  • 1. Data: 2020-07-23 13:54:16
    Temat: Głosował 3 razy!
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Gdynianin zgłosił PKW, że zagłosował 3 razy by wykazać lukę w
    systemie wyborczym:
    1. głosowanie za pomocą zaświadczenia do głosowania
    2. dopisania się do spisu wyborców w innej komisji
    3. głosowania we właściwej dla miejsca zamieszkania komisji wyborczej

    A ilu aktywistów talibanu nie przyzna się, że też tak zrobiło?
    Ktoś na grupie pisał, że jeśli w prawie została zostawiona luka, to
    nie ma takiego draństwa (w oryginale sk...a ;-) ), którego władza by
    nie zrobiła, by lukę wykorzystać. Ku chwale partii.

    https://fakty.interia.pl/raporty/raport-wybory-prezy
    denckie-2020/aktualnosci/news-wybory-prezydenckie-gd
    ynia-mezczyzna-twierdzi-ze-zaglosowal-,nId,4627349

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2020-07-23 14:20:09
    Temat: Re: Głosował 3 razy!
    Od: z <...@...pl>

    Spokojnie już ZETESEL pilnujący urn ma to opanowane.
    Mysz się nie prześliźnie ;-)

    A jakie miałoby być uzasadnienie protestu wyborczego?

    Że cie jedni to na pewno robili to masowo? ;-)

  • 3. Data: 2020-07-23 14:38:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 23 Jul 2020 13:54:16 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > https://fakty.interia.pl/raporty/raport-wybory-prezy
    denckie-2020/aktualnosci/news-wybory-prezydenckie-gd
    ynia-mezczyzna-twierdzi-ze-zaglosowal-,nId,4627349

    No i się doigrał, bo "Z informacji WP wynika, że sprawą zajmują się
    prokuratura i Krajowe Biuro Wyborcze."
    Czyli ziobrotura już smaży oskarżenie dla dociekliwca.

    W Rosji ta metoda nazywa się karuzelą wyborczą. Dziennikarzem, który ją
    zdemaskował zajęły się stosowne organy.

    "Korotkow jest znanym dziennikarzem w Rosji i Petersburgu. Podejmuje tematy
    związane z korupcją, oligarchami, obnaża nadużycia i bezprawną działalność
    władz.

    Gdy w Rosji trwały przygotowania do wyborów parlamentarnych (odbyły się 18
    września), w sieci zaczęły krążyć informacje, że w Petersburgu szykowane są
    tzw. karuzele na rzecz Jednej Rosji. Ich przeszkoleni uczestnicy za
    pieniądze jeżdżą po różnych komisjach wyborczych i głosują po kilka razy na
    wskazanych kandydatów. Korotkow też wziął udział w ,,karuzeli". Otrzymał
    specjalną naklejkę do przyklejenia w dowodzie osobistym i udał się do
    komisji wyborczej we wskazanej mu dzielnicy. Sam jest zameldowany gdzie
    indziej (prawdziwy adres, oczywiście, ma wpisany w dowodzie).

    Po przyjściu do komisji Korotkow pokazał jej członkom paszport z naklejką,
    wskazał adres, który wcześniej podali mu organizatorzy ,,karuzeli", podpisał
    się za innego wyborcę i dostał jego kartę do głosowania.

    Po czy ujawnił, że jest dziennikarzem, i zaczął domagać się od komisji
    wyjaśnień. Odpowiedzi jednak się nie doczekał, zamiast tego wybuchła
    awantura. Członkini komisji, która wydała kartę Korotkowowi, gdzieś znikła,
    a po niego samego przyjechała policja. Dziennikarza zabrano do posterunku,
    gdzie zarzucono mu... ,,bezprawne otrzymanie kart do głosowania".

    Do komisariatu przyjechał także przedstawiciel komisji wyborczej i
    poinformował, że nie zna osoby, która wydała kartę dziennikarzowi. Okazało
    się też, że podpis Korotkowa, który złożył za innego wyborcę, wyparował.

    Posiedzenie sądu ws. Korotkowa odbędzie się 28 września. Niezależna ,,Nowaja
    Gazieta" podkreśla, że prawdziwych uczestników procederu, którzy z
    premedytacją brali udział w fałszowaniu wyborów, nie spotkała żadna kara."

    https://wyborcza.pl/7,75399,20755021,rosja-dziennika
    rz-ujawnil-schemat-falszerstw-wyborczych-teraz.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2020-07-23 15:28:42
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.07.2020 o 14:38, trOlin pisze:

    > (prawdziwy adres, oczywiście, ma wpisany w dowodzie).

    trololin nie, że to "oczywiście" nie działa w Bolanda, gdzie nie ma
    adresu w ID

  • 5. Data: 2020-07-23 15:44:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >2. dopisania się do spisu wyborców w innej komisji
    >3. głosowania we właściwej dla miejsca zamieszkania komisji wyborczej

    a swoja droga - nie powinno byc to jakos niemozliwe ?

    ze po pobraniu zaswiadczenia, nie jest mozliwe dopisanie do spisu i
    glosowanie w macierzystej komisji ?

    Dopisanie do spisu ... no, chyba nie sprawdzaja, czy w macierzystym
    nie pobral zaswiadczenia.
    Ale powinni powiadomic macierzysty, a ten ... zawiadamia policje, ze
    tu sie przestepswo kroi ?

    A w spisie macierzystym to powinny byc dwie adnotacje - ze dopisal sie
    do innego spisu, i ze zaswiadczenie pobral.
    I glosowac w macierzystym obwodzie nie moglby -
    tzn moglby po oddaniu zaswiadczenia, gdyby nie byl dopisany do innego
    spisu.

    Czy to tylko nieuwaga czlonka komisji, ze nie zwrocil uwagi na to, ze
    zaswiadczenie pobrano?

    Ale jesli to nie dziala ... to trzeba zalozyc panstwowy rejestr
    wyborcow, zeby PiS nie mial juz zadnych problemow z wyborami
    korespondencyjnymi :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-07-23 15:59:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-23 o 15:44, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > a swoja droga - nie powinno byc to jakos niemozliwe ?
    >
    > ze po pobraniu zaswiadczenia, nie jest mozliwe dopisanie do spisu i

    Tak być powinno i tak jest. Nie wiem, czemu tu to nie zadziałało, i to
    podwójnie (bo po wzięciu zaświadczenia, nie dość, ze wisiał w swojej
    komisji, to jeszcze dopisał się do innej). Brzmi wręcz niewiarygodnie,
    więc albo jest zmyślone, albo tam w Gdyni mają ostry burdel.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2020-07-23 16:16:16
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.07.2020 o 15:59, Liwiusz pisze:
> [...]
    > komisji, to jeszcze dopisał się do innej). Brzmi wręcz niewiarygodnie,
    > więc albo jest zmyślone, albo tam w Gdyni mają ostry burdel.

    ano, jak się dopisał w innej komisji, skoro nie miał już zaświadczenia,
    (mi za granicą komisja odebrała zaświadczenie) ? sfałszował i miał
    drugie zaświadczenie ? pytania się mnożą:)

  • 8. Data: 2020-07-23 16:20:19
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-23 o 16:16, u2 pisze:
    pl...

    > ano, jak się dopisał w innej komisji, skoro nie miał już zaświadczenia,
    > (mi za granicą komisja odebrała zaświadczenie) ? sfałszował i miał
    > drugie zaświadczenie ? pytania się mnożą:)

    Tak samo jak za komuny robił twój papcio mosiek i jego zona rebeka.
    Ku chwale ubecji oczywiście.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-07-23 17:15:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >swojej komisji, to jeszcze dopisał się do innej). Brzmi wręcz
    >niewiarygodnie, więc albo jest zmyślone, albo tam w Gdyni mają ostry

    Skoro nie ma centralnej bazy ... dopisuje sie do spisu w miejscu
    docelowym - wiec tam urzednik tylko dowod sprawdza, a chyba nie
    sprawdza w gminie macierzystej czy mu zaswiadczenia nie wystawili.
    A potem powinien jakos powiadomic gmine macierzysta, zeby z aktualnego
    spisu wykreslili, ale jesli tu jest jakies opoznienie, to moze
    odwrotnie - najpierw dopisac sie gdzies do spisu, a potem szybko
    wrocic i pobrac zaswiadczenie.
    Ba - jesli nie ma sprawdzania, to moze sie mozna dopisac do spisu w
    wielu gminach.

    W gminie macierzystej powinni wykreslic ze spisu, ale kiedy oni te
    spisy dla komisji drukuja, i czy naprawde wykreslaja, czy tylko jakas
    adnotacja "pobral zaswiadczenie" ... ktory moze komisja nie zauwazyc

    J.

  • 10. Data: 2020-07-23 17:28:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
> [...]

    >kara."
    >https://wyborcza.pl/7,75399,20755021,rosja-dziennik
    arz-ujawnil-schemat-falszerstw-wyborczych-teraz.html

    Normalnie bym napisal ... a jakie sa dowody przeciw niemu?
    Podpisu nie ma, swiadka nie ma ... ale to Rosja przeciez, po co jakies
    dowody.

    Ale ... czy sprawa, o ile prawdziwa, nie pokazuje, ze tam jakas
    demokracja jest ?
    Po co mieliby takie karuzele urzadzac, gdyby komisje nie byly w miare
    uczciwe ?
    Co za problem dopisac setke do wyniku zliczenia, czy nawet wrzucic
    setke kart do urny, albo dopisac w komisji okregowej przy sumowaniu
    wynikow z obwodow ...

    A taka karuzelą to ile % glosow sie zalatwi ?

    J.