  • 1. Data: 2022-03-06 17:44:17
    Temat: Brak maski - tworzenie sztucznej biurokracji
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Pan audytor obywatelski naświetlił sytuację:
    https://youtu.be/d6RcWVj77YA?t=739

    Ludzie chodzą bez maski, policjanci piszą mandaty, kto zapłaci to
    zapłaci, kto nie zapłaci to sprawa trafia do wydziału wykroczeń w
    komisariacie.
    Policjant wypełnia ileśtam druków, wysyła to do Sądu. Sędzia lub asesor
    wszystko czyta. Pisze uzasadnienie, umarza postępowanie i daje do działu
    wysyłkowego w Sądzie do wysłania do stron postanowienia o umorzeniu.
    Interes się kręci, braki kadrowe w policji, ileśtam policjantów w wielu
    komisariatach zamiast zająć się wieloma sprawami, to produkuje
    biurokrację. Asesor lub sędzia w zawalonych sprawami sądach, zamiast
    wydawać postanowienia w ważniejszych sprawach, to zajmuje się seryjnymi
    umorzeniami.
    Pani lub Pan od wysyłania korespondencji w sądzie ma więcej listów,
    ważniejsze listy czekają.

    --
    Henryk Hajdan

  • 2. Data: 2022-03-07 07:43:41
    Temat: Re: Brak maski - tworzenie sztucznej biurokracji
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06.03.2022 o 17:44, Henryk Hajdan napisał:
> [...]
    > umorzeniami.
    > Pani lub Pan od wysyłania korespondencji w sądzie ma więcej listów,

    Jest weselej z informacji z różnych sądów i od osób zainteresowanych.
    opisałeś najbardziej korzystny wariant. Inny jest taki, ze sędzia z
    automatu sprawę w trybie nakazowym przybija i wysyła, idzie wysyłka,
    oczywiście jest sprzeciw. Następny sędzia czasem zapozna się ze sprawą
    wcześniej i umorzy, a jeśli nie, bo po co czytać, jest rozprawa. Na
    rozprawę zgodnie z nielegalnie wydanym zarządzeniem prezesa sądu (brak
    podstawy prawnej do wydania takiego zarządzenia)zmusza się ciebie do
    założenia maski, abyś usłyszał, że zmuszanie do noszenia maski jest
    nielegalne. Koszty idą na skarb państwa czyli na nasze podatki. Tak
    wygląda wiele spraw...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 3. Data: 2022-03-07 09:01:40
    Od: kriters <k...@o...pl>

> [...]
    > założenia maski, abyś usłyszał, że zmuszanie do noszenia maski jest
    > nielegalne. Koszty idą na skarb państwa czyli na nasze podatki. Tak

    A wystarczy nie być pierdolonym "korona mi spadnie" polaczkiem i tą
    maskę założyć.

  • 4. Data: 2022-03-07 09:04:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czekam na nakaz, bo niebieskie ludziki napadły mnie w Biedrze w chwili, gdy zsunąłem
    maskę wycierając nos (za każdym razem taki szok
    termiczny po wejściu z zimnego do ciepłego) w momencie chowania chusteczki do tylnej
    kieszeni.
    "Sfilmowałam, że Pan nie miał maseczki".
    Serio.
    Pokazała na kamerę zwieszoną na pasku - nieco powyżej bioder przy wzroście mundurka
    ze 160 cm.
    Jaki kąt widzenia ma taka kamera żeby filmować więcej niż cudze rozporki?
    Odmówiłem mandatu 20 zł (wyśmiałem pindę nomen omen w nos).
    A przy okazji: zażądałem zabezpieczenia dowodu w postaci zabezpieczenia monitoringu w
    sklepie (wszedłem w masce), odpowiedź
    kilkukrotna niebieskiej pindy "nie mam takiego obowiązku".
    Ma mundurowa pinda obowiązek zabezpieczyć dowód na mój wniosek, czy nie ma?
    BTW bardzo miła pracownica sklepu poinformowała mnie, że po jakimś czasie przekazują
    nagrania do centrali, a centrala przechowuje
    nagrania przez kilka lat.

  • 5. Data: 2022-03-07 09:56:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 07.03.2022 o 09:01, kriters pisze:

    > A wystarczy nie być pierdolonym "korona mi spadnie" polaczkiem i tą
    > maskę założyć.

    Możesz i wiadro sobie na głowie nosić. Twój wybór. Ale nie mów mi jaki
    kolor skarpet mam mieć.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 6. Data: 2022-03-07 18:39:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2022 o 09:01, kriters pisze:

    > A wystarczy nie być pierdolonym "korona mi spadnie" polaczkiem i tą
    > maskę założyć.

    Tu nie chodzi o z maseczką czy nie, tylko o kwestię czy organy władzy
    państwowej mają zgodnie z konstytucją działać w granicach prawa, czy po
    uważaniu. Być może uważasz to za sprawę nieistotną, bo wystarczy tylko
    podporządkować się uważaniu tego czy innego władcy, ale ja mam na to
    inne zdanie. I kwestia czy maseczki są skuteczne czy nie jest dla mnie
    zupełnie w tej akurat sprawie nieistotna.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 7. Data: 2022-03-16 09:52:23
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

> [...]
    > założenia maski, abyś usłyszał, że zmuszanie do noszenia maski jest
    > nielegalne. Koszty idą na skarb państwa czyli na nasze podatki. Tak

    Ostatnio były jakieś nowelizacje, czy może już poprawili tę
    niekonstytucyjność ?
    Konstytucji nie zmienili.

    https://wideo.wp.pl/tysiace-mandatow-dziennie-za-bra
    k-maseczki-rzecznik-kgp-skonczmy-z-mitami-ze-przepis
    y-sa-niekonstytucyjne-6715321993472129v

    W ustawie napisali definicję:
    21) podejrzany o zakażenie - osobę, u której nie występują objawy
    zakażenia ani choroby zakaźnej, która miała styczność ze źródłem
    zakażenia, a charakter czynnika zakaźnego i okoliczności styczności
    uzasadniają podejrzenie zakażenia;

    napisali obowiązek:

    Art. 6. 1. Obowiązkowym badaniom sanitarno-epidemiologicznym, określonym
    na podstawie art. 10 ust. 2 pkt 2, podlegają:
    1) podejrzani o zakażenie lub chorobę zakaźną;

    Art. 46b. W rozporządzeniu, o którym mowa w art. 46a, można ustanowić:
    [...]
    13) nakaz zakrywania ust i nosa, w określonych okolicznościach,
    miejscach i obiektach oraz na określonych obszarach, wraz ze sposobem
    realizacji tego nakazu.

    Konstytucja:
    Art. 31.

    1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.
    2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie
    wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.
    3. Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw
    mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w
    demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku
    publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności
    publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą
    naruszać istoty wolności i praw.

  • 8. Data: 2022-03-16 10:09:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 16.03.2022 o 09:52, Monika Głowacka napisała:

> [...]
    > publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności
    > publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą

    Nie niedawno, ale ponad rok temu. Nie nie poprawiło.
    Jest zapis w ustawie, ale
    1) niekonstytucyjny (brak opisu całości w ustawie, brak kalkulacji jakie
    korzyści zapis przynosi - przy ograniczaniu wolności konstytucyjnych
    jest to obowiązkowe)
    2) wg ustawy może być tylko w stanie pozakonstytucyjnym, który nie
    został prawidłowo wprowadzony
    3) nawet zgodnie z tym zapisem delegacja ustawowa została przekroczona.
    4) ustawowy zapis sankcjonujący jest tzw zapisem blankietowym, więc nie
    działa

    Było jeszcze wiele innych wad. Swojego czasu wypunktowali to w różnych
    programach/live'ach prawnicy: Schramm, Nogal, Kubala, Tarnawa-Gwóźdź i
    kilku innych, których nazwisk teraz nie mogę sobie przypomnieć, ale
    ogólnie każdy wskazywał nie jedno, ale masę uchybień, aż do
    najcięższego, czyli nieprawidłowego wprowadzenia stanu którym posługuje
    się ustawa. Zresztą niektóre z nich są też wypunktowane w wielu wyrokach
    sądowych. Różni sędziowie wyłapują różne z tych luk.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 9. Data: 2022-03-16 22:05:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > się ustawa. Zresztą niektóre z nich są też wypunktowane w wielu wyrokach
    > sądowych. Różni sędziowie wyłapują różne z tych luk.

    Plus zanim dojdzie do prawdziwej rozprawy (nie nakazowym) to obowiązku
    maseczek już nie będzie, więc po temacie. W razie kulsona brać w ciemno
    wniosek do sądu. Jak się chce coś "wygrać" to optymalnie nagrać
    interwencje, potem wezwać kulsona proforma na świadka - jest duża
    szansa, że coś pierdolnie i podpadnie pod składanie fałszywych zeznań.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.