-
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
... reklamacji przez przedsiębiorcę. Utrudnianie dochodzenia praw Sieć sklepów Prima Moda zastrzegała, że reklamacje można zgłaszać jedynie z paragonem. Tymczasem zgodnie z prawem paragon nie jest jedynym możliwym dowodem potwierdzającym zakup towaru w danym sklepie. Konsument może potwierdzić zawarcie transakcji także w inny sposób np. przedstawiając ...
-
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
... jest dużo trudniejsze. Dodatkowo mogą obowiązywać inne przepisy. Przed zakupem sprawdź w regulaminie, z kim zawierasz umowę oraz czy nie jesteś importerem towaru. Bezpłatna pomoc W razie kłopotów reagujmy – zgłośmy się do odpowiednich instytucji. Bezpłatną pomoc prawną otrzymamy w następujących miejscach: Infolinia Konsumencka – w sprawach prostych ...
-
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
... próbuje zrzucić na nich odpowiedzialność za niewłaściwie użytkowanie produktu. Zamiast jednak traktować reklamacje jako zło konieczne, warto dowiedzieć się, jak z nimi postępować. Dla ... , że przedsiębiorca będzie robił wszystko, aby uniknąć odpowiedzialności za sprzedaż wadliwego towaru bądź usługi. Zdarza się, że sprzedawcy celowo nie informują ...
-
Jak odpowiadać na reklamacje konsumentów?
... . Brak udzielenia odpowiedzi w tym terminie jest równoznaczny z uznaniem żądań klienta za uzasadnione. Niezgodność towaru z umową Zasady związane ze składaniem przez konsumentów i rozpatrywaniem przez przedsiębiorców reklamacji wadliwego towaru zawarte są w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ustawę stosuje się do dokonywanej ...
-
Reklamacje w transporcie drogowym - kiedy można je składać?
... Kiedy można składać reklamacje w transporcie drogowym? Jak powinna być treść takiej reklamacji? Jak składać reklamacje w przypadku ... towaru, jeśli zarówno odbiorca jak i przewoźnik sprawdzili stan towaru, ale później odkryto ukryte uszkodzenia, odbiorca towaru może zgłosić pisemne zastrzeżenia (reklamację) w ciągu 7 dni, opóźnienie w dostawie towaru ...
-
Odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru
... powodu spore szkody, bo kontrahenci, dla których wykonała opakowania zgłaszali reklamacje. Spór między sprzedawcą a kupującym trafił do sądu. Ten musiał rozstrzygnąć, ... ; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować. ...
-
Zakupy spożywcze online: tylko 3 dni na reklamacje
... sklep może wystąpić do niego z żądaniem pokrycia części lub całości wartości towaru, w związku ze stratą wynikającą z naruszenia opakowania tj. przekroczenia uprawnień wynikających z tzw. ... , ten okres ulega skróceniu do zaledwie 3 dni od momentu otwarcia towaru paczkowanego. Natomiast, jeśli chodzi o produkt sprzedawane luzem, czas ten biegnie od ...
-
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
... hierarchia roszczeń. Od początku 2023 r. wejdą w życie nowe przepisy. Termin „rękojmia konsumencka” zastąpi „brak zgodności towaru z umową”. W przypadku produktów zakupionych do końca 2022 r. konsumenci mogą składać reklamacje na dotychczasowych zasadach – dodaje Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK. W praktyce oznacza to, że nietrafione prezenty kupione ...
-
Świąteczne zakupy za granicą a reklamacje
... dowód zakupu, opisując wadę i określając swoje żądania. Możemy wystąpić do sprzedawcy o naprawę towaru albo jego wymianę, a jeżeli te dwie opcje będą niemożliwe lub zbyt ... swój koszt. Konsumenci, którzy napotkają problemy z uznaniem reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową lub prawa do odstąpienia od umowy na odległość mogą zgłosić ...
-
Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?
... nie istnieje ogólny termin, w którym konsument może oczekiwać rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli chodzi o dochodzenie praw na podstawie rękojmi (czyli tzw. niezgodności towaru z umową – obowiązującej we wszystkich państwach UE), zarysowują się trzy podejścia: w kilku krajach przeiwdziana jest konkretna liczba dni np. 8 w Hiszpanii i na ...
-
Dystrybucja towarów w e-handlu
... to kto będzie podmiotem wobec którego będą kierowane reklamacje, czy roszczenia przez klientów. Umowa o współpracy powinna precyzyjnie regulować te kwestie, a w szczególności kto odpowiada za spełnienie obowiązków informacyjnych wobec konsumentów oraz kto odpowiada za zwroty i reklamacje towaru. Należy pamiętać, że zgodnie z art. 545 Kc ...
-
Prawo do reklamacji: co należy wiedzieć?
... gwarancji. Pojęcia bardzo często mylone przez konsumentów. Gwarancja – podobnie jak niezgodność towaru z umową – umożliwia dochodzenie roszczeń w przypadku, gdy nabyta rzecz okazała się ... dni od odbioru uszkodzonego bagażu lub 21 dni od stwierdzenia opóźnienia. Reklamacje powinniśmy złożyć także w sytuacji, gdy przewoźnik lotniczy uchybi jednemu ze ...
-
Ustawa o prawach konsumenta: 7 najważniejszych zasad
... dopiero do umów zawieranych od 25 grudnia, dlatego zwroty lub reklamacje grudniowych zakupów będziemy robić jeszcze w ramach wcześniej obowiązującego prawa. Zgodnie z art ... roku, ale został zakupiony przed tą datą – reklamacje składamy w oparciu o przepisy dotyczące niezgodności towaru z umową lub o kartę gwarancyjną, jeżeli została wydana wraz z ...
-
Młodzi konsumenci i ich prawa
... powinien podpisać kopię stawiając datę). Sprzedawca, który już miał podobne reklamacje, przeprosił Zosię za kłopot i zwrócił całą kwotę. W świetle prawa sprzedawcą ... celu realizacji ich potrzeb o charakterze konsumpcyjnym, na pojęcie „niezgodności towaru z umową” i różnice pomiędzy niezgodnością towaru z umową a gwarancją. Była w niej też mowa o tym, ...
-
E-handel: prawa konsumentów lepiej chronione
... Reklamacje po nowemu Duże zmiany zajdą również w kwestii reklamowania towarów i usług. Dziś każdy kupujący, który chce dochodzić swoich praw ma na to 2 lata. Wystarczy, że przygotuje pismo, w którym zawrze swoje dane teleadresowe, datę zakupu, nazwę towaru ... rękojmia i gwarancja. Zniknie pojęcie „niezgodności towaru z umową”. Powinno to zdecydowanie ...
-
Termin reklamacji wydłużony
... reklamacje do 12 miesięcy po terminie obowiązywania rękojmi, zakładając, że zauważą wadę w ostatnim dniu obowiązywania rękojmi, co wydłuża odpowiedzialność sprzedawcy aż do 36 miesięcy. Bardzo korzystne dla klientów jest też wydłużenie okresu domniemania wady towaru ...
-
Dropshipping: sklep internetowy bez magazynu
... ; co dla sprzedawcy internetowego oznacza m.in. brak konieczności wcześniejszego kupowania towaru w ilościach hurtowych. Sklep bez magazynu zyskał na popularności na ... na wszelkie zapytania klientów odnośnie produktu, a także rozpatrywać zwroty i reklamacje. Jednym z najważniejszych pytań, które nasuwają się w pierwszej myśli jest z pewnością ...
-
Święte prawa konsumenta: reklamacja
... może dochodzić swoich roszczeń na podstawie przepisów kodeksu cywilnego. Tego rodzaju reklamacje kierowane są zawsze bezpośrednio do sprzedawcy, który jednocześnie jest ... jest bardzo szeroki – dotyczy wszelkich wad fizycznych sprzedanej rzeczy i niezgodności towaru z umową. Natomiast gwarancja ma charakter dobrowolny – jej udzielenie i zakres zależy ...
-
Czy możemy zwrócić nietrafione prezenty świąteczne?
... sklepy mają obowiązek zagwarantowania swoim klientom możliwości zwrotu towaru. Zwrot towaru w sklepach internetowych Jak dowodzą badania konsumenckich zachowań, niemal ... – mówi Zuzanna Kopaczyńska-Grabiec, dyrektor Departamentu Prawnego i Compliance w Wonga w Polsce. Reklamacje zakupionych towarów Podczas zakupowego szaleństwo warto dokładnie ...
-
Dostałeś towar niezgodny z opisem? Sprawdź swoje prawa
... odpowiedzialny za produkt, który oferuje konsumentom. Dlatego reklamacje, które z przyczyn niezgodności towaru z opisem przysługują kupującemu, należy kierować właśnie do ... - Nie należy więc dać się zwieść sprzedającemu, który w przypadku chęci zwrotu takiego towaru, odmawia konsumentowi i odsyła go do kontaktu z producentem. Przydatne linki: - Prawa ...
-
Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?
... musi mieć regres do dostawcy za wady, które wynikły z jego usług. 2. Reklamacje i zwroty, czyli odpowiedzialność za towar Sprzedawca powinien uregulować na swoją ... tytułu odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia dostawy towaru. Po drugie, wszelkie pozostałe postanowienia umowne, które ograniczają uprawnienia konsumenta w ...
-
Nieudane prezenty świąteczne? Nic straconego!
... po prostu "padł"? Reklamować. Pamiętaj też, że do reklamacji wadliwego towaru wcale nie potrzebujesz gwarancji -wszystkie towary zakupione u sprzedawcy zarejestrowanego na terenie ... w innym kraju UE, Norwegii lub Islandii, a przedsiębiorca nie odpowiada na reklamacje? Pamiętaj, jeżeli masz problemem z zagraniczną firmą zarejestrowaną na terenie ...
-
Wigilijne zakupy spożywcze online? Sprawdź, jakie masz prawa
... jak najszybciej. Koniecznie przed upływem terminu przydatności do spożycia. Reklamacje należy złożyć (najlepiej pisemnie) na adres wskazany w regulaminie sklepu. Zgodnie z przepisami ... . Nie wolno z tym zwlekać – w przypadku żywności reklamacje należy złożyć jeszcze przed upływem daty minimalnej trwałości towaru lub terminu przydatności do spożycia. ...
-
Klauzule niedozwolone - raport marzec 2016
... lub uzyskanie odszkodowania. Protokół należy przesłać niezwłocznie do siedziby sklepu internetowego Meble Idea. Reklamacje w firmie kurierskiej mogą być zgłaszane w przeciągu 5 dni od daty doręczenia przesyłki, po tym terminie reklamacje związane z uszkodzeniem towaru nie będą rozpatrywane” (wpis numer 6352) „Zwracany towar należy odsyłać wraz ...
-
Dropshipping a prawa konsumenta. Na co zwracać uwagę?
... W tym wariancie konsumenci często muszą samodzielnie wysyłać zwroty produktów lub reklamacje do dalekich krajów, gdzie mogą obowiązywać odmienne przepisy. Apeluję do ... lub w regulaminie pojawiają się zapisy typu „sprzedawca towaru z Azji” czy „klient jako importer towaru uiszcza opłaty celno-skarbowe”, konsumentowi powinna się zapalić czerwona ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... Reklamacje żywności Pani Zosia kupiła swój ulubiony jogurt, w sklepie niedaleko domu. W domu okazało się, że jogurt jest spleśniały, mimo, że jego termin przydatności do spożycia jeszcze nie minął. Sprzedawca odpowiada za zgodność sprzedanego towaru ... stwierdził niezgodność towaru z umową oraz kiedy otworzył opakowanie danego towaru. Reklamowane ...
-
Jak złożyć reklamację?
... było jedno ze stoisk bazaru. Dziś zadzwoniłam do producenta, aby złożyć reklamacje, ale pracownik firmy nie chciał ze mną rozmawiać. Umowa sprzedaży zawarta została między Panią ... niezgodność, jeśli przyczyna niezgodności istniała w chwili wydania towaru kupującemu. Data stwierdzenia niezgodności towaru z umową ma znaczenie dla rozkładu ciężaru ...
-
Świąteczne zakupy online: pamiętaj o swoich prawach
... do zakupów, pokrywają koszty odesłania zakupionych przedmiotów. Reklamacje Dochodzenie swoich praw w przypadku wykrycia wad towaru, które wynikają z winy producenta przebiega tak samo, jak w przypadku zakupu w sklepie stacjonarnym. Standardowo sprzedawca odpowiada przez 2 lata z tytułu niezgodności towaru z umową. – Warto dodać, że nie musimy ...
-
Klauzule niedozwolone - raport listopad 2015
... internetowych (np. pomyłki w cenach) na konsumentów. „Reklamacje wyłącznie drogą elektroniczną i w ustalonym terminie” „Reklamacje powinny być składane tylko za pośrednictwem poczty ... nie ponosi odpowiedzialności za wysłany produkt „Odpowiedzialność za uszkodzenie towaru w trakcie transportu nie leży po stronie Sprzedającego.” (numer wpisu: 6198, ...
-
Klauzule niedozwolone - raport luty 2016
... towaru kupujący znajdzie w nim uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien w obecności kuriera spisać protokół szkody, w którym ujęta będzie data, godzina doręczenia oraz opis uszkodzeń lub zauważonych braków. Wymiana i zwrot produktu możliwa jest tylko na podstawie spisanego protokołu szkody.” (Wpis numer 6276) „Wszelkie reklamacje ...
-
Pierwszy dzwonek a prawa konsumenta
... , bądź potwierdzenie przez nich umowy. Zakupy w sklepie Pamiętajmy, że zwrot towaru pełnowartościowego zależy od dobrej woli sprzedawcy. Zatem przedsiębiorca sam ... praw. Ponadto prowadzą mediacje, analizują treści umów i kart gwarancyjnych, pomagają sporządzić reklamacje. Do ich zadań należy także przygotowanie pozwów i innych pism procesowych dla ...
-
Przypominamy najważniejsze prawa konsumenta cyfrowego
... dotyczy sytuacji, w których przedsiębiorca nie powiadomi klienta pisemnie o prawie do zwrotu towaru. Prawo do odstąpienia od umowy nie obowiązuje jedynie w pojedynczych ... tracą swoją wartość, na przykład oprogramowania czy plików muzycznych. Reklamacje W przypadku reklamacji najczęściej pojawiają się wątpliwości, gdy korzystamy z promocji czy ...
-
Rękojmia a gwarancja
... przez niego towarze gwarancją. Gwarancja ma zatem służyć zapewnieniu właściwej jakości sprzedanego towaru. Gwarancja ustanawiana w drodze dobrowolnej umowy bądź oświadczenia stanowi ... za pomocą rozróżnienia na terminy za wady fizyczne, wady prawne oraz terminy reklamacje. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku licząc ...
-
E-sklepy masowo łamią prawa konsumentów
... dostawy produktu, reklamacjach i zwrotach. – Jednym z popularniejszych błędów jest zapis ograniczający uprawnienia do zwrotu towaru lub reklamacji. Sprzedawcy czasami powołują się na fakt istnienia gwarancji na towar pisząc w zakładce „Reklamacje”, o tym, że reklamacji nie przyjmują ponieważ towar posiada gwarancję producenta i to z nim klient ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: nie daj się nabrać na sztuczki akwizytorów
... UOKiK pokazują (generalnie), że zazwyczaj reklamacje składane przez konsumentów rozstrzygane są zgodnie z ich oczekiwaniami. Jakkolwiek cieszy fakt, że większość składanych reklamacji jest rozpatrywana zgodnie z oczekiwaniami klientów, to nadal odnotowujemy sytuacje, w których konsumenci po stwierdzeniu wady towaru nie decydują się dochodzić swoich ...