Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2013
projekt ustawy dotyczy określenia rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 755
- Data wpłynięcia: 2012-09-29
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2013
- data uchwalenia: 2013-01-25
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 169
755-uklad-zadaniowy
2. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, wykonująca zadania:
-
21.3.W Ochrona zdrowia i dobrostanu zwierząt oraz zdrowia publicznego (którego celem jest
zapewnienie bezpieczeństwa epizootycznego i zdrowia publicznego w kraju w zakresie weterynarii),
w zakresie podzadania: 21.3.2. Bezpieczeństwo żywności pochodzenia zwierzęcego i pasz w miejscach
ich pozyskiwania, wytwarzania, przetwarzania i składowania oraz transportu (działania na rzecz
zapewnienia wysokiej jakości bazy danych Systemu IRZ i utrzymania założonego wskaźnika spójności
dla zwierząt gatunku: bydło, owce, kozy, świnie). Miernikiem dla podzadania jest „Wskaźnik poziomu
spójności danych (w %)”, którego wartość w 2013 r. wyniesie dla bydła 91%, dla owiec i kóz 96%,
a dla świń 62%.
-
21.6.W Wspieranie rybactwa śródlądowego i rybołówstwa morskiego (którego celem jest tworzenie
konkurencyjnego, nowoczesnego i dynamicznego sektora rybackiego), w zakresie podzadania 21.6.3.
PO Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013
(którego celem jest wzmocnienie pozycji konkurencyjnej polskich podmiotów związanych z
rybołówstwem i rybactwem). Miernikiem dla podzadania jest „Wykorzystanie limitu środków EFR
(narastająco w %)”, którego wartość w 2013 r. wyniesie 65,89%.
-
21.7.W Realizacja Wspólnej Polityki Rolnej oraz pomocy krajowej (którego celem jest wspieranie
gospodarstw rolnych oraz tworzenie konkurencyjnego, nowoczesnego i dynamicznego sektora rolnego),
w zakresie podzadań 21.7.2.W Pomoc krajowa i wspólnotowa inna niż WPR (wsparcie dla sektora
rolno-spożywczego z budżetu krajowego), 21.7.3. Wspieranie realizacji WPR Unii Europejskiej
(wspieranie rozwoju obszarów wiejskich i rybołówstwa poprzez wypłatę pomocy z funduszy UE
i budżetu krajowego) oraz 21.7.4. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 (działania na
rzecz zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich). Na poziomie podzadania Agencja wykorzystuje
m.in. miernik „Liczba umów/decyzji zawartych/wydanych w danym roku”, którego wartość na 2013 r.
przewiduje się na 903.118 sztuk umów/decyzji.
3. Centralny Ośrodek Badania Odmian Roślin Uprawnych, realizuje zadanie 21.1.W Rozwój produkcji
roślinnej i ochrona roślin uprawnych (którego celem jest zapewnienie warunków do prowadzenia produkcji
rolnej zgodnej z zasadami dobrej kultury rolnej), w zakresie podzadania 21.1.2. Rejestracja i ochrona
prawna odmian roślin uprawnych (sprawna rejestracja oraz informacja o jakości roślin uprawnych).
Miernikiem przyjętym dla zadania jest „Liczba punktów praco- i materiałochłonności (ustalana na
podstawie instrukcji zawartej corocznie wydawanym zarządzeniu dyrektora COBORU)” – liczba ta ma
kształtować się w poszczególnych latach na zbliżonym poziomie i wynieść 168.699 w 2013 r. i po 169.000
w latach 2014-2015.
4. Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie, którego działalność ujęta została m.in. w ramach dwóch
zadań:
-
21.4.W Kształtowanie ustroju rolnego państwa oraz rolnictwo ekologiczne i żywność regionalna,
tradycyjna i systemy jakości żywności (którego celem jest zrównoważony rozwój rolnictwa i obszarów
wiejskich oraz poprawa i promocja jakości produkcji i produktów rolnych przeznaczonych do spożycia
przez ludzi), w zakresie podzadań 21.4.2 Rolnictwo ekologiczne (efektywny system doradztwa
w zakresie rolnictwa ekologicznego) oraz 21.4.3. Żywność regionalna, tradycyjna i systemy jakości
żywności (upowszechnianie informacji z zakresu systemów jakości żywności). Miernikiem przyjętym
162
na poziomie zadania jest „Liczba odbiorców usług doradczych, szkoleniowych i upowszechnieniowych
w stosunku do liczby odbiorców takich usług w roku poprzednim (w %)”. Przyjmuje się, iż wartość
miernika w 2013 r. może być wysoka, tj. nastąpi wzrost o 20% w odniesieniu do wielkości roku
poprzedniego, w kolejnych latach przyrosty roczne będą już mniejsze (odpowiednio o 2% i 3%
w 2014 r. i w 2015 r.).
-
21.7.W, w zakresie podzadania 21.7.1. Doradztwo rolnicze (tworzenie nowoczesnego i dynamicznego
doradztwa rolniczego) oraz podzadania 21.7.4. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013
(wzrost kompetencji liderów społeczności lokalnych). Miernikiem przyjętym na poziomie zadania jest
„Liczba odbiorców różnych form edukacyjnych (w os.)”. Planuje się, iż w 2013 r. liczba ta wyniesie
7.880, a w latach 2014-2015może być nieznacznie niższa i wynieść po 7.550 osób.
5. Polski Klub Wyścigów Konnych przyczyniający się do realizacji zadania 21.2. Rozwój produkcji
zwierzęcej i hodowli zwierząt (którego celem jest zapewnienie stabilnych warunków do realizacji
programów hodowlanych i działań wspomagających postęp biologiczny w produkcji zwierzęcej), w zakresie
podzadania 21.2.2. Kontrola w zakresie hodowli i produkcji zwierzęcej (zapewnienie nadzoru nad
organizacją prób dzielności koni). Miernikiem w zakresie działalności PKWK na poziomie zadania jest
„Liczba organizatorów prób dzielności koni”, których – jak się przewiduje w 2013 (a także w dwóch
kolejnych latach) będzie trzech.
Efektem realizacji celów zadań i podzadań dla funkcji 21. Polityka rolna i rybacka powinien być wzrost
konkurencyjności gospodarstw rolnych oraz rozwój obszarów wiejskich oraz m.in. wzrost dochodów rolniczych,
wsparcie dla sektora rolno-spożywczego, wzmocnienie pozycji konkurencyjnej polskich podmiotów związanych
z rybołówstwem.
163
Funkcja 22. Planowanie strategiczne oraz obsługa administracyjna
i techniczna
Funkcja 22. obejmuje działania które mają charakter wspólny dla zadań realizowanych w ramach całej części
budżetowej lub całej jednostki, jak również te działania, których pomiar oraz przypisanie do poszczególnych
zadań nie są na tyle istotne, aby były ekonomicznie uzasadnione. Funkcja obejmuje w szczególności promocję,
reprezentację urzędu, doradztwo o charakterze programowym i ogólnopolitycznym, jak również administracyjną
i techniczną obsługę realizacji zadań.
W ramach funkcji 22. wyodrębniono 3 zadania budżetowe, na realizację których w 2013 r. została zaplanowana
skonsolidowana kwota wydatków w wysokości 8,87 mld zł. W tabeli 22 zaprezentowano zestawienie wydatków
z budżetu państwa oraz z budżetu środków europejskich w podziale na zadania (odpowiednio w tys. zł i w %).
Tabela 22
Plan na 2013 r. (w tys. zł)
Zadanie
22.1
24%
BP
BŚE
Ogółem
22.3
49%
22.1
749 342
127 654
876 996
22.2
967 670
24
967 694
22.2
27%
22.3
1 769 127
2 183
1 771 310
Ze względu na charakter funkcji nie prezentuje się celów oraz mierników.
Zadanie 22.1.W Koordynacja merytoryczna działalności, planowania strategicznego i operacyjnego
Zadanie 22.1.W obejmuje działania dotyczące planowania strategicznego i prowadzenia analiz, doradztwo
polityczne, obsługę prezydialną oraz realizację polityki informacyjnej. W zadaniu tym ujmowane są także
wydatki na ochronę informacji, danych osobowych, zarządzanie systemem bezpieczeństwa informacji oraz
obsługę prawną. Dysponenci wykazują tu także wydatki związane z audytem, zarządzaniem jakością oraz
działalnością kontrolną.
Zadanie 22.2.W Obsługa administracyjna
Działania realizowane w ramach tego zadania dotyczą przede wszystkim zapewnienia sprawnego
funkcjonowania urzędu oraz sprawnej obsługi pracowników. Obsługa administracyjna obejmuje więc
w szczególności zarządzanie zasobami ludzkimi (politykę kadrową) oraz realizację polityki finansowej (obsługę
finansowo-księgową). Ponadto w zadaniu tym ujęta została także obsługa logistyczna, tj. sprawy z zakresu
gospodarowania nieruchomościami i majątkiem, realizacja zamówień publicznych, obsługa kancelaryjna
i archiwalna oraz działalność wydawniczo-poligraficzna.
164
Zadanie 22.3.W Obsługa techniczna
Działania realizowane w ramach omawianego zadania mają na celu zapewnienie warunków technicznych
niezbędnych do prawidłowego i niezakłóconego funkcjonowania poszczególnych urzędów. Ponoszone wydatki
związane są z m.in. z utrzymaniem i odnową majątku oraz zarządzaniem systemami teleinformatycznymi.
165
166
Dokumenty związane z tym projektem:
-
755-strategia
› Pobierz plik

-
755-trzyletni-plan-limitu-mianowan
› Pobierz plik

-
755-uklad-zadaniowy
› Pobierz plik

-
755-uzasadnienie-TOM-I
› Pobierz plik

-
755
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei