-
Prawa konsumenta a Brexit
... ochrona prawna podróżujących tam osób i klientów kupujących w tamtejszych sklepach. Podróże lotnicze – prawa konsumenta Obecnie podróżującym po UE pasażerom przysługuje zestaw ... ECK Polska otrzymało najwięcej skarg na przedsiębiorców z Niemiec, a już drugie miejsce zajmują firmy brytyjskie. ADR i internetowe rozstrzyganie sporów Brexit wpłynie też na ...
-
Odwołany lot. Zobacz, czy dostaniesz odszkodowanie
... późniejszym terminie. Niektóre linie mogą też zaproponować przelot z konkurencyjnym przewoźnikiem, jeśli firmy zobowiązane są tzw. umową wzajemną. Pasażer ma również prawo do ... w hotelu oraz ewentualny transport na lotnisko. Odszkodowanie – kiedy? Linie lotnicze mają obowiązek informować pasażerów o odwołanych lotach przynajmniej na dwa tygodnie ...
-
Opóźniony lub odwołany lot? Pomoże Rzecznik Praw Pasażera
... Do takich zdarzeń dochodzi w następstwie tzw. overbookingu, czyli w sytuacji, gdy linie lotnicze sprzedadzą liczbę biletów przewyższającą ilość miejsc w samolocie. Na straży ... Krzysztof Burzyński, ekspert Kapitalni.org i dyrektor działu prawnego w AirCashBack, firmy pomagającej pasażerom uzyskiwać odszkodowania od linii lotniczych. - Do kwietnia ...
-
Prawa pasażera vs upadłość linii lotniczych
... ubezpieczenie podróżne, obejmujące awarie linii lotniczych – zarówno banki, jak i firmy ubezpieczeniowe oferują dodatkowe polisy, obejmujące odwołanie lotu z ... GIVT – firmie zajmującej się uzyskiwaniem odszkodowań za niezrealizowane lub opóźnione połączenia lotnicze. - Jeżeli majątek upadającego przewoźnika pozwala na zaspokojenie tych roszczeń ...
-
KE: pasażer ma prawo do zwrotu pieniędzy za odwołany lot w czasie pandemii
... voucherem można by zapłacić, włączając w to inne niż oryginalny przewoźnik firmy. Niektóre rekomendacje GIVT: Data przydatności voucherów powinna być zwiększona przynajmniej ... wytyczne na wypadek przyszłych zdarzeń o podobnej skali, jak w przypadku COVID-19. Linie lotnicze, tak jak w przypadku Regulacji (EU) Nr 261/2004, powinny być zobowiązane do ...
-
Ochrona konsumentów. Oto rekomendacje ECC-Net na lata 2024–2029
... : Zwiększenie odpowiedzialności przedsiębiorców: ułatwienie kontaktu kupujących ze sprzedającymi. Firmy oferujące produkty w UE powinny być łatwe do identyfikacji oraz ... odpowiedzialności pośredników za prezentowane oferty. Wiele platform internetowych sprzedających bilety lotnicze i porównywarek cen nie pokazuje ofert w jasny i zrozumiały sposób ...
-
Bagaż podręczny - nowe przepisy od 1 września 2024 roku
... lotniczych. Co się zmieniło podsumowują eksperci ds. praw pasażerów z AirCashBack firmy zajmującej się odszkodowaniami za loty Zmiany w przewozie płynów. Powrót limitu ... się z nowymi zasadami i dostosować swoje bagaże do obowiązujących wymogów. Linie lotnicze i lotniska już teraz udostępniają szczegółowe informacje na temat zmian na swoich stronach ...
-
Czego dotyczyły spory transgraniczne w okresie I-VIII 2024?
... , Węgier, Irlandii, Holandii i Litwy. Z kolei najwięcej skarg konsumenckich na polskie firmy, ECK otrzymało z Litwy, Czech, Niemiec i Węgier. Dotyczyły one przede wszystkim transportu ... z ponad 3-godzinnym opóźnieniem. Konsument złożył reklamację, jednak linie lotnicze odmówiły wypłacenia odszkodowania twierdząc, że przyczyna opóźnienia była od nich ...
-
Upadłość FlyEgypt: o odszkodowaniach można pomarzyć?
... samolotami. Jedna z maszyn została zarejestrowana przez przewoźnika w Egipcie, pozostałe - wspierały operacje lotnicze w formule tzw. mokrego leasingu (ACMI - wynajem samolotów wraz z załogą) i ... przewoźnika jest oczywista – mówi Dominik Lewandowski z DelayFix, największej polskiej firmy odzyskującej odszkodowania za opóźnione i odwołane loty. ...
-
Uszkodzony bagaż. Wizz Air z zarzutami UOKiK
... z PS. Service. Jak wynika z analizy UOKiK, Wizz Air nie nadzorował prawidłowo firmy PS. Service w zakresie powierzonych jej zadań, nie miał też wglądu w liczbę ... . Natomiast w przypadku szkody bagażu nierejestrowanego czy rzeczy osobistych pasażerów linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność, jeśli szkoda powstała z winy przewoźnika, jego pracowników ...
-
Cyfrowy dokument podróży, czyli Digital Travel Credential już w 2028 roku?
... się przy bramce, system automatycznie zweryfikuje jego tożsamość, a linie lotnicze otrzymają potwierdzenie uprawnień do wejścia na pokład. Rozwiązanie to ... uproszczenia procedur, ale także ogromny zysk dla pasażerów – mówi ekspert z AirCashBack, firmy specjalizującej się w prawach pasażerów. Z punktu widzenia ochrony praw podróżnych ważne jest, ...
-
Bagaż podręczny o pół centymetra za duży? Ryanair pobrał prawie 300 zł opłaty
... sprawie i nie wyklucza działań prawnych. Ekspert - Linie mają wolną rękę, ale pasażer też ma prawa David Janoszka, prawnik z firmy AirCashBack, tłumaczy, że linie lotnicze rzeczywiście mają dużą swobodę w ustalaniu zasad bagażowych. Prawo – ani polskie, ani unijne – nie narzuca konkretnych limitów. Warunek jest ...
1 2