  • 1. Data: 2020-07-18 09:41:14
    Temat: Kolejny wniosek o azyl w Polsce - tym razem uciekinierów z Holandii
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-7-letni-marti
    n-ma-autyzm-rodzina-uciekla-z-holandii-i-stara-,nId,
    4616750

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-07-18 10:38:33
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.07.2020 o 09:41, A. Filip pisze:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-7-letni-marti
    n-ma-autyzm-rodzina-uciekla-z-holandii-i-stara-,nId,
    4616750

    https://tvp.info/49007687/razem-z-autystycznym-synki
    em-uciekli-z-holandii-do-polski

    Rodzice siedmioletniego cierpiącego na autyzm Martina zdecydowali się
    uciec do Polski z synkiem i złożyć tutaj wniosek o azyl - poinformował
    ich pełnomocnik mec. Bartosz Lewandowski. Władze holenderskie po
    sygnałach od sąsiadów odebrały chłopca rodzinie i umieściły go z dala od
    domu.

    O sprawie chłopca świat usłyszał w lutym 2018 r., kiedy w środku nocy
    chłopiec został odebrany rodzicom przez holenderską opiekę społeczną. -
    Powodem były zarzuty rzekomych zaniedbań rodziców formułowane przez
    sąsiadów - przekazał mec. Bartosz Lewandowski, jeden z pełnomocników
    rodziny.

    Rodzina uciekła do Polski. Jej sprawą zajęło się ministerstwo
    sprawiedliwości. - Słyszałem, że polski rząd, a także Polacy mają
    całkiem silne wartości rodzinne i to właśnie przyciągnęło naszą rodzinę
    tutaj, ponieważ chcemy tylko, żeby nasza rodzina była razem. Dlatego
    zostawiłem za sobą mój dom, moją pracę, nawet mój telefon komórkowy,
    żeby tu przyjechać. Zostawiłem moją firmę. Postawiliśmy rodzinę na
    pierwszym miejscu, dlatego mamy nadzieję, że te wartości także są zgodne
    z wartościami większości ludzi w Polsce - powiedział ojciec siedmiolatka.

    Chłopiec przyszedł na świat w australijsko-rosyjskiej rodzinie, która od
    kilkunastu lat mieszkała w Holandii. Ojciec Martina - Conrad jest
    informatykiem, a mama chłopca - Katya z wykształcenia prawniczką. U
    chłopca zdiagnozowano ciężką postać autyzmu.

    - Władze holenderskie, które zainteresowały się rodziną z uwagi na
    sygnały od sąsiadów, zlekceważyły rozpoznane u Martina zaburzenie
    rozwojowe polegające m.in. na braku komunikacji z rówieśnikami
    adekwatnej do wieku czy niekontrolowane wybuchy złości, przypisując ich
    przyczynę zaniedbaniom rodzicielskim i rzekomej przemocy ze strony
    rodziców - wyjaśnił mec. Bartosz Lewandowski.
    #wieszwiecejPolub nas
    Dodał, że po sygnałach od sąsiadów chłopiec w trybie nagłym został
    odebrany z rodzinnego domu w środku nocy, bez stosowanego zezwolenia
    odpowiednich organów, i umieszczony z dala od domu.

    Przez pierwsze 13 miesięcy Conrad i Katya mieli ograniczone możliwości
    widzeń z synkiem.

    - Wskutek walki o dziecko umożliwiono rodzicom widzenia z Martinem kilka
    godzin w tygodniu. Podczas spotkań z mamą i tatą, chłopiec wykazywał
    ogromną radość oraz nawiązywał z nimi kontakt, co nie miało miejsca w
    odniesieniu do innych osób. U Martina z uwagi na rozłąkę nastąpił
    znaczny regres rozwojowy. Chłopiec w trakcie spotkań zakomunikował
    rodzicom chęć ucieczki - powiedział mec. Lewandowski.

    Wówczas Conrad i Katya podjęli decyzję o zostawieniu całego majątku w
    Holandii, zabraniu synka bez powiadamiania władz i ucieczki do Polski w
    celu zapewnienia mu rehabilitacji i terapii, która nie była zapewniana
    przez holenderskie organy.

    - W Holandii wszelkie próby sądowego odzyskania syna nie powiodły się
    wskutek nieprzychylnej postawy urzędników opieki społecznej -
    poinformował mec. Lewandowski. Zaznaczył, że obecnie władze holenderskie
    poszukują Martina. Podkreślił też, że rodzice chłopca zdecydowali się
    uciec do Polski, aby tutaj złożyć wniosek o azyl i uzyskać stosowną
    ochronę prawną.

    - Jest to kolejna sprawa, w której polskie organy są proszone o
    udzielenie ochrony niesłusznie i bezprawnie rozbitym rodzinom,
    pochodzącym z wysoko rozwiniętych krajów - powiedział mec. Lewandowski.

  • 3. Data: 2020-07-18 11:16:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-18, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-7-letni-marti
    n-ma-autyzm-rodzina-uciekla-z-holandii-i-stara-,nId,
    4616750

    Autyzm to nie jest coś egzotycznego z czym nie radziłyby sobie
    odpowiednie służby i stojący za nimi lekarze/terapeuci. Zwraca uwagę, że
    nie ma w tym art. chyba dosłownie nic nt. powodów odebrania i trzymania
    z daleka od rodziców, poza tym, że zabrano bo słychac było krzyki.
    Dzieci autystyczne krzyczą, to standard. Nikt przy zdrowych zmysłach z
    tego powodu dziecka by nie zbrał, tym bardziej, że dla głębokiego
    autystyka coś takiego będzie totalnym szokiem i najgorszą rzeczą jaką
    można mu zrobić. Innymi słowy, coś w tej historii mocno śmierdzi.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2020-07-18 11:32:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jul 2020 09:16:58 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > autystyka coś takiego będzie totalnym szokiem i najgorszą rzeczą jaką
    > można mu zrobić. Innymi słowy, coś w tej historii mocno śmierdzi.

    Sasiad wiedzial tylko ze krzyczy, a "nikt" wiedzial, ze jest
    zgloszenie.

    Ile by zajelo wyjasnienie, ze jest autystykiem .. jak widac dlugo
    zajelo.
    A samo stwierdzenie niekoniecznie konczy sprawe - bo moze rodzice sie
    nie zajmuja odpowiednio, a moze wrecz nieodpowiednio ...

    J.

  • 5. Data: 2020-07-18 11:35:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jul 2020 09:41:14 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-7-letni-marti
    n-ma-autyzm-rodzina-uciekla-z-holandii-i-stara-,nId,
    4616750

    Swoja droga - czemu nie do Rosji ?

    Paszportu dziecka nie mieli, kontrola na granicy lepsza, wiza
    potrzebna ?

    J.

  • 6. Data: 2020-07-18 13:28:46
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
> [...]
    > autystyka coś takiego będzie totalnym szokiem i najgorszą rzeczą jaką
    > można mu zrobić. Innymi słowy, coś w tej historii mocno śmierdzi.

    Poznałeś wersje jednej strony. Jeśli urzędasy w Holandii spierdoliły
    sprawę (a _czasem_ to się musi trafić choćby czysto statystycznie) to
    przekonującej wersji drugiej strony nie poznasz *tym bardziej*.

    Tyle że _oczywiste_ "mijanie się z prawdą" uciekinierom z "Holandii"
    w Polsce się po prostu nie opłaca już nawet na średnia metę.
    "Nadgorliwości gorszej od faszyzmu" w kwestii odbierania praw
    rodzicielskich w Europie zachodniej na kilka wniosków o azylu w Polsce
    rocznie *musi* się trafiać.

    --
    A. Filip