Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2012
projekt ustawy dotyczy określenia rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 4694
- Data wpłynięcia: 2011-09-29
- Uchwalenie:
4694-Tom-I-uzasadnienie
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Kultura +
20,34%
5,71%
73,95%
Planowane wydatki na 2012 r. - Priorytet Biblioteka +
Planowane wydatki na 2012 r. - Priorytet Digitalizacja
Pozostałe koszty
„Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy” – II etap
Program wieloletni „Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy” – II etap na lata
2011-2013 realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działań w ramach:
− funkcji 10. Nauka polska, zadania 10.2. Wzmocnienie badań naukowych służących
praktycznym zastosowaniom, podzadania 10.2.1. Wsparcie badań stosowanych
i prac rozwojowych oraz
− funkcji 14. Rynek pracy, zadania 14.2 Budowa nowoczesnych stosunków pracy,
podzadania 14.2.3 Bezpieczeństwo i higiena pracy.
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów Nr 154/2010 z dnia 21 września
2010 r. Nadzór nad realizacją Programu przez głównego wykonawcę – Centralny Instytut
Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy sprawują Minister Nauki i Szkolnictwa
Wyższego oraz Minister Pracy i Polityki Społecznej.
Program stanowi odpowiedź na wyzwania dotyczące stanu bezpieczeństwa i ochrony
pracy w Polsce oraz zadania wynikające z dokumentów międzynarodowych i krajowych
w tym obszarze. W ramach Programu opracowywane są innowacyjne rozwiązania
organizacyjne i techniczne, ukierunkowane na rozwój zasobów ludzkich oraz nowych
wyrobów, technologii, metod i systemów zarządzania, których wykorzystanie przyczyni się
do znaczącego ograniczenia liczby osób zatrudnionych w warunkach narażenia na czynniki
niebezpieczne, szkodliwe i uciążliwe oraz ograniczenia związanych z nimi wypadków przy
pracy, chorób zawodowych i wynikających z tego strat ekonomicznych i społecznych.
90
Całkowite koszty Programu w latach 2011-2013 wynoszą 93.500 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 32.500 tys. zł.
Jednostka
2012
Cel
Miernik
realizująca
plan
Opracowanie innowacyjnych
Liczba produktów (rozwiązań
rozwiązań organizacyjnych i
prewencji technicznej i
52
technicznych poprawiających
Centralny
organizacyjnej) programu
warunki i bezpieczeństwo pracy
Instytut Ochrony wieloletniego w części B
Pracy – PIB
Realizacja zadań w zakresie służb
Liczba zadań w zakresie służb
99
państwowych
państwowych w danym roku
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Poprawa bezpieczeństwa i higieny pracy - II etap
11,23%
23,53%
65,24%
Planowane wydatki na 2012 r. - Funkcja 10.
Planowane wydatki na 2012 r. - Funkcja 14.
Pozostałe koszty
„Polskie Sztuczne Serce”
Program wieloletni „Polskie sztuczne serce” na lata 2007-2012 realizowany będzie
w 2012 r. na poziomie działania w ramach funkcji 10. Nauka polska, zadania
10.2. Wzmocnienie badań naukowych służących praktycznym zastosowaniom, podzadania
10.2.1. Wsparcie badań stosowanych i prac rozwojowych.
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów nr 29/2007 z dnia 6 marca 2007 r.,
znowelizowaną uchwałą nr 58/2010 z 8 kwietnia 2010 r. Nadzór nad realizacją programu
przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz koordynatora strategicznego – Fundację
91
Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi sprawuje Minister Zdrowia oraz Minister
Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Program ma na celu opracowanie rodziny polskich protez serca z całkowicie
implantowalną, permanentną protezą serca jako elementem finalnym, jak również rozwój
klinicznego stosowania polskich protez serca w leczeniu pacjentów z krytyczną
niewydolnością serca oraz stworzenie wysokospecjalistycznej platformy naukowo-
technologicznej, w celu prowadzenia kompleksowych prac badawczych i rozwojowych
w zakresie protez serca.
Całkowite koszty Programu w latach 2007-2012 wynoszą 29.726 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 2.750 tys. zł.
Jednostki
2012
Cel
Miernik
koordynujące
plan
Opracowanie i wdrożenie do
Ministerstwo
praktyki klinicznej polskich
Zdrowia,
Liczba wytworzonych prototypów
protez serca z całkowicie
Ministerstwo Nauki
1
protez serca
implantowalną protezą serca
i Szkolnictwa
jako element finalny
Wyższego
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Polskie sztuczne serce
9,25%
90,75%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty
„Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty wielozadaniowe”
Program wieloletni „Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty
wielozadaniowe” na lata 2001-2015 realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działania
w ramach funkcji 11. Bezpieczeństwo zewnętrzne i nienaruszalność granic, zadania
92
11.2. Rozwój zdolności obronnych, podzadania 11.2.1. Pozyskiwanie zdolności w ramach
programów operacyjnych i poza nimi.
Program został ustanowiony ustawą z dnia 22 czerwca 2001 r. o ustanowieniu programu
wieloletniego „Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty
wielozadaniowe” i zapewnieniu warunków jego realizacji (Dz. U. z 2001 r. Nr 89,
poz. 972, z późn. zm.).
Program obejmuje wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w 60 samolotów
wielozadaniowych, w tym 44 nowych a także zakupu zestawu logistycznego oraz lotniczych
środków bojowych oraz szkolenia personelu. W 2012 r. w ramach Programu prowadzona
jest przez Ministerstwo Finansów obsługa zadłużenia zagranicznego, powstałego w związku
z realizacją Programu.
Całkowite koszty Programu w latach 2001-2015 wynoszą 1.349.280 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 96.788 tys. zł.
Jednostka
2012
Cel
Miernik
realizująca
plan
Realizacja zobowiązań
Ministerstwo
Pełna i terminowa realizacja zobowiązań
100%
dłużnika
Finansów
dłużnika
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
w samoloty wielozadaniowe
7,17%
92,83%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty
93
„Program dla Odry-2006”
Wieloletni „Program dla Odry – 2006” na lata 2002-2016 realizowany będzie w 2012 r.
na poziomie działania w ramach funkcji 12. Środowisko, zadania 12.5. Gospodarowanie
zasobami wodnymi, podzadania 12.5.3. Ochrona przeciwpowodziowa oraz przeciwdziałanie
skutkom suszy.
Program został ustanowiony ustawą z dnia 6 lipca 2001 r. o ustanowieniu programu
wieloletniego „Program dla Odry – 2006” (Dz. U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1067, z późn. zm.).
Za koordynację i realizację Programu odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. „Programu dla
Odry – 2006”.
Program obejmuje swym zasięgiem obszar położony w granicach administracyjnych
8 województw Polski (śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego, łódzkiego, lubuskiego,
wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego i zachodniopomorskiego) – jego realizacja ma
zapewnić bezpieczeństwo mieszkańców Nadodrza, jak również stworzyć warunki do
aktywizacji gospodarczej na terenach zniszczonych przez powodzie. Program zakłada
zbudowanie systemu zintegrowanej gospodarki wodnej dorzecza Odry, uwzględniającej
przede
wszystkim
potrzeby
zabezpieczania
przeciwpowodziowego,
sporządzenia
prewencyjnych planów zagospodarowania przestrzennego, zbilansowania zasobów wodnych,
ochrony czystości wody, środowiska przyrodniczego i kulturowego oraz transportu wodnego.
Modernizacja Odrzańskiego Systemu Wodnego ma zapewnić zrównoważony rozwój
społeczny i gospodarczy obszaru Nadodrza.
Całkowite koszty Programu w latach 2002-2016 wynoszą 10.772.185 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 85.977 tys. zł.
Jednostka
2012
Cel
Miernik
koordynująca
plan
Pełnomocnik
Zapewnienie bezpieczeństwa
Ilość km zbudowanych lub
Rządu ds.
przeciwpowodziowego
zmodernizowanych wałów i urządzeń
61
Programu dla
mieszkańcom dorzecza Odry
melioracji wodnych
Odry - 2006
94
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Kultura +
20,34%
5,71%
73,95%
Planowane wydatki na 2012 r. - Priorytet Biblioteka +
Planowane wydatki na 2012 r. - Priorytet Digitalizacja
Pozostałe koszty
„Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy” – II etap
Program wieloletni „Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy” – II etap na lata
2011-2013 realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działań w ramach:
− funkcji 10. Nauka polska, zadania 10.2. Wzmocnienie badań naukowych służących
praktycznym zastosowaniom, podzadania 10.2.1. Wsparcie badań stosowanych
i prac rozwojowych oraz
− funkcji 14. Rynek pracy, zadania 14.2 Budowa nowoczesnych stosunków pracy,
podzadania 14.2.3 Bezpieczeństwo i higiena pracy.
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów Nr 154/2010 z dnia 21 września
2010 r. Nadzór nad realizacją Programu przez głównego wykonawcę – Centralny Instytut
Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy sprawują Minister Nauki i Szkolnictwa
Wyższego oraz Minister Pracy i Polityki Społecznej.
Program stanowi odpowiedź na wyzwania dotyczące stanu bezpieczeństwa i ochrony
pracy w Polsce oraz zadania wynikające z dokumentów międzynarodowych i krajowych
w tym obszarze. W ramach Programu opracowywane są innowacyjne rozwiązania
organizacyjne i techniczne, ukierunkowane na rozwój zasobów ludzkich oraz nowych
wyrobów, technologii, metod i systemów zarządzania, których wykorzystanie przyczyni się
do znaczącego ograniczenia liczby osób zatrudnionych w warunkach narażenia na czynniki
niebezpieczne, szkodliwe i uciążliwe oraz ograniczenia związanych z nimi wypadków przy
pracy, chorób zawodowych i wynikających z tego strat ekonomicznych i społecznych.
90
Całkowite koszty Programu w latach 2011-2013 wynoszą 93.500 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 32.500 tys. zł.
Jednostka
2012
Cel
Miernik
realizująca
plan
Opracowanie innowacyjnych
Liczba produktów (rozwiązań
rozwiązań organizacyjnych i
prewencji technicznej i
52
technicznych poprawiających
Centralny
organizacyjnej) programu
warunki i bezpieczeństwo pracy
Instytut Ochrony wieloletniego w części B
Pracy – PIB
Realizacja zadań w zakresie służb
Liczba zadań w zakresie służb
99
państwowych
państwowych w danym roku
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Poprawa bezpieczeństwa i higieny pracy - II etap
11,23%
23,53%
65,24%
Planowane wydatki na 2012 r. - Funkcja 10.
Planowane wydatki na 2012 r. - Funkcja 14.
Pozostałe koszty
„Polskie Sztuczne Serce”
Program wieloletni „Polskie sztuczne serce” na lata 2007-2012 realizowany będzie
w 2012 r. na poziomie działania w ramach funkcji 10. Nauka polska, zadania
10.2. Wzmocnienie badań naukowych służących praktycznym zastosowaniom, podzadania
10.2.1. Wsparcie badań stosowanych i prac rozwojowych.
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów nr 29/2007 z dnia 6 marca 2007 r.,
znowelizowaną uchwałą nr 58/2010 z 8 kwietnia 2010 r. Nadzór nad realizacją programu
przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz koordynatora strategicznego – Fundację
91
Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi sprawuje Minister Zdrowia oraz Minister
Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Program ma na celu opracowanie rodziny polskich protez serca z całkowicie
implantowalną, permanentną protezą serca jako elementem finalnym, jak również rozwój
klinicznego stosowania polskich protez serca w leczeniu pacjentów z krytyczną
niewydolnością serca oraz stworzenie wysokospecjalistycznej platformy naukowo-
technologicznej, w celu prowadzenia kompleksowych prac badawczych i rozwojowych
w zakresie protez serca.
Całkowite koszty Programu w latach 2007-2012 wynoszą 29.726 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 2.750 tys. zł.
Jednostki
2012
Cel
Miernik
koordynujące
plan
Opracowanie i wdrożenie do
Ministerstwo
praktyki klinicznej polskich
Zdrowia,
Liczba wytworzonych prototypów
protez serca z całkowicie
Ministerstwo Nauki
1
protez serca
implantowalną protezą serca
i Szkolnictwa
jako element finalny
Wyższego
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Polskie sztuczne serce
9,25%
90,75%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty
„Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty wielozadaniowe”
Program wieloletni „Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty
wielozadaniowe” na lata 2001-2015 realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działania
w ramach funkcji 11. Bezpieczeństwo zewnętrzne i nienaruszalność granic, zadania
92
11.2. Rozwój zdolności obronnych, podzadania 11.2.1. Pozyskiwanie zdolności w ramach
programów operacyjnych i poza nimi.
Program został ustanowiony ustawą z dnia 22 czerwca 2001 r. o ustanowieniu programu
wieloletniego „Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty
wielozadaniowe” i zapewnieniu warunków jego realizacji (Dz. U. z 2001 r. Nr 89,
poz. 972, z późn. zm.).
Program obejmuje wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w 60 samolotów
wielozadaniowych, w tym 44 nowych a także zakupu zestawu logistycznego oraz lotniczych
środków bojowych oraz szkolenia personelu. W 2012 r. w ramach Programu prowadzona
jest przez Ministerstwo Finansów obsługa zadłużenia zagranicznego, powstałego w związku
z realizacją Programu.
Całkowite koszty Programu w latach 2001-2015 wynoszą 1.349.280 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 96.788 tys. zł.
Jednostka
2012
Cel
Miernik
realizująca
plan
Realizacja zobowiązań
Ministerstwo
Pełna i terminowa realizacja zobowiązań
100%
dłużnika
Finansów
dłużnika
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
w samoloty wielozadaniowe
7,17%
92,83%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty
93
„Program dla Odry-2006”
Wieloletni „Program dla Odry – 2006” na lata 2002-2016 realizowany będzie w 2012 r.
na poziomie działania w ramach funkcji 12. Środowisko, zadania 12.5. Gospodarowanie
zasobami wodnymi, podzadania 12.5.3. Ochrona przeciwpowodziowa oraz przeciwdziałanie
skutkom suszy.
Program został ustanowiony ustawą z dnia 6 lipca 2001 r. o ustanowieniu programu
wieloletniego „Program dla Odry – 2006” (Dz. U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1067, z późn. zm.).
Za koordynację i realizację Programu odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. „Programu dla
Odry – 2006”.
Program obejmuje swym zasięgiem obszar położony w granicach administracyjnych
8 województw Polski (śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego, łódzkiego, lubuskiego,
wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego i zachodniopomorskiego) – jego realizacja ma
zapewnić bezpieczeństwo mieszkańców Nadodrza, jak również stworzyć warunki do
aktywizacji gospodarczej na terenach zniszczonych przez powodzie. Program zakłada
zbudowanie systemu zintegrowanej gospodarki wodnej dorzecza Odry, uwzględniającej
przede
wszystkim
potrzeby
zabezpieczania
przeciwpowodziowego,
sporządzenia
prewencyjnych planów zagospodarowania przestrzennego, zbilansowania zasobów wodnych,
ochrony czystości wody, środowiska przyrodniczego i kulturowego oraz transportu wodnego.
Modernizacja Odrzańskiego Systemu Wodnego ma zapewnić zrównoważony rozwój
społeczny i gospodarczy obszaru Nadodrza.
Całkowite koszty Programu w latach 2002-2016 wynoszą 10.772.185 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 85.977 tys. zł.
Jednostka
2012
Cel
Miernik
koordynująca
plan
Pełnomocnik
Zapewnienie bezpieczeństwa
Ilość km zbudowanych lub
Rządu ds.
przeciwpowodziowego
zmodernizowanych wałów i urządzeń
61
Programu dla
mieszkańcom dorzecza Odry
melioracji wodnych
Odry - 2006
94
Dokumenty związane z tym projektem:
-
4694-Tom-II-omowienie
› Pobierz plik
-
4694-Tom-III-uzasadnienie
› Pobierz plik
-
4694-Strategia-zarzadzania-dlugiem-2012-15
› Pobierz plik
-
4694-ustawa
› Pobierz plik
-
4694-Tom-I-uzasadnienie
› Pobierz plik
-
4694-limity-mianowan
› Pobierz plik