    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak maski - tworzenie sztucznej biurokracji
    Date: Wed, 16 Mar 2022 10:09:42 +0100

    W dniu 16.03.2022 o 09:52, Monika Głowacka napisała:

    > Ostatnio były jakieś nowelizacje, czy może już poprawili tę
    > niekonstytucyjność ?
    > Konstytucji nie zmienili.
    >
    > https://wideo.wp.pl/tysiace-mandatow-dziennie-za-bra
    k-maseczki-rzecznik-kgp-skonczmy-z-mitami-ze-przepis
    y-sa-niekonstytucyjne-6715321993472129v

> [...]
    > Art. 31.
    >
    > 1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.
    > 2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie
    > wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.
    > 3. Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw
    > mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w
    > demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku
    > publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności
    > publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą

    Nie niedawno, ale ponad rok temu. Nie nie poprawiło.
    Jest zapis w ustawie, ale
    1) niekonstytucyjny (brak opisu całości w ustawie, brak kalkulacji jakie
    korzyści zapis przynosi - przy ograniczaniu wolności konstytucyjnych
    jest to obowiązkowe)
    2) wg ustawy może być tylko w stanie pozakonstytucyjnym, który nie
    został prawidłowo wprowadzony
    3) nawet zgodnie z tym zapisem delegacja ustawowa została przekroczona.
    4) ustawowy zapis sankcjonujący jest tzw zapisem blankietowym, więc nie
    działa

    Było jeszcze wiele innych wad. Swojego czasu wypunktowali to w różnych
    programach/live'ach prawnicy: Schramm, Nogal, Kubala, Tarnawa-Gwóźdź i
    kilku innych, których nazwisk teraz nie mogę sobie przypomnieć, ale
    ogólnie każdy wskazywał nie jedno, ale masę uchybień, aż do
    najcięższego, czyli nieprawidłowego wprowadzenia stanu którym posługuje
    się ustawa. Zresztą niektóre z nich są też wypunktowane w wielu wyrokach
    sądowych. Różni sędziowie wyłapują różne z tych luk.

    --
    http://zrzeda.pl