  • 1. Data: 2020-07-20 18:53:25
    Temat: cukierek albo psikus
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.rp.pl/Polityka/200719543-Areszt-za-obcho
    dy-Halloween-Pochyla-sie-nad-tym-poslowie.html

    Komisja sejmowa zajmie się ustawą przewidującą kary za wypowiadanie
    słów ,,cukierek albo psikus". Wpłynęła w formie petycji, a bieg nadała
    jej marszałek Elżbieta Witek.

    ,,Kto w dniu 31 października danego roku kalendarzowego przebiera się
    za straszną postać, w szczególności za kościotrupa, czarownicę,
    wampira, diabła lub inną kojarzącą się z piekłem istotę, podlega karze
    ograniczenia wolności lub aresztu na okres nie krótszy od 15 dni"

    Projekt skierował do Sejmu anonimowy obywatel, zatroskany obchodzeniem
    przez dzieci Halloween, które ,,nie tylko szkodzi pamięci zmarłych i
    niszczy katolicką tradycję, lecz także zagraża duszy". I nad
    propozycją z całą powagą będą musieli pochylić się posłowie, a
    wcześniej zaopiniują ją eksperci z Biura Analiz Sejmowych. Powód? Bieg
    petycji nadała marszałek Sejmu Elżbieta Witek.

    Rozpatrywanie przez Sejm takich pism to efekt uchwalonej w 2014 roku
    ustawy o petycjach. Przewiduje, że każda osoba fizyczna, prawna, nawet
    jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną może złożyć petycję do
    dowolnego organu władzy publicznej. W efekcie wejścia ustawy w życie
    utworzono w Sejmie Komisję do Spraw Petycji, do której od tamtego
    czasu skierowano ponad 740 spraw."

    Wytlumaczcie mi cos.
    Inicjatywa ustawodawcza jest w kraju ograniczona.
    Nawet posel, ba - nawet marszalek, nie moze sam jeden zglosic
    projektu.

    A tu sie okazuje, ze kazdy jeden obywatel moze zglosic, byle w trybie
    petycji ?

    To ja chyba zaraz kilka zglosze :-)

    J.

  • 2. Data: 2020-07-20 19:55:10
    Temat: Re: cukierek albo psikus
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Daj spokój, popsujesz ministrowi statystyki COVID-19 ;-)

    -----

  • 3. Data: 2020-07-20 20:59:59
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.07.2020 o 18:53, J.F. pisze:
> [...]
    > diabła lub inną kojarzącą się z piekłem istotę, podlega karze
    > ograniczenia wolności lub aresztu na okres nie krótszy od 15 dni"

    jak przebieraniec wzbudza uzasadniony strach swoim zachowaniem to
    obywatel zawsze może skierować prywatny akt oskarżenia z art. 190 kk

  • 4. Data: 2020-07-20 21:22:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]

    > diabła lub inną kojarzącą się z piekłem istotę, podlega karze
    > ograniczenia wolności lub aresztu na okres nie krótszy od 15 dni"

    Ciekawe jak zdefiniowano w ustawie "czarownicę" albo "straszną postać".
    Dla mnie strasznie wygląda kilku polityków, ale rozumiem, ze oni się nie
    przebierają. A jak ktoś jest po prostu brzydki? No i ciekawe, co się
    komu z z piekłem kojarzy :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-07-20 22:03:43
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Dla mnie strasznie wygląda kilku polityków, ale rozumiem, ze oni się nie
    > przebierają.

    bo starzy, czy niegustownie ubrani ? zawsze możesz zagłosować na kogoś
    innego, na ładniutkiego, ale głupiego:)

  • 6. Data: 2020-07-21 10:30:15
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-07-20 22:03, u2 wrote:

    > bo starzy, czy niegustownie ubrani ? zawsze możesz zagłosować na kogoś
    > innego, na ładniutkiego, ale głupiego:)

    Duda jest ładniutki? Każdy ma własny gust...

  • 7. Data: 2020-07-21 10:56:00
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.07.2020 o 10:30, Uncle Pete pisze:

    > Duda jest ładniutki? Każdy ma własny gust...

    Doodah na pewno nie taki niechlujny jak twój trzask-prask:))))))))))))))

  • 8. Data: 2020-07-21 16:14:12
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-07-21 10:56, u2 wrote:

    > Doodah na pewno nie taki niechlujny jak twój trzask-prask:))))))))))))))

    Czasami zastanawiam się, czy skończyłeś już podstawówkę.

  • 9. Data: 2020-07-21 16:40:54
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.07.2020 o 16:14, Uncle Pete pisze:
    > Czasami zastanawiam się, czy skończyłeś już podstawówkę.

    zastanawiaj się dalej, mędrzec z ciebie jak Wałęsa:))))))))))))

  • 10. Data: 2020-07-21 17:10:23
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-21 o 16:40, u2 pisze:

    > zastanawiaj się dalej, mędrzec z ciebie jak Wałęsa:))))))))))))

    Nie ma co ukrywać, robi zaocznie.
    I jak się przyłoży to ten ostatni rok zrobi w trzy czy cztery lata
    i zostanie absolwentem. :-)