eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2013

Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2013

projekt ustawy dotyczy określenia rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 755
  • Data wpłynięcia: 2012-09-29
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2013
  • data uchwalenia: 2013-01-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 169

755-uklad-zadaniowy


Miernik 4: Odsetek godzin w roku, w których Centralny Rejestr przyznanych oraz unieważnionych Kart
Polaka był dostępny dla użytkowników (w %)

Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik ilustruje niezawodność administrowanej przez
Bazowa
PW
Planowane
Radę do Spraw Polaków na Wschodzie bazy
2011 r.
2012 r.
2013 r.
2014 r.
2015 r.
Centralnego rejestru przyznanych i unieważnionych
Kart Polaka
, której użytkownikami są konsulaty RP,
MSZ, MG, MSW i ABW. Stabilność i bezawaryjność
99,5
≥98
≥98
≥98
≥98
bazy ma kluczowe znaczenie w procesie przyznawania,
drukowania i wydawania Kart Polaka.
Zadanie 16.5. Ochrona Praw Obywatelskich, Praw Dziecka i Praw Pacjenta
Ogólnym celem zadania jest przeciwdziałanie i zapobieganie naruszeniom wolności i praw człowieka
i obywatela. Zadanie dotyczy ochrony wolności i praw człowieka i obywatela określonych w Konstytucji
i innych przepisach prawa, a w jego ramach ujęto działalność związaną z badaniem ewentualnych naruszeń
prawa oraz zasad współżycia i sprawiedliwości społecznej przez organy, organizacje i instytucje zobowiązane do
przestrzegania i realizacji wolności człowieka i obywatela oraz podejmowaniem stosownych działań prawnych.
Obejmuje ono także działania interwencyjne w sytuacjach naruszenia praw dziecka oraz promocję prawa
dziecka, a także działalność edukacyjno-informacyjną w zakresie praw pacjentów oraz interwencyjną w obszarze
naruszeń tych praw. Administracja publiczna sprawuje również kontrolę nad jednostkami przetwarzającymi dane
osobowe oraz rejestruje zgłoszone zbiory danych osobowych. Zadanie realizowane jest przez Rzecznika Praw
Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka, Rzecznika Praw Pacjenta oraz Generalnego Inspektora Ochrony
Danych Osobowych.
Do pomiaru stopnia realizacji celu zadania 16.5. wykorzystywane będą 4 mierniki:
Miernik 1: Średnia wykonania wszystkich działań w okresie sprawozdawczym (w %)
Opis miernika:
Wartości miernika
Działalność Rzecznika Praw Obywatelskich ma bardzo
Bazowa
PW
Planowane
szeroki charakter, a każda z dziedzin jest równie ważna
2011 r.
2012 r.
2013 r.
2014 r.
2015 r.
– zastosowany miernik pozwala uchwycić wielość
działań realizowanych przez RPO. Wartość miernika
przekłada się m.in. na wysoką jakość merytorycznego
i organizacyjno-administracyjnego wsparcia dla osób
zgłaszających się do RPO, wysoką jakość świadczonej
100
100
100
100
100
niezależnej pomocy ofiarom dyskryminacji, a także
podniesienie świadomości obywateli
w zakresie
przysługujących im praw.
Miernik 2: Liczba przeprowadzonych kontroli w zakresie ochrony danych osobowych (w szt.)
Opis miernika:
Wartości miernika
Kontrola zgodności przetwarzania danych z przepisami
Bazowa
PW
Planowane
o
ochronie
danych
osobowych
jest
zadaniem
2011 r.
2012 r.
2013 r.
2014 r.
2015 r.
Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych –
działalność kontrolna umożliwia weryfikację czy
podmioty
korzystające
z
nowych
rozwiązań
informatycznych nie naruszają wymogów poufności,
196
225
240
245
255
integralności oraz dostępności danych osobowych
obywateli.
Ocena ryzyka:
Możliwość niewykonania zakładanej wartości miernika wynika przede wszystkim z zakresu i pracochłonności
przeprowadzanych kontroli, które w pełni można ocenić dopiero na etapie realizacji.


122

Miernik 3: Liczba spraw rozpatrzonych przez Rzecznika Praw Dziecka w stosunku do ogólnej liczby
spraw (w %)

Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik odnosi się do sprawności działania Rzecznika
Bazowa
PW
Planowane
Praw Dziecka w jednym z kluczowych obszarów
2011 r.
2012 r.
2013 r.
2014 r.
2015 r.
kompetencji, którym jest działalność interwencyjna
związana
z
ochroną
dziecka
przed
przemocą,
okrucieństwem,
wyzyskiem,
demoralizacją,
b.d.
b.d.
75
76
77
zaniedbaniem oraz innym złym traktowaniem.
Ocena ryzyka:
Wykonalność miernika zależy m.in. od skali trudności spraw jakie wpłyną do rozpatrzenia w danym roku – w szczególności
na jego wykonanie wpływ może mieć obserwowany wzrost długotrwałych spraw sądowych.
Miernik 4: Liczba spraw rozstrzygniętych w danym roku w stosunku do liczby spraw wpływających do
Rzecznika Praw Pacjenta w danym roku (w szt.)

Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik odnosi się do sprawności działania Rzecznika
Bazowa
PW
Planowane
Praw Pacjenta pokazując jednocześnie wielkość wpływu
2011 r.
2012 r.
2013 r.
2014 r.
2015 r.
spraw. Ponadto wskazuje on na narzędzia, którymi
dysponuje Biuro RPP w celu skutecznego załatwienia
35 000
37 000
39 000
tych spraw. Skuteczność działania organu jest o tyle
36 228
40 000
z
z
z
ważna, że rozpatrywane sprawy dotyczą zdrowia i życia
40 000
42 000
44 000
obywateli.
Zadanie 16.6. Sprawowanie funkcji organu wyższego stopnia w indywidualnych sprawach z zakresu
administracji publicznej należących do właściwości jst oraz orzekanie w innych sprawach na zasadach
określonych w ustawach
Celem zadania jest kontrola instancyjna i pozainstancyjna orzeczeń administracyjnych organów jednostek
samorządu terytorialnego oraz rozpatrywanie wniosków dotyczących opłat rocznych za użytkowanie
wieczyste nieruchomości gruntowych. Realizacja zadania związana jest z kontrolą sprawowaną przez
Samorządowe Kolegia Odwoławcze (SKO). Obszar właściwości rzeczowej orzecznictwa SKO jest niezwykle
szeroki i obejmuje sprawy dotyczące kwestii administracyjnych oraz podatkowych, a ponadto pozasądowe
rozstrzyganie sporów cywilno-prawnych dotyczących wysokości stawek procentowych i aktualizacji opłat
rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych.
Do pomiaru stopnia realizacji celów zadania 16.6. wykorzystywane będzie miernik:
Miernik: Odsetek spraw rozpatrzonych w ogólnej liczbie spraw ujętych w ewidencji w okresie
sprawozdawczym (w %)

Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik pozwala na ocenę sprawności działania
Bazowa
PW
Planowane
Samorządowych Kolegiów Odwoławczych, która ma
2011 r.
2012 r.
2013 r.
2014 r.
2015 r.
wpływ
na
długość
oczekiwania
obywateli
na
rozpatrzenie spraw w poszczególnych latach.
52~100
50~100
50~100
50~100
50~100
Ocena ryzyka:
Informacje dodatkowe:
Ryzyko niewykonania wartości miernika może wynikać
W tabeli zaprezentowano wartości skrajne. Zadanie realizowane
z nagłego wzrostu liczby spraw, a także trudnego do
jest przez 49 Samorządowych Kolegiów Odwoławczych.
przewidzenia stopnia ich złożoności.



123

Zadanie 16.7.W Informatyzacja działalności i budowa społeczeństwa informacyjnego
Realizacja zadania umożliwia zwiększenie poziomu informatyzacji podmiotów realizujących zadania

E

publiczne oraz wzrost świadomości społeczeństwa informacyjnego. Cel ten jest realizowany przez
W
O

udostępnienie szerokiego zakresu usług administracji publicznej świadczonych drogą elektroniczną,
T
E
T

podniesienie efektywności administracji publicznej dzięki szerokiemu wykorzystaniu zestandaryzowanych
Y
R

i interoperacyjnych rozwiązań informatycznych, udostępnienie obywatelom oraz firmom i samorządom danych
IO
R
P

z rejestrów referencyjnych oraz innych informacji sektora publicznego w celu ich wykorzystania na rzecz
P
IE

rozbudowy oferty treści i usług oraz wsparcie rozwoju usług o zasięgu paneuropejskim i wzajemnego uznawania
N
A
D

rozwiązań i narzędzi teleinformatycznych. Zadanie obejmuje także promowanie społeczeństwa informacyjnego
A
Z

i upowszechnianie umiejętności informatycznych w społeczeństwie, jak również działania organizacyjne
i nadzorcze zapewniające ciągłość i terminowość aktualizacji istniejących baz systemowych. Zadania zawiera się
w dziale administracji rządowej Informatyzacja.
Do pomiaru stopnia realizacji celu zadania 16.7.W wykorzystywanych będzie łącznie 7 mierników:
Miernik 1: Dynamika wzrostu liczby kont założonych na platformie e-PUAP w stosunku do roku
ubiegłego

Opis miernika:
400,0
Miernik obrazuje poziom zainteresowania wykorzystaniem
usług publicznych świadczonych przez administrację
350,0
publiczną drogą elektroniczną i jest ściśle związany
350,0
z celem zadania, który ma zostać osiągnięty przez rozwój
e-administracji. Kluczowym projektem w tym obszarze
jest
Elektroniczna
Platforma
Usług
Administracji
300,0
Publicznej 2 (ePUAP2), za pośrednictwem której
obywatele i przedsiębiorcy będą mogli bezpiecznie
250,0
250,0
kontaktować się z organami administracji publicznej.
230,0
s.]
Inne informacje:
200,0
[ty
Projekt ePUAP2 jest tylko jednym z wielu projektów
związanych z budową e-administracji. Administracja
140,0
150,0
publiczna dąży do likwidacji barier prawnych w obszarze
świadczenia usług drogą elektroniczną, wsparcia rozwoju
usług elektronicznych oraz użytkowników wdrożonych
100,0
usług, standaryzacji i zarządzania usługami publicznymi.
Inne realizowane projekty to m.in. pl.ID – Polska ID karta,
44,0
Budowa
i
wyposażenie
Centrów
Powiadamiania
50,0
Ratunkowego, Ogólnopolski Cyfrowy System Łączności –
budowa

Systemu
Teleinformatycznego
Administracji
Państwowej (OCSŁ-STAP) oraz Informatyzacja JST
0,0
z zastosowaniem technologii przetwarzania w chmurze.
2011
2012
2013
2014
2015
Projekty te realizowane są w ramach PO Innowacyjna


Gospodarka.
Miernik 2: Relacja liczby użytkowników elektronicznych centralnych rejestrów prowadzonych przez
MSW w danym roku w stosunku do roku poprzedniego (w %)

Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik związany jest z działalnością Ministerstwa
Bazowa
PW
Planowane
Spraw Wewnętrznych, związaną z zapewnieniem
2011 r.
2012 r.
2013 r.
2014 r.
2015 r.
dostępu do centralnych rejestrów państwowych (np.
rejestru PESEL, CEPiK, itp.). Miernik pozwala na ocenę
wzrostu dostępności rejestrów drogą elektroniczną, co
96
96
97
98
98
wydatnie wpływa na poprawę świadczonych w tym
zakresie usług publicznych.

124

Miernik 3: Liczba jednostek administracji publicznej, z którymi realizowana jest wymiana danych
w postaci elektronicznej (w szt.)

Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik pozwala monitorować działania mające na celu
Bazowa
PW
Planowane
usprawnienie
wymiany
informacji
pomiędzy
2011 r.
2012 r.
2013 r.
2014 r.
2015 r.
jednostkami administracji publicznej, co przekłada się
na przyspieszenie załatwiania spraw obywateli.
1
2
7
8
9
Informacje dodatkowe:
Wymiana informacji obejmuje następujące jednostki administracji publicznej: Główny Urząd Statystyczny, Ministerstwo
Spraw Wewnętrznych, Ministerstwo Finansów, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, EESSI (system elektronicznej wymiany
danych pomiędzy krajami unii europejskiej), Publiczne Służby Zatrudnienia i Jednostki Organizacyjne Pomocy Społecznej.
Miernik 4: Liczba utrzymywanych, budowanych i wdrażanych systemów informacyjnych w zakresie
ochrony zdrowia (w szt.)

Wartości miernika
Opis miernika:
Miernik pozwala monitorować stan budowy, wdrażania
Bazowa
PW
Planowane
i utrzymania systemów informacyjnych w sferze
2011 r.
2012 r.
2013 r.
2014 r.
2015 r.
ochrony zdrowia.
10
10
19
17
17
Informacje dodatkowe:
W 2013 r. Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia planuje rozpoczęcie wdrażania projektu Elektroniczna
Platforma Konsultacyjnych Usług Telemedycznych Ministerstwa Zdrowia, NFZ oraz sieci szpitali wysokospecjalistycznych

oraz rozpoczęcie budowy Dziedzinowych Systemów Teleinformatycznych Systemu Informacji w Ochronie Zdrowia.
Miernik 5: Liczba usług zespolonej administracji rządowej udostępnionych on-line w województwie
(w szt.)

Wartości miernika
Opis miernika:
Miernik
umożliwia
ocenę
dostępności
usług
Bazowa
PW
Planowane
publicznych
świadczonych
przez
administrację
2011 r.
2012 r.
2013 r.
2014 r.
2015 r.
wojewódzką drogą elektroniczną.
138
126
188
194
200
Ocena ryzyka:
Informacje dodatkowe:
Występuje ryzyko niewykonania wartości docelowej
Miernik dotyczy działalności wojewodów – jego wartość ma
miernika w przypadku awarii sieci teleinformatycznych.
charakter sumaryczny.

Ponadto w ramach zadania wykorzystywane są następujące mierniki:
− Liczba e-usług świadczonych przez MSZ (w szt.),
− Wskaźnik dostępności stron internetowych systemów informatycznych umiejscowionych na stronie
internetowej RCL z wyłączeniem stron internetowych systemów dedykowanych do publikacji Dziennika
Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej oraz Dziennika Urzędowego Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”
(w %).
Wartości mierników zaprezentowano w aneksie tabelarycznym (wartości w kolejnych latach mają charakter
stabilny).
Inne jednostki sektora finansów publicznych
W ramach funkcji 16. Sprawy obywatelskie zadania są realizowane również przez następujące 2 jednostki
sektora finansów publicznych:
1. Fundusz – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK) realizuje zadanie 16.7.W
Informatyzacja działalności i budowa społeczeństwa informacyjnego (posiadającego cel zwiększenie
poziomu informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne oraz wzrost świadomości
społeczeństwa informacyjnego), w zakresie podzadania 16.7.3. Centralne systemy ewidencji państwowych.
Realizacja tego podzadania umożliwia zwiększanie efektywności zarządzania usługami publicznymi,

125

wprowadzanie standaryzacji usług publicznych, udostępnianie zasobów informacyjnych sektora publicznego
w postaci cyfrowej. Do pomiaru stopnia realizacji celu zadania użyty zostanie miernik „Relacja liczby
użytkowników elektronicznych centralnych rejestrów prowadzonych przez MSW w danym roku w stosunku
do roku poprzedniego (w %)”. Wartość miernika przewidziana do uzyskania w 2013 r. wynosi 97%
(w dwóch kolejnych latach będzie nieznacznie wyższa i wyniesie 98%)
2. Centralny Ośrodek Informatyki (COI) realizuje to samo zadanie i podzadanie co CEPiK (taki sam
przyjęto również miernik dla oceny jego funkcjonowania a także planowane wartości tego miernika na lata
2013-2015). Działalność COI realizowana w ramach podzadania 16.7.3. polega na świadczeniu na rzecz
Ministerstwa Spraw Wewnętrznych usług udostępniania, utrzymania, serwisu i eksploatacji Systemu
Informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (SI CEPiK).
Efektem realizacji celów zadań i podzadań dla funkcji 16. Sprawy obywatelskie powinno być skuteczne
zapewnienie przysługujących praw obywatelskich przez organy administracji publicznej oraz poprawa obsługi
administracyjnej obywatela oraz m.in. zachowanie i rozwój tożsamości kulturowej mniejszości narodowych
i etnicznych, harmonijne współdziałanie Państwa z kościołami i związkami wyznaniowymi, a także zwiększenie
równości szans między kobietami a mężczyznami na rynku pracy.


126
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 24 . [ 25 ] . 26 ... 40 ... 42

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: