2013-03-03 00:13
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem © .shock - Fotolia.com
Przeczytaj także: Prawa konsumenta: reklamacja towaru
- Konsumenci często obawiają się, że przedsiębiorca będzie robił wszystko, aby uniknąć odpowiedzialności za sprzedaż wadliwego towaru bądź usługi. Zdarza się, że sprzedawcy celowo nie informują klientów o ich prawach albo nie chcą stosować się do wymagań ustawowych, bo trudno jest im przechodzić przez skomplikowane procedury. Boją się również, że stracą na reklamacji finansowo. – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. - Tymczasem przemyślany i przyjazny sposób rozwiązywania reklamacji to duża szansa dla przedsiębiorcy na wzmocnienie swojego pozytywnego wizerunku i pozyskanie kolejnych klientów. Niezadowolony konsument z pewnością opowie kolejnym osobom o negatywnych doświadczeniach. Jeśli jednak dołożymy starań, aby został on obsłużony zgodnie z przysługującymi prawami, nawet jeśli ostatecznie nie uda się rozwiązać roszczenia na jego korzyść, odejdzie z przeświadczeniem, że zaangażowaliśmy się w jego sprawę i że firma jest godna zaufania – podkreśla Waldemar Sokołowski. – Bardzo ważne jest, aby zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy znali wszystkie prawa i ograniczenia związane z reklamacjami. To znacznie skróci i uprości proces i oczywiście oszczędzi niepotrzebnych emocji. Pod uwagę powinniśmy brać szczególnie pięć podstawowych zasad. – mówi Sokołowski.fot. .shock - Fotolia.com
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
Podstawą do reklamacji jest oczywiście dowód zakupu, dlatego ważne jest, aby zbierać i zachowywać paragony. Wystarczającym dokumentem jest także karta gwarancyjna, z datą zakupu i pieczątką sprzedawcy bądź wydruk z terminala do kart.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Wyprzedaże. Jakie prawa konsumenta?
Święte prawa konsumenta: reklamacja
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?
Reklamacja towaru: paragon nie jest konieczny
Jak złożyć reklamację?
Prawo do reklamacji: co należy wiedzieć?
Prawa konsumenta. Nowe zasady rękojmi i gwarancji
Nietrafiony prezent? Zobacz, kiedy możliwy jest zwrot towaru
Szkoła publiczna kupiła maszynę sprzątającą o wartości ponad 17 tys. zł, która w okresie gwarancji uległa zepsuciu. Sprzedawca i zarazem ...
Kto ponosi koszty odesłania towaru na gwarancję?
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii
Dziś Światowy Dzień Mediów Społecznościowych. Jakie błędy popełniamy?
Od lipca wyższe wypłaty rent i emerytur
Polacy wolą Disney+ od Netflixa
Raty kredytów rosną dużo szybciej niż ceny najmu
Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ma 360 mln zł zaległości
Ceny ubezpieczenia OC zaskakują