancji, to odróżniam, gdy nie ma dokumentu to nie odróżniam.

    -----

  • 28. Data: 2022-01-22 18:39:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie mam pojęcia, oddałem do naprawy ("gwarancyjnej" w moim rozumieniu - czy w Polsce
    używa się zwrotu "naprawa rękojmiana"?),
    wypełniając ten sklepowy formularz
    Naprawili (3 tygodnie, w tym święta i Nowy Rok), po trzech dniach od odebrania znów
    niesprawny, znów odwiozłem do sklepu i tu
    stanowiska moje i sprzedawcy się różnią (chcę wymiany na nowy egzemplarz lub na
    urządzenie innego producenta z oferty sklepu lub
    zwrotu mi ceny, a sprzedawca chce dokonać kolejnej naprawy).

    -----

  • 29. Data: 2022-01-22 19:17:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.01.2022 o 18:30, ąćęłńóśźż pisze:

    > Jeżeli jest dokument gwarancji, to odróżniam, gdy nie ma dokumentu to
    > nie odróżniam.

    Jak nie ma dokumentu, to po prostu nie ma gwarancji i tyle.

    --
    Robert Tomasik

  • 30. Data: 2022-01-22 19:21:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.01.2022 o 18:39, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    > na nowy egzemplarz lub na urządzenie innego producenta z oferty
    > sklepu lub zwrotu mi ceny, a sprzedawca chce dokonać kolejnej

    Domagać możesz nawet 100 dolarów odszkodowania, tylko, by takich marzeń
    skutecznie dochodzić trzeba znaleźć podstawę prawną. Ja bym teraz
    zgłosił roszczenie z tytułu rękojmi powołując się na to Rozporządzenie
    Rady Europy i twierdząc, że gorszych warunków sklep udzielić nie może, a
    nie sprecyzował jakich udziela, więc trudno mówić, że się zgodziłeś na
    inne.

    --
    Robert Tomasik