eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2012

Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2012

projekt ustawy dotyczy określenia rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4694
  • Data wpłynięcia: 2011-09-29
  • Uchwalenie:

4694-Tom-I-uzasadnienie

Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Program dla Odry - 2006
5,77%
94,23%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty

„Program ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły”
Wieloletni „Program ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły” na lata 2011-
2030 realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działania w ramach funkcji 12. Środowisko,
zadania 12.5. Gospodarowanie zasobami wodnymi, podzadania 12.5.3. Ochrona
przeciwpowodziowa oraz przeciwdziałanie skutkom suszy.
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów nr 151/2011 z dnia 9 sierpnia
2011 r. Za koordynację i realizację Programu odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. „Programu
ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły”.
Celem programu jest podniesienia bezpieczeństwa powodziowego w dorzeczu górnej
Wisły. Inwestycje będą prowadzone na Wiśle oraz jej dopływach m.in. na Dunajcu, Nidzie,
Nidzicy, Przemszy, Rabie, Sanie, Skawie, Sole i Wisłoce. Do największych zadań należą
m.in. zabezpieczenie przed zagrożeniem powodziowym doliny Wisły na odcinku od ujścia
Skawy do ujścia Dunajca, ochrona przeciwpowodziowa aglomeracji Kraków, ochrona przed
powodzią w zlewni Wisłoki, w tym budowa zbiorników retencyjnych Kąty-Myscowa oraz
Dukla. W 2012 r. w ramach Programu planuje się realizować w szczególności działania
przygotowawcze, których efektem będą mapy zagrożenia i ryzyka powodziowego oraz
dokumentacje zamknięte pozwoleniami na budowę.
Całkowite koszty Programu w latach 2011-2030 wynoszą 13.150.716 tys. zł,
natomiast wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 79.570 tys. zł.


95
Jednostka
2012
Cel
Miernik
koordynująca
plan
Pełnomocnik Rządu
Podniesienie bezpieczeństwa
ds. Programu
Redukcja strat powodziowych
powodziowego w dorzeczu
ochrony przed
0*)
[%]
górnej Wisły
powodzią górnej
Wisły
*) Program ma charakter inwestycyjny, wartość miernika będzie wykazywana w latach kolejnych zgodnie
z harmonogramem realizacji.
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Program ochrony przed powodzią dorzecza górnej Wisły
3,22%
96,78%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty

„Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”
Wieloletni „Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie” na lata 2006-2016
realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działania w ramach funkcji 13. Zabezpieczenie
społeczne i wspieranie rodziny, zadania 13.1. Pomoc i integracja społeczna, podzadania
13.1.1. Wspieranie osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów nr 162/2006 z dnia 25 września
2006 r. podjętą na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy
w rodzinie (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.). Nadzór nad realizacją Programu
przez Wojewodów sprawuje Minister Pracy i Polityki Społecznej.
Program ma za zadanie wprowadzenie w życie szerokiego spektrum działań mających
na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na zjawisko przemocy w rodzinie, jak również
przeciwdziałanie przemocy w rodzinie oraz zwiększenie profesjonalizmu służb społecznych
w udzielaniu pomocy ofiarom przemocy rodzinnej, a także w podejmowaniu odpowiednich
działań wobec sprawców. Realizacja Programu ma przyczynić się do zmniejszenie skali

96
zjawiska przemocy w rodzinie, zwiększenia skuteczności ochrony ofiar przemocy w rodzinie
i zwiększenie dostępności pomocy oraz zwiększenia skuteczności działań interwencyjnych
i korekcyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie. Program zakłada zmianę
pojmowania przez społeczeństwo zjawiska przemocy w rodzinie, promocję wartości
rodzinnych, edukację dzieci, młodzieży i dorosłych w zakresie skutków stosowania przemocy
w rodzinie, jak również promocję metod wychowawczych bez użycia przemocy. Program
realizowany jest w oparciu o cztery podstawowe nurty działań kierowanych do różnych grup
odbiorców, tj. działania uprzedzające, interwencyjne, wspierające oraz korekcyjno-
edukacyjne, przy współpracy organów administracji rządowej, jednostek samorządu
terytorialnego, organizacji pozarządowych, kościołów i związków wyznaniowych.
Całkowite koszty Programu w latach 2006-2016 wynoszą 133.505 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 16.400 tys. zł.

Jednostki
2012
Cel
Miernik
realizujące
plan
Zmniejszenie skali zjawiska
przemocy w rodzinie,
zwiększenie skuteczności
ochrony ofiar przemocy w
Liczba sprawców poddanych
rodzinie i dostępności pomocy
Wojewodowie oddziaływaniom korekcyjno-
4,8
oraz zwiększenie skuteczności
edukacyjnym (w tys.)
działań interwencyjnych i
korekcyjnych wobec osób
stosujących przemoc w rodzinie

Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie
12,28%
87,72%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty


97
„Pomoc państwa w zakresie dożywiania”
Program wieloletni „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2010-2013
realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działania w ramach funkcji 13. Zabezpieczenie
społeczne i wspieranie rodziny, zadania 13.1. Pomoc i integracja społeczna, podzadania
13.1.1. Wspieranie osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Program został ustanowiony ustawą z dnia 29 grudnia 2005 r. o ustanowieniu programu
wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” (Dz. U. z 2005 r. Nr 267, poz. 2259,
z późn. zm.). Nadzór nad realizacją Programu przez Wojewodów sprawuje Minister Pracy
i Polityki Społecznej.
Program ukierunkowany jest na wsparcie gmin w wypełnianiu zadań własnych
o charakterze obowiązkowym w zakresie dożywiania dzieci oraz zapewnienia posiłku
osobom jego pozbawionym, jak również długofalowe działanie w zakresie poprawy stanu
zdrowia dzieci i młodzieży poprzez ograniczanie zjawiska niedożywienia, upowszechnianie
zdrowego stylu żywienia, poprawę poziomu życia osób i rodzin o niskich dochodach oraz
rozwój w gminach bazy żywieniowej, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci
i młodzieży. W ramach Programu realizowane są w szczególności działania dotyczące
zapewnienia pomocy w zakresie dożywiania dzieci do 7 roku życia, uczniów do czasu
ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej, osób samotnych, w podeszłym wieku, chorych lub
niepełnosprawnych. Ponadto Program uwzględnia także działania zmierzające do rozwoju
i wykorzystywania bazy żywieniowej w gminach lub zwiększenia jej dostępności, w tym
tworzenia lub doposażenia punktów przygotowywania lub wydawania posiłków oraz dowozu
posiłków, jak również monitorowanie skuteczności działań realizowanych w ramach
Programu w skali kraju i poszczególnych regionach kraju.
Całkowite koszty Programu w latach 2010-2013 wynoszą 3.100.000 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 550.000 tys. zł.

Jednostki
2012
Cel
Miernik
realizujące
plan
Zapewnienie pomocy w zakresie
dożywiania osobom i rodzinom
pozbawionym posiłku,
Liczba osób objętych dożywianiem
Wojewodowie
2
w szczególności dzieciom, osobom
(w mln)
samotnym, w podeszłym wieku,
chorym lub niepełnosprawnym



98
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Pomoc państwa w zakresie dożywiania
25,00%
75,00%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty

„Przygotowanie, obsługa i sprawowanie Przewodnictwa Polski w Radzie Unii
Europejskiej w II połowie 2011 r.”
Wieloletni program pod nazwą „Przygotowanie, obsługa i sprawowanie Przewodnictwa
Polski w Radzie Unii Europejskiej w II połowie 2011 r.” realizowany będzie w 2012 r. na
poziomie działania w ramach funkcji 15. Polityka zagraniczna, zadania 15.5.. Kształtowanie
i
koordynacja
polityki
zagranicznej,
podzadania
15.5.4. Przygotowanie,
obsługa
i sprawowanie Przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej w II połowie 2011 r.
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów nr 113/2009 z dnia 23 czerwca
2009 r. z późn. zm. Celem Programu jest zapewnienie finansowania przygotowań
związanych z prowadzeniem polskiego przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej w drugiej
połowie 2011 r. Koordynatorem programu jest Pełnomocnik Rządu do Spraw Przygotowania
Organów
Administracji
Rządowej
i
Sprawowania
przez
Rzeczpospolitą
Polska
Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej. Przewodnictwo w Unii Europejskiej stanie się
okazją do wzmocnienia pozycji Polski wśród państw członkowskich. Prezydencja jest też
wyjątkową okazją do kreowania wizerunku naszego kraju jako państwa skutecznego
i zaangażowanego we wzmacnianie Unii Europejskiej; umożliwi również realizację
przedsięwzięć uznanych przez Polskę za najważniejsze dla Unii Europejskiej w kontekście
wyzwań i potrzeb obecnej oraz przyszłej polityki europejskiej. W ramach ww. programu
założono całościowe zestawienie planowanych kosztów w związku z polską Prezydencją,
tj. kosztów, które będą koordynowane na poziomie centralnym (część centralna programu
wieloletniego) oraz kosztów wynikających z udziału ministerstw i urzędów centralnych

99
strony : 1 ... 10 ... 18 . [ 19 ] . 20 ... 30 ... 40 ... 44

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: