  • 1. Data: 2020-07-24 16:03:01
    Temat: Celowa utrata akcji przez Pocztę Polską?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Nie znam się na akcjach, więc może ktoś pomoże rozwiązać teoretyczną
    zagadkę: Czy Poczta Polska mogła celowo "zgubić" akcje Skarbu Państwa?

    Sprawa wyszła nagle, jak okazało się, że w ustawie o zdrowiu nie
    udało się przemycić zapisu o zapłacie Poczcie zmarnowanych 70
    milionów za farsę nibywyborczą z maja.

    Jak taka utrata akcji może wpływać w pośredni lub bezpośredni sposób
    na księgotwórcze przetransferowanie brudnych 70 baniek dla Poczty?
    Czy da się w ten sposób ukryć kto, komu i ile jest winien tych
    pieniędzy? Lub w jaki sposób można przez takie "zgubienie"
    doprowadzić do "zgubienia" odpowiedzialności za marnotrawstwo?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2020-07-24 16:09:47
    Temat: Re: Celowa utrata akcji przez Pocztę Polską?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Jul 2020 16:03:01 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > na księgotwórcze przetransferowanie brudnych 70 baniek dla Poczty?
    > Czy da się w ten sposób ukryć kto, komu i ile jest winien tych

    Nie mam pojęcia, ale Szumowscy z Cieszyńskim na pewno już tak kombinowali,
    żeby wszystko grało.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2020-07-24 16:20:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 16:03, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > pieniędzy? Lub w jaki sposób można przez takie "zgubienie" doprowadzić
    > do "zgubienia" odpowiedzialności za marnotrawstwo?

    Możesz coś bliżej o tym napisać? Bo tak nie do końca rozumiem ten mechanizm.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-07-24 16:50:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Możesz coś bliżej o tym napisać? Bo tak nie do końca rozumiem ten mechanizm.

    Wszystko co wiem, jest tu:
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/other/poczta-po
    lska-zgubila-wszystkie-akcje-swojego-własciciela/ar-
    BB178aGK?li=BBr5CAq

    Mechanizm mechanizmem, ale w tym okresie jakakolwiek niejednoznaczna
    wiadomość związana z Pocztą i finansami kojarzy się jednoznacznie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 5. Data: 2020-07-26 13:34:28
    Od: m...@g...com

    Obstawiam ze KOmus to ktos na lewo PO cichu opchnal a teraz okarze siem ze akcje som
    bezwartosciowe ;)
    I oto sKOnd sfinansujom siem te zbendne druki POcztowo-wyborcze ;P

  • 6. Data: 2020-07-26 16:31:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.07.2020 o 13:34, m...@g...com pisze:
    > Obstawiam ze KOmus to ktos na lewo PO cichu opchnal a teraz okarze
    > siem ze akcje som bezwartosciowe ;) I oto sKOnd sfinansujom siem te
    > zbendne druki POcztowo-wyborcze ;P

    Ten numer nie przejdzie bo każdy kto się zgłosi z akcjami zostanie
    zatrzymany, jako oszust. Po za tym sądzę, ze akcje się znajdą. Po prostu
    przy zmianie zarządu ktoś zrobił remanent i nie potrafią znaleźć teg
    dokumentu.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2020-07-26 19:26:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Ten numer nie przejdzie bo każdy kto się zgłosi z akcjami zostanie
    > zatrzymany, jako oszust.

    To oczywiste. Mi chodzi jednak o to, że prawo można naginać i
    dostosowywać, nawet wstecz, do aktualnej potrzeby władzy. Więc nie
    chodzi o sam fakt istnienia papierka z akcją, tylko co zrobią
    kreatywni księgowi i jakie umowy można zmienić na szczeblu rządowym.
    Ot, poprawka do tarczy 4.5 - w ustawie o ochronie zdrowia umieści
    się punkt dotyczący tych machlojek. Dla zdrowia. Psychicznego.
    Generała Dyrektora Poczty.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 8. Data: 2020-07-26 19:48:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.07.2020 o 19:26, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > do tarczy 4.5 - w ustawie o ochronie zdrowia umieści się punkt dotyczący
    > tych machlojek. Dla zdrowia. Psychicznego. Generała Dyrektora Poczty.

    Twórcom Stanu Wojennego też się wydawało, że mogą wszystko.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2020-07-26 22:10:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Twórcom Stanu Wojennego też się wydawało, że mogą wszystko.

    Bo zasadniczo mogli. Któremuś włos z głowy spadł? A poparcie mieli
    mizerne. Nie po to pis przejmował TK, SN i sądy powszechne, żeby ich
    teraz po nich ciągali. Pół aktywnego społeczenstwa ich popiera, drugie
    pół w razie czego pod but wezmą kulsony. Pozamiatane.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-07-27 00:19:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2020 16:50:08 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Wszystko co wiem, jest tu:
    > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/other/poczta-po
    lska-zgubila-wszystkie-akcje-swojego-własciciela/ar-
    BB178aGK?li=BBr5CAq

    Tego nie rozumiem, tzn nie znam sie - co za odcinek zbiorowy, i czemu
    poczta go przechowywala ?

    Tak czy inaczej - z artykulu wynika, ze wszystkie akcje PP ma Skarb
    Panstwa, wiec mimo braku papierka raczej nikt nie bedzie twierdzil, ze
    nie ma.

    Ale jakby tak dyskretnie zmniejszyc ilosc akcji, tzn zalozmy ze bylo
    ich 100mln, papierek zaginal, wystawiono duplikat, ale na 90 mln ...
    kapital zalozycielski jest po stronie pasywow - mozna by ukryc strate.
    Tylko jak zmienic akt notarialny, zapisy w KRS - bo tam wszedzie ilosc
    akcji jest.

    No i po co - skoro to jedyny akcjonariusz ?

    Gdyby bylo wiecej akcjonariuszy, to moglby to byc jakis sposob zaplaty
    za zamowienie - ze SP oddaje akcje, a społka je umarza, lub sprzedaje
    za pieniadze.

    A to ponoc w 2018 zaginelo
    https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/poczta-polska-zgubil
    a-akcje-skarbu-panstwa-spolka-wyjasnia-4646892

    J.